Welk gevorderd skigebied dicht bij Nederland???

Hallo,
ik wil graag in de carnavalsvakantie gaan skiën met een groep van 4,
we zijn allemaal rond de 18 en zoeken een skigebied voor gevorderden, op een zo kort mogelijke afstand van Nederland. Verder willen we graag ook niet al te veel bergpassen rijden omdat we met beginnende autorijders zijn.
Ook zou het heel fijn zijn als het niet te duur is, we zijn namelijk maar arme studenten ;)

welk skigebied kunnen wij het beste nemen?

Montafon. Dichtbij, makkelijk aan te rijden, niet te duur en zo gevorderd als je zelf (off piste) wilt. Of er nog veel goedkope accommodatie te vinden is voor de Carnavalsvakantie vraag ik me af.

Ik sluit me aan bij Martijnski,lekker groot gebied , zeker makkelijk aan te rijden(niet steil omhoog).Denk dat je daar in st Gallenkirch of Gaschurn het beste zit,maar je moet gewoon ff goed zoeken op internet voor een goedkope acco!

Silvretta Montafon Liefhebber

Hallo,
ik wil graag in de carnavalsvakantie gaan skiën met een groep van 4,
we zijn allemaal rond de 18 en zoeken een skigebied voor gevorderden, op een zo kort mogelijke afstand van Nederland. Verder willen we graag ook niet al te veel bergpassen rijden omdat we met beginnende autorijders zijn.
Ook zou het heel fijn zijn als het niet te duur is, we zijn namelijk maar arme studenten ;)
welk skigebied kunnen wij het beste nemen?

Henri op 29 sep. 2012 01:08

Ondanks dat het budget moet zijn: bespaar niet op winterbanden!

Het Montafon lijkt me ook het beste.
Skigebiedenzoeker toch al gebruikt, hoop ik?
https://www.wintersport.nl/skigebieden

Je kunt ook aan Portes du Soleil denken. Chatel biedt relatief voordelige mogelijkheden en is vlot en goed bereikbaar.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Henri, waarom niet eerst met de bus op wintersport ?! Heerlijk om erin te komen, je hoeft zelf nergens aan te denken tijdens het rijden en je bent dan vaak op zaterdagmorgen al op locatie. Daar komt nog eens bij dat met de bus het mogelijk is om grote ski gebieden te bezoeken voor weinig geld. Ik heb het in de begin jaren gedaan en die wintersport reizen zal ik nooit vergeten. Het lijk mij overigens verstandig om eerst rij uren te maken in Nederland en dat tegen je 20ste uit te proberen in de Alpen.

Omdat de auto waarschijnlijk (veel) goedkoper is…

Frankrijk, vier volwassenen …of de auto veeeel goedkoper is dan de bus betwijfel ik.
Zou inderdaad eens kijken via bizztravel voor een weekje Valmorel oid

Plaats een reactie