Tirol Snow Card - deelnemende gebieden

Omdat ik komend seizoen meerdere weken naar Oostenrijk wil overweeg ik een Tirol Snow card aan te schaffen. Op de betreffende website vind ik een lijst met alle bergbahnen die gekoppeld zijn aan deze seizoenskaart. Deze Bergbahnen kan ik echter niet altijd herleiden naar een bepaald skigebied.

Zou iemand mij kunnen vertellen welke ski gebieden er binnen de Tirol Snow Card vallen?

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Dit vond ik terug van de card van 2 jaar geleden:
The Tirol Snow Card is valid in nearly all of the Tyrolean ski areas, some of the most well known ones being Mayrhofen, Zillertal, Hintertux Glacier, Kitzbühel, Fieberbrunn, Obergurgl-Hochgurgl, Pitztal Glacier, Stubai Glacier and Serfaus-Fiss-Ladis.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Tenzij’k me vergis kan je hier trouwens als buitenlander niet zomaar aan geraken.

Als je werkelijk veel in die buurt zit, was twee jaar terug de meest “economisch rendabele” oplossing om je in te schrijven bij de uni innsbruck als gaststudent voor een minumum aantal studiepunten. Dan kon je nl wél aanspraak maken op zo’n kaart. Best even nakijken dus ;-). Hell, er zaten zelfs een paar interessante vakken tussen!

En ik vergis me blijkbaar :)

uit de gebruikersvoorwaarden:
Zum Bezug der TIROL SNOW CARD sind grundsätzlich alle Personen berechtigt. Diese erhalten den Normaltarif lt. Preisliste. Personen mit Hauptwohnsitz in Tirol (Nachweis erfolgt durch Vorlage einer Meldebestätigung, welche nicht älter als 3 Monate sein darf), sowie alle Personen mit einem Beschäftigungsverhältnis in Tirol unter Vorlage der Sozialversicherungsbestätigung (nicht älter als 3 Monate) sowie Studenten der Universität Innsbruck und Studenten einer in Tirol ansässigen Hochschule oder Fachhochschule unter Vorlage eines aktuellen Studiennachweises für das laufende Studienjahr/Semester berechtigt, erhalten den ermäßigten Tarif…

Iedereen kan er dus gebruik van maken, je kan enkel nog korting krijgen als je (officieel) in Tirol woont of er studeert :).

Wat ik heb begrepen kun je deze kaart gewoon kopen bij je eerste bezoek aan één van de gebieden, bv in december bij de seizoen opening. Foto maken en klaar!

Dit is de lijst met bergbahnen… sommige zijn overduidelijk… maar andere roepen vraagtekens op. http://www.snowcard.tirol.at/

Als ik lees ‘bergbahnen Ötz’ betekend dat dan dat ik in Sölden met deze kaart terecht kan?

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Als ik lees ‘bergbahnen Ötz’ betekend dat dan dat ik in Sölden met deze kaart terecht kan?

Johan68 op 8 aug. 2012 11:08

Nee, dat is het gebiedje dat oa bekend staat als Hochötz of Ochsengarten. Het staat tegenwoordig in een overeenkomst met Kühtai (maar zijn verschillende liftgezelschappen).

Sölden hoort bij de Ötztaler Gletscherbahn GmbH & Co KG, Skiliftgesellschaft Sölden Hochsölden Ges.m.b.H en Skilifte Gampe Ötztaler Gletscherbahn KG.

Zie je hoe verwarrend dit is!? Ik zou denken Bergbahen Ötz = Ötztal = Sölden.

Wellicht is het 'n idee om een lijst op deze website te publiceren welke ski gebieden in welke (Oostenrijkse) provincie liggen. Ik neem aan dat de Tirol Snow card niet buiten de provincie Tirol geldig is. Als je dan een lijst kan oproepen welke skigebieden (plaatsen) er binnen Tirol liggen, ben je er ook!
Misschien iets voor de beheerders van deze site om daar eens naar te kijken!?

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Mja, tegelijkertijd ga je ook niet denken dat de Stad Utrecht = de Provincie Utrecht :).

Maar het zou wel leuk zijn om zo’n lijst ergens tegen te komen.

De grote 3 (Sankt Anton/Lech, Ischgl en Sölden ) doen niet mee, maar voor de rest bijna alle gebieden in tirol.

Solden doet inderdaad NIET mee, maar bvb Obergurgl en Hochgurgl wel (ietsje verder in het dal)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

ik heb het voorbije seizoen deze kaart gehad en dik van genoten +50 dagen geskied ermee :-) Het is inderdaad een soepje om tussen de gebieden te zoeken, als je twijfelt aan een gebied kan je altijd op de site van het gebied zelf wel vinden of ze ermee werken.
Je kan de kaart gewoon aan de kassa kopen in elk deelnemend gebied, zorg dag je de nr van je kaart apart bijhoudt als je je kaart verliest maken ze je gewoon een nieuwe aan voor 5 euro (mijn dochter meegemaakt) dit jaar zal ik de kaart al kopen eind oktober in Pitztal als we onze eerste week naar de gletsjer trekken :-)

Ik ben werkzaam voor Tirol en geef jullie graag meer duidelijkheid over de Tirol Snow Card. Vanaf komend winterseizoen is de kaart zeer eenvoudig te gebruiken.

  •  De overkoepelende skipas is geldig van 1 oktober 2012 tot 15 mei 2013
    
  •  De skipas geeft toegang tot 1.133 liften in 86 skigebieden en 4.000 km piste en is hiermee de grootste overkoepelende skipas ter wereld
    
  •  Nieuw voor het winterseizoen 2012-2013 is de toevoeging van de liften in Sölden, Ischgl, Pertisau en Hinterthiersee
    
  •  Dit betekent dat de skipas geldig is voor alle liften van alle Tiroler skigebieden met uitzondering van de liften van het skigebied St. Anton am Arlberg
    
  •  Restrictie: in Ischgl is de Tirol Snow Card niet geldig op zaterdagen 
    
  •  De Tirol Snow Card is te koop bij alle deelnemende skigebieden
    

P.S. de website http://www.snowcard.tirol.at wordt binnenkort geüpdate.

WOW Supper nieuws, dat was voor mij het grootste gemis, dat ik niet naar Solden en Ischgl kon gaan met mijn kaart.
Wel gek die restrictie van de zaterdag? maar dat nemen we er heel graag bij :-)

P.S. de website http://www.snowcard.tirol.at wordt binnenkort geüpdate.

Gast604 op 21 aug. 2012 13:43

Lees ik dat nu goed?? prijs 626 euro, maar voor zoveel gebieden en voor een heel seizoen? Een seizoenspas voor les trois vallées kost al 1115 euro…

No matter how warm, there's a wintertime ahead

Pieter: € 626,- is het tarief van vorig seizoen (waarbij minder skigebieden inbegrepen waren). De prijs voor volwassenen wordt € 670.- p.p.

Groeten,
Esther

Ik studeer momenteel in Oostenrijk. Vorig jaar kosten de kaart voor studenten 466. Hoeveel is dat nu?

Even een kleine update, aangezien mijn knie weer de goede kant op gaat, ben ik bezig met het plannen van een trip voor een maandje richting Zell am ziller, aangezien wij hier op een camping staan:D,
Ik ben van plan om de tiroler snow card aan te gaan schaffen, en vanuit zell am ziller met de trein richting mooie skigebieden te gaan die bij de tiroler snowcard zijn aangesloten,
Op dit moment zijn er volgens mij een aantal skigebieden bijgekomen onder andere solden,(niet haalbaar voor mij vanuit zell)

Hebben jullie nog een paar tips welke skigebieden ik zeker langs moet gaan(buiten het zillertal) en haalbaar met de trein.

verder nog andere tips?
Of zouden jullie het niet doen voor dit geld, prijs voor aankomend seizoen is 698 eu voor een volwassene en de seizoenskaart voor alleen het zillertal gaat 622 kosten.

Is er trouwens al meer bekent over het feit of SHLF ook volledig onder de Snowcard Tirol valt? Aangezien Bergbahnen Fieberbrunn wel staat aangegeven op de site om deel te nemen aan dat gebied met de pas.

Update: Gevonden, bij gebruik van de TirolS bahn is meerprijs van 20 euro nodig ;)

Update: Gevonden, bij gebruik van de TirolS bahn is meerprijs van 20 euro nodig ;)

Tim. op 9 sep 2015 19:13

Waar heb je dat gelezen? Op de site van fieberbrunn is de snow card zelf verdwenen!

ik heb een mail gestuurd naar tirol omtrent de juiste informatie of je met de snowcard kan skien in saalbach/hinterglemm en fieberbrunn.
blijkbaar is er nog niets beslist dit is hun antwoord.

Thank you very much for your kind request.

We don’t know yet what will happen with Saalbach-Hinterglemm-Leogang in the Snow Card Tirol.
As soon as we get an information, we will make this public!

dit heb ik deze week ontvangen van hun…

Citaat website: 3. Bei den Bergbahnen Fieberbrunn mit Anschluss zum Skicircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang
Für die Nutzung des über die neue „Tirol S“ Verbindungsbahn erreichbaren Skicircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang muss eine Aufpreiskarte (Erwachsene EUR 20,00, Jugendliche EUR 15,00, Kinder EUR 10,00) erworben werden.

Staat op de site onder Alle Preise

@tim Als ik het zo lees mag je dan alleen de Tirol s bahn gebruiken ? En niet het hele Saalbach gebied?

@ruudsan, lijkt me sterk. je gaat toch niet 20 euro betalen om alleen gebruik te maken van de TirolS?

Wat ik gehoord heb is dat er nog onderhandelingen gaande zijn tussen Fieberbrunn en de Tirol Snow Card, dit omdat het gebied samen is gegaan met Saalbach Hinterglemm. Mocht de kaart wel in Fieberbrunn geldig zijn, dan zal volgens het laatste wat ik gelezen heb ook gelden voor het gebied Saalbach Hinterglemm.

Maar dat was iets van een maand geleden, heb er daarna niks meer over gelezen (ook niet na gezocht trouwens).

http://www.snowcard.tirol.at/

bij de prijsomschrijving staat bij punt 3 vermeld dat voor €20,- per dag je ook gebruik kunt maken van saalbach-hinterglemm-leogang

het is toch niet echt duidelijk de regels op het moment.

de prijs die je moet opleggen per dag van 20€…geld dat enkel voor de skiërs die in de morgen hun eerste lift nemen in fieberbrunn of geld dat ook voor de mensen die in saalbach hinterglemm logeren?

Plaats een reactie