Nieuwe liften 2013-2014

The older I get, the better I was
The older I get, the better I was

krijgt serfaus fiss ladis ook nieuwe liften??

Hieruit kan ik dus afleiden dat men Lenzerheide met Arosa gaat verbinden?
En wat is dat met die standseilbahn bovenop de Tierfehd? Voor zomergebruik of alleen voor industrieel gebruik?

hai, hierbij twee sites met informatie over liften e.d. :

http://www.seilbahn.net/sn/ ( op thema , kijk bij projecte )

http://www.seilbahntechnik.net/lifte/neue_lifte/seite1.php… ( lijst van baustellen , of liften die klaar zijn en toekomstige projecten)

veel leesplezier…
Hanneke

hanneke

Weet iemand of er nieuwe ski liften komen in Serfaus-Fiss-Ladis?
Ik hoor het graag … !

In val d’anniviers komt er een nieuwe gondellift deze gaat de twee skigebiedjes van zinal en grimentz verbinden ! nog meer sneeuwplezier !

glink bij wagrain vind ik echt bezopen en butensporig! maak gewoon iets zinnigs

@gast272. IK vind die G-link juist een schitterende oplossing ‘skigebied - technisch’. Zo kan je veel sneller van Flachau ri Wagrain en vv. Qua aangezicht zal het wel wennen zijn.
De uitbreiding in Ischgl die vind ik persoonlijk veel minder zinnig…
Ach allemaal luxe problemen… :)

Aequilater Nubila

Dit jaar geen nieuwe liften in Serfaus. Wel wordt de waldbahn in serfaus aangepakt om als goed alternatief td zijn voor de dalafdaling

Waldabfahrt*; deze piste is eigenlijk altijd wel goed, alleen het onderste stuk was slecht. Dat is nu verbeterd. Wel mogen de sneeuwkanonnen eens vernieuwd worden; deze geven slechte kwaliteit sneeuw vergeleken met de nieuwste van Technoalpin.

In Fiss is op de Nordseite de drukste piste (Plazörabfahrt) breder gemaakt. Ook staan er meer sneeuwkanonnen.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Jongens, ik (Menno vanaf een andere computer) ben deze thread begonnen met als doel een COMPLEET en BETROUWBAAR overzicht van nieuwe liften en projecten.

NIET als praatcafe om te vragen of je nog weet of er in jouw favoriete dorp binnenkort nog nieuwe liften gebouwd worden. En liever ook niet - hoezeer ik de aanvulling ook waardeer - voor lijsten waarvan je weet dat ze onbetrouwbaar zijn (skiresort bijvoorbeeld) of verre van compleet (seilbahn).

Kijk eerst eens naar de links die er al staan. Heb je een link die wat toevoegt, dan VAN HARTE WELKOM. Anders liever niet in dit topic; maak desnoods een eigen.

Gast 710 en Thijmen maar komt er in 2013-2014 ook nieuwe liften in serfaus fiss ladis
want ik wist wel dat er bredere pisten komen en meer sneeuwkanonnen …? ik hoor het wel

nog een vraag komt er nou nog een verbinding tussen Samnou/Ischgl en SFL of niet ??

He Gast550, weet jij of er ook nieuwe liften komen in Mayrhofen?
He Gast550, weet jij of er ook nieuwe liften komen in Nauders?
He Gast550, weet jij of er ook nieuwe liften komen in Wagrain?
He Gast550, komt er ook een verbinding tussen Kappl en St Anton?

Wordt een stuk overzichtelijker zo he?

Oftewel: heb je vragen over een gebied, post ze in een topic over dat gebied.
En alstjeblieft niet dit topic VERVUILEN.

In val d’anniviers komt er een nieuwe gondellift deze gaat de twee skigebiedjes van zinal en grimentz verbinden ! nog meer sneeuwplezier !

frederik op 2 nov. 2012 21:06

Toch even corrigeren : tussen Grimentz en Zinal gaat men een echte kabelbaan bouwen. Er zouden twee cabines van 125 personen over dit traject zweven. Hopelijk blijft het even rustig in dit prachtig gebied.

Hallo Gast400 kijk op wikipedia of google ik weet het niet
Weet jij of er nieuwe liften komen in serfaus fiss ladis
komt er ook een verbinding tussen SFL en samnou/Ischgl

Deze is ook echt niet verkeerd:
Ein Traum wird wahr
http://www.lechnews.at
Mit dem Start der Wintersaison 2013/14 beginnt eine neue Ära in der Geschichte des alpinen Skilaufs am Arlberg: Die Verbindungsbahn Auenfeldjetzwischen Lech Zürs und Warth-Schröcken wird realisiert!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Veel sneeuw in de Alpen!!

Ik hoorde in Kitzbuhel-Kirchberg skigebied in Jochberg wordt een nieuwe gondel gebouwd in plaats van de Wagstatt 2 pers en Wurzhohe Sleep. De lift zou heten Wagstattbahn 1 & 2 (Met een Middenstation).

In val d’anniviers komt er een nieuwe gondellift deze gaat de twee skigebiedjes van zinal en grimentz verbinden ! nog meer sneeuwplezier !

frederik op 2 nov. 2012 21:06

Toch even corrigeren : tussen Grimentz en Zinal gaat men een echte kabelbaan bouwen. Er zouden twee cabines van 125 personen over dit traject zweven. Hopelijk blijft het even rustig in dit prachtig gebied.

Luk op 6 nov. 2012 17:52

Gondel of kabellift … is toch hetzelfde :)
Over de rustigheid stel ik mij ook vragen , ik denk dat vele mensen tot in Grimentz gaan rijden omdat dit gebied lager ligt dan Zinal en vandaar de kabellift gaan nemen naar zinal . Zo Gaat het natuurlijk drukker worden in Zinal maar anderzijds gaan de mensen van Zinal naar grimentz gaan en zo is het weer verdeeld . Ik ga gewoon afwachten en kijken hoe het wordt .

Veel info is te vinden op de duitstalige site alpinforum.com.

Voor Flims Laax Falera is er vorig seizoen 1 nieuwe lift gekomen, dit seizoen zijn er weer 2 nieuwe liften bij, en volgend seizoen gaat er nog 1 lift nieuw open. Ze zijn daar bezig met een "revolution am berg" (google maar voor een mooie pistemap die erbij hoort) zoals ze het zelf noemen. In mijn ogen zijn er weinig gebieden in de wereld die zo voortvarend bezig zijn als in dit onderschatte gebied.

In val d’anniviers komt er een nieuwe gondellift deze gaat de twee skigebiedjes van zinal en grimentz verbinden ! nog meer sneeuwplezier !

frederik op 2 nov. 2012 21:06

Toch even corrigeren : tussen Grimentz en Zinal gaat men een echte kabelbaan bouwen. Er zouden twee cabines van 125 personen over dit traject zweven. Hopelijk blijft het even rustig in dit prachtig gebied.

Luk op 6 nov. 2012 17:52

Gondel of kabellift … is toch hetzelfde :)
Over de rustigheid stel ik mij ook vragen , ik denk dat vele mensen tot in Grimentz gaan rijden omdat dit gebied lager ligt dan Zinal en vandaar de kabellift gaan nemen naar zinal . Zo Gaat het natuurlijk drukker worden in Zinal maar anderzijds gaan de mensen van Zinal naar grimentz gaan en zo is het weer verdeeld . Ik ga gewoon afwachten en kijken hoe het wordt .

frederik op 7 jan. 2013 19:13

Ik denk niet dat mensen eerder naar Grimentz gaan rijden, de klim van Vissoie naar Grimentz is toch moeilijker dan die naar Zinal vind ik. De verplaatsing tussen Grimentz en Zinal zal zeker verminderen.

In val d’anniviers komt er een nieuwe gondellift deze gaat de twee skigebiedjes van zinal en grimentz verbinden ! nog meer sneeuwplezier !

frederik op 2 nov. 2012 21:06

Toch even corrigeren : tussen Grimentz en Zinal gaat men een echte kabelbaan bouwen. Er zouden twee cabines van 125 personen over dit traject zweven. Hopelijk blijft het even rustig in dit prachtig gebied.

Luk op 6 nov. 2012 17:52

Gondel of kabellift … is toch hetzelfde :)
Over de rustigheid stel ik mij ook vragen , ik denk dat vele mensen tot in Grimentz gaan rijden omdat dit gebied lager ligt dan Zinal en vandaar de kabellift gaan nemen naar zinal . Zo Gaat het natuurlijk drukker worden in Zinal maar anderzijds gaan de mensen van Zinal naar grimentz gaan en zo is het weer verdeeld . Ik ga gewoon afwachten en kijken hoe het wordt .

frederik op 7 jan. 2013 19:13

Ik denk niet dat mensen eerder naar Grimentz gaan rijden, de klim van Vissoie naar Grimentz is toch moeilijker dan die naar Zinal vind ik. De verplaatsing tussen Grimentz en Zinal zal zeker verminderen.

Mathijs op 8 jan. 2013 17:38

ja zo kan je het natuurlijk ook bekijken :)
@mathijs : weet jij ook of je met de skipas van zinal ook in grimentz kan skiën ?

Er bestaat alleszins een pas die voor de vier skigebied van Val d’Anniviers geldig is. Informatie hierover vind je onder andere op http://www.rma.ch
De weg van Vissoie naar Grimentz is idd een opeenvolging van bochten maar als je omrijdt via Ayer geraak je ook vlot in Grimentz zonder veel extra tijd. Ik denk vooral dat er extra volk zou kunnen gelokt worden doordat de skigebieden van Zinal en Grimentz nu verbonden zijn. De bedoeling van het extra liftaanbod kan toch niet alleen te zoeken zijn bij het verwennen van de huidige bezoekers.

@Frederik: Je kan (zoals de meesten wel doen) een skipas kopen voor het hele Val d’Anniviers. Deze bevat Zinal, Grimentz, Saint-Luc-Chandolin en Vercorin.

@Luk: Inderdaad, het is de bedoeling meer toeristen te lokken. De verbinding is wel deels tot stand gekomen door de vele hotelbedden in het Belgische hotel: Les Diablons. Zonder dit hotel was de verbinding niet mogelijk geweest.

Ik hoorde in Kitzbuhel-Kirchberg skigebied in Jochberg wordt een nieuwe gondel gebouwd in plaats van de Wagstatt 2 pers en Wurzhohe Sleep. De lift zou heten Wagstattbahn 1 & 2 (Met een Middenstation).

Gast762 op 6 jan. 2013 22:05

Ja dat is zo

glink bij wagrain vind ik echt bezopen en butensporig! maak gewoon iets zinnigs

Gast272 op 2 nov. 2012 21:12

Helemaal mee eens. Een doorsteek naar het Flachauwinkl-kleinarl gebied had veel meer gebracht.

Voor de geïnteresseerden: Neuastenberg heeft voor aankomend seizoen een vierpersoons zetellift gepland aan de Osthang. Als dit een fixe lift wordt is het min of meer een achteruitgang, aangezien twee ankerliften meer personen per uur kan verwerken als zo’n zetellift. Ik heb nog een stille hoop dat het koppelbaar wordt, en dus wél een vooruitgang is, maar daaraan heb ik zo mijn twijfels.

Info: http://www.postwiese.de/deutsch/projekt-osthang-sesselbahn/…

Plaats een reactie