Les menuires of Val Thorens?

Beste wintersportliefhebbers,

Net als vorig jaar willen wij (5 personen) weer afreizen naar Les 3 vallees. Vorig jaar hebben wij in een appartement in Val Thorens gezeten en qua ligging was dit perfect. Echter was ons appartement vrij klein en zouden we dit jaar iets ruimer willen zitten maar dan wel voor ongeveer ± 500 pp incl skipas.
Nu ben ik aan het kijken en valt me op dat Les Menuires net iets goedkoper is. Mijn vragen:

Is het makkelijk om in ValTho te komen? (zowel overdag met ski’s als avonds om bijv een avondje uit te gaan)
Iemand tips voor appartementen?
Wat zouden jullie doen?

Bedankt alvast!

Met ski’s in Val Thorens geraken is vrij gemakkelijk. Er zijn 3 mogelijkheden, naargelang je ligging in Les Menuires zelf.

  1. TS Menuires - TS Mont de la Chambre: dit is wel het traject dat bijna iedereen die in het centrum verblijft, zal nemen om naar Val Thorens (of Meribel-Courchevel) te gaan. Dus je moet 's morgens wel rekening houden met een redelijke wachttijd.
  2. Vanuit het centrum ski je af naar de gloednieuwe TS Reberty. En dan neem je de gondels Bruyères 1 en 2. Ook hier rekening houden met wat aanschuiftijd. Als je in de wijk Bruyères logeert, ben je rechtstreeks aan de gondels.
  3. Het interessantste om (zeker 's morgens) zo snel mogelijk in Val Thorens te geraken is de Sunny Express nemen en dan de sleeplift “Montaulever” nemen. Echter zal je alleen rechtstreeks aan de Sunny Express geraken als je in Reberty logeert, anders zal je nog een tussenlift moeten nemen.

Ik weet niet of je beschikt over een eigen auto. Afstand LM-VT is 10 km. Met parkeren bij 15-20min schat ik. De shuttlebus tussen LM en VT rijdt maar tot 19u dus da’s niet zo interessant als je wil uitgaan. Taxibusjes zoals in Ischgl ben ik er nog maar zelden tegengekomen

Tips voor een app. in Les Menuires: Wij zijn al enkele keren naar Les Valmonts in de Wijk Bruyères gegaan. Geen overdreven luxe, wel proper, goed verzorgd, ideaal gelegen en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Je kan gewoon een taxi bestellen hoor… Of zoals wij ooit deden: heen met de bus, terug met de taxi. Ook niet extreem duur als je met een paar man bent, goed te doen!

vind +/- €500 wel best veel geld… ben er nu 3 keer geweest, en altijd rond de €300 kwijt geweest… Moet wel bij gezegd worden dat we in een goedkopere week gaan (eerste week februari). Afgelopen jaar ik meen €380, inclusief grote skipas en gebruik van zwembad/sauna/turks stoomding in het complex. Was trouwens in VT zelf.

Hoe heette dat complex? In de vakantieweken is het een stuk duurder idd, zijn er helaas aan gebonden.

Ik heb ooit in Chalets de L’Adonis gezeten in Les Menuires. Ligt vlak aan de lift richting Val Thorens en was qua prijs qualiteit redelijk te doen. Je zit wel ietsje verder van het dorpscentrum van LM maar ons maakte dat toen weinig uit.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Frank:
Les Balcons de Val Thorens.
http://www.les-balcons.co.uk/ Hebben ook een vestiging in La Plagne (die nog beter is overigens, stuk ruimer ook).

Wij hebben het gewoon bij Sunweb geboekt:
http://wintersport.sunweb.nl/frankrijk/les_trois_vallees/val…

Volgens mij is het wat duurder geworden zo te zien… Wij hadden een 8 persoonshok eerste week van februari dacht ik. Komt dan nog paar tientjes voor uitbreiding groot gebiedpas bij.

Best lastig, zijn met z’n 5en en willen graag 2 losse slaapkamers met een 2 persoons bed en 1 bed dan in de huiskamer bijv.

zoiets heb je vaak wel,maar dan is het een 6 of 7 persoonshok,wat natuurlijk weer duurder met slechts 5en is.

Maar is vast wel iets te vinden hoor! Anders inderdaad gewoon naar les menuires,zal iig iets goedkoper zijn en je zit nog steeds top. Maar zou inderdaad wel op tijd beginnen met zoeken ja! Goede appartementen zijn vaak al vroeg vol!

Mooi om te lezen dat ik niet de enige ben die het zich afvraagt: VT of LM.

Ik kijk momenteel ook toch naar LM. Veelal mooiere appartementen zonder 't gevoel te hebben opgepropt te zitten in een hokje.

En 't centrum van LM zal ook best leuk zijn lijkt me toch ;).

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

Ja inderdaad, vooral de ligging is voor ons ook interessant. Centraal in L3V. Prijzen vallen me alleen wat tegen tot nu toe, willen 29/12//12 gaan…

Prijzen vallen me alleen wat tegen tot nu toe, willen 29/12//12 gaan…

Frank op 7 aug. 2012 08:12

Onbegrijpelijk. Iedereen heeft dan vrij, en toch zijn de prijzen hoog?

Ben vorig jaar in dezelfde periode geweest en heb toen een maand vantevoren geboekt. Je zou zegen dat je als je nu boekt goedkoper uit moet zijn ivm vroegboekkorting, wijsneus.

Prijzen vallen me alleen wat tegen tot nu toe, willen 29/12//12 gaan…

Frank op 7 aug. 2012 08:12

Onbegrijpelijk. Iedereen heeft dan vrij, en toch zijn de prijzen hoog?

Gast400 op 7 aug. 2012 09:48

Dit is toch sarcastisch he? :)

Als je goede prijzen wilt, moet je zeker eens overwegen om in de periode van ongeveer 7 tot ongeveer 21 januari te gaan.

Haha ik hoop dat jij ook sarcastisch bent? Zit natuurlijk aande vakantie gebonden… Anders was is ik er wel buiten gegaan.

Haha ik hoop dat jij ook sarcastisch bent? Zit natuurlijk aande vakantie gebonden… Anders was is ik er wel buiten gegaan.

Frank op 7 aug. 2012 14:59

Haha misschien wou je per se nieuwjaar vieren in de sneeuw ofzo :p

Plaats een reactie