Beste aprés ski. Waarheen voor publiek van jong dertigers?

Wij zijn jong dertigers (32 à 33 jaar). Vorig jaar zijn we naar ischgl geweest. Heel uitbundige aprés ski maar wij vonden toch dat het publiek overwegend ouder was (+40 à +50). Daarom zouden we dit jaar een ander gebied willen doen. Welk is het beste skigebied met een even uitbundige aprés ski maar toch een iets jonger publiek (tss 25 en 40 jaar) ? Sölden, Gerlos, Val Thorens, etc, etc ?? Wie kan ons helpen

Ischgl is in de apres ski idd veel 35+, in het nachtleven schiet de leeftijd behoorlijk omlaag. Solden weet ik (nog) niet. Gerlos is alle leeftijden en vooral veel NL. Val Thorens is overwegend jong publiek, m.n. studenten, alhoewel er ook steeds meer gezinnen naar toe gaan.

Ischgl is in de apres ski idd veel 35+, in het nachtleven schiet de leeftijd behoorlijk omlaag. Solden weet ik (nog) niet. Gerlos is alle leeftijden en vooral veel NL. Val Thorens is overwegend jong publiek, m.n. studenten, alhoewel er ook steeds meer gezinnen naar toe gaan.

In Solden is de apres ski erg levendig en daar varrieert de leeftijd ook enorm (18 - 65) afhankelijk van de bar.
Daarnaast heb ik altijd geweldige apres ski ervaringen gehad in Saalbach, maar ook Gerlos en Westendorf zijn erg leuk. VT is inderdaad wat meer studenten cosi en toch meer op het uitgaan gericht.

saalbach/ hinterglemm en fiss/serfaus?

Sankt Anton

Volgens mij Morzine ook, bij het nachtleven. Misschien kunnen anderen wat zeggen over après ski.

Serfaus

Nog reacties ?

Saalbach-Hinterglemm natuurlijk. Is toch wel hét gebied om vlak van apres-ski voor een jonger publiek.

Niks kan tippen aan Ischgl. Je moet tijdens verlof van Duitsland gaan. Dan is er meer jeugd aanwezig.
Andere aanrader is St-Ankton.
In Frankrijk moet je zeker niet zijn voor après ski.
In Italië heb je Kronplatz met de gekende K1 bar in openlucht en Giggeralm. Daar is er altijd veel jeugd met Dj’s die komen draaien. Aan de K1 komt regelmatig Milc Inc. optreden. :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Vond het in Ischgl ook wel meevallen met de leeftijd, daarom voor dit jaar alweer geboekt :D… Ligt er natuurlijk ook aan naar welke kroegen je gaat!

Frankrijk heb ik afgelopen jaar tijdens Sneeuwkoorts wel goede apres ski meegemaakt in de Pano bar. Op 2200 meter goede apres ski. Dus buiten, in outfit, met veelal electro en dubstep muziek. Tipt niet aan Hinterglemm waar ik dit seizoen les ga geven, maar voor Franse begrippen was het gekkenhuis.

hinterglemm! westendorf misschien, gerlos?

Addict.

zelf ben ik 21 jaartjes en boeit mij vrij weinig hoe oud ze zijn in ischgl als je zelf maar lol hebt en beetje mooi bier kan drinken+schnapps ligt er idd ook aan welke tenten je gaat;)
kom na 11e in ischgl in de pacha en leeftijd is 18-40

Er zijn genoeg mensen die zichzelf nog jong vinden als ze dertig zijn. Het ligt er ook maar net aan hoe oud je zelf bent. Als je 60 bent zal je iemand van 30 wel jong vinden. Als je 16 bent, vindt je iemand van 30 misschien wel oud. Ik zelf hou het er maar op 30=30.

Sneeuwkoorts in Les Deux Alpes is inderdaad goede optie. Vorig jaar geweest en vond de après ski leuk, zowel in de Pano op 2600 meter, alswel de Prins van Oranje. Veel gemengd publiek, variërend van studenten tot starters en ook dertigers. Dit jaar zie ik het veel langskomen op Facebook. goedecombi tussen overdag lekker skien en in de middag en avond feesten, waar veel mensen op af komen, dus ook altijd gezellig.

Aspen! De ideale plek voor 30ers. En ook nog eens betere hamburgers dan in de Alpen.

heb me in april 2012 ook erg geamuseerd in de pano bar! altijd erg goeie ambiance en ze gaan er vlot binnen ook. eigenlijk wel niet verantwoord om nog naar beneden te skien maarja :p we zijn altijd goed beneden aangekomen hehe :)

Hinterglemm?? dan weet ik niet waar jullie geweest zijn en op welk tijdstip maar vond er geen hol aan… Okee mental theo, de lawine boys en andere gozers waar huppelkutjes achteraan liepen waren er maar sfeer en gezelligheid was ver te zoeken… Voornamelijk zatte mensen die nieteens meer uit de bekende woordjes kwamen.

ok gothstube leuk, maar dan met name hoe iedereen het laatste stuk nog naar beneden komt… ik heb de vlammen onder skies vandaan zien komen van mensen die de straat op knalden met de staalkanten… dat was wel cool. maar verantwoord???

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

St. Johann in Tirol. 8 jaar geleden geweest en heel veel jeugd. Het skigebied vond ik minder en het ligt niet heel hoog.

Wel heel veel lol gehad

Sölden natuurlijk, zegt een bevooroordeelde :-D Zie o.a. de website apresskisoelden.at en elke vrijdagmiddag een groot feest met live muziek op de Giggijoch.

Skiën. What else.

Hinterglemm?? dan weet ik niet waar jullie geweest zijn en op welk tijdstip maar vond er geen hol aan… Okee mental theo, de lawine boys en andere gozers waar huppelkutjes achteraan liepen waren er maar sfeer en gezelligheid was ver te zoeken… Voornamelijk zatte mensen die nieteens meer uit de bekende woordjes kwamen.
ok gothstube leuk, maar dan met name hoe iedereen het laatste stuk nog naar beneden komt… ik heb de vlammen onder skies vandaan zien komen van mensen die de straat op knalden met de staalkanten… dat was wel cool. maar verantwoord???

Jeroen op 18 okt. 2012 00:54

bij ons gingen ze op de tafels en bankjes naar benee…

ot hinterglemm is gezellig, maar geen wereldse stap-bestemming, denk echt dat je voor het bruisende leven naar solden of ischgl moet…

Addict.

Ischgl,Soelden,St.Anton,Westendorf,Kirchberg allemaal gezellig, maar voor de echte apres-ski moet je in Gerlos zijn.

@gast 394, je bedoelt zeker voor de ‘valse-nagebootste -Hollandse’ apes ski vermoed ik, voor de ‘echte’ moet ge in de Kuhstal in Ischgl of in de Moserwirt in Sankt-anton zijn !

nagebootste hollandse apres ski,…contradictio in terminis :)

Aspen! De ideale plek voor 30ers. En ook nog eens betere hamburgers dan in de Alpen.

Hans op 17 okt. 2012 13:20

Aspen kent toch helemaal geen après-ski zoals wij dat in Europa kennen. In Aspen heb je natuurlijk typische Amerikaanse bars, ook gezellig, en niet te vergeten McDonnalds, Burger King, KFC en Pizza Hut en dan ook wat meer ingericht voor wintersport. Maar dat is totaal niet te vergelijken met de Tiroolse sfeer.

G E R L O S !!!

Hinterglemm is bekender bij Nederlanders, ik vond de apres ski in Saalbach leuker. Maar in Saalbach ligt de leeftijd misschien ook weer wat hoger dan in Hinterglemm. (tsja, ik loop al tegen de 40 en ga op pad met mannen tussen de 40 en 50 jaar, maar de leeftijden van de overige apres skiërs boeit me niet zo)

Ik spaar liever mooie herinneringen dan materiele zaken

hhhhhm
Ik zou dan toch voor Mayrhofen kiezen.
Meer gericht op 25+

Ice Bar . Internationaal apresski .
Niki’s schirmbar . Veel hollanders.

Apres ski stopt hier wel om 20.00 . Volgens mij een politieverordening.
Dan wordt je in de Ice bar naar achteren geduwd , zodat het vanaf de straat lijkt of het leeg is.

Zo heeft iedereen wel een favoriet plekje … :-)

Als het gebeurt ...........Dan gebeurt het

G E R L O S !!!

Gast354 op 17 dec. 2012 09:34

Heb wel beter meegemaakt!!

Gerlos!

Plaats een reactie