Ski-jas kapot door schuren snowboard?

Hoi Allemaal,

Ik heb sinds 2 jaar een ski-jas van Quiksilver, opzich een prima een merk lijkt me. Na 2 weken wintersport (snowboarden) is de jas aan de zijkant echter op de naad open gescheurd. De oorzaak hier van lijkt me het schuren van het snowboard tijdens het dragen/lopen met het snowboard in de hand.

Hebben hier meer mensen last van? Misshien is er een transperante coating oid die mijn jas op die plek kan beschermen. Of misschien moet ik mijn snowboard zo dragen dat hij niet tegen mijn jas schuurt, maar schijnbaar loopt het zo het fijnst.

Iemand hier een oplossing voor?

ooit 1x gehad met jas van Special Blend. Daarna nooit meer. Gewoon pech met het materiaal van de jas. Buitenste laag was van zachtere stof gemaakt, niet van die gladde stof zoals de meeste jassen.

Mijn jas is niet van zacht stof gemaakt aan de buitenkant. Gewoon goed ademend en isolerend materiaal. Ik heb gezocht naar een spray maar die kan ik niet vinden. Een lapje stof er over is een optie maar mijn jas heeft strepen in de breedte dus dat ziet er niet uit!

Thanks Cheizz, die Seam Grip ziet er wel goed uit. Deze ga ik er preventief opsmeren, zodat de naden niet zo veel te lijden hebben, want daarom is de jas de vorige keer opgengescheurd.

Rlxt dat ie bij Bever verkrijgbaar is.

Cheers!

Op zich is het toch zo heel gek. Die staalkanten zijn best scherp en als ze dan lekker langs je jas schuren…

Ik heb het zelf altijd met m’n handschoenen. Die snijden altijd enigszins in, in de buurt van m’n duim en dat komt door het dragen van m’n boardje. Nu gaan ze niet meteen door m’n handschoenen heen en gaan ze gemiddeld zo’n 3 weken wintersport mee. Daarna is het niet anders dan vervangen, maar bij een jas is dat misschien wel een dure aangelegenheid.

tja het is idd vechten tegen de bierkaai, je kunt erop smeren wat je wilt. Maar zolang je niet oppast met je staalkanten dan gaat je kleding eraan. Skiers hebben precies het zelfde probleem.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Is het niet gewoon pech met je jas? Ik heb er nog nooit last van gehad. Wel met mijn skiwanten. Die waren steeds na een paar keer gesloopt. Nu heb ik snowboardwanten en die zijn niet kapot te krijgen.

Kapot is mijn jas er nog nog nooit van gegaan, maar er staan duidelijk wel lijnen op mijn oude jas waar mn board langs schuurt. Bij m’n nieuwe jas heb ik daar echt totaal geen last van…

Ik had precies hetzelfde met mijn Quiksilver jas. Ik heb hem teruggebracht met de melding dat dat waarschijnlijk kwam door het dragen van mijn snowboard. Hij is netjes en gratis gerepareerd, maar hoelang dat nog zo blijft is afwachten.

Mijn 686 en Protest jassen hadden daar nooit last van, en die zijn toch aardig wat vakanties meegegaan.

Ik lees verder niet echt iets over de oorzaak. De oorzaak is tenslotte het board die tegen de jas aanschuift. Ik ben maar een leek maar is er niet een soort draagsysteempje met losse riempjes of zo? Iets dat je riempjes om je board kan doen met hieraan een extra riempje als handvat (met evt 2 lussen om m als rugzak op je rug te hangen). Zoiets als een bag maar dan alleen met een paar riemen zodat je die zo in je jas mee kan nemen tijdens t boarden. Kon dit dus nergens vinden maar lijkt me best wel praktisch. Denk dat ik zoiets zelf ga proberen te maken. Je neemt je bag tenslotte niet overal mee naar toe…kan iemand nadelen van zoiets verzinnen?

Er zijn rugzakken waar je hem op kunt klikken. Maar het gebeurt voornamelijk tijdens het lopen van en naar bijv gondels. Dan wil je niet continu dat ding op je rug hangen.

Wat er gebeurt is dat de scherpe rand van je board de naden van je jas doorsnijdt/schuurt.

Plaats een reactie