handschoenen of wanten voor kinderen 1e jaar skien?

In februari (carnavalsvak) gaan onze kinderen (dan 7,5 en 5 jaar) voor het eerst skien. Ik heb al veel gelezen over kleding, helm etc. Maar wat is wijs: handschoenen of wanten voor die kleine handjes? Wat is warmer, praktischer?? Meer dan 1 set sowieso - dat doen we zelf ook altijd.

Absolute voorkeur voor wanten… Vingers zitten tegen elkaar en blijven dus merkelijk warmer! Het praktische hangt van persoon tot persoon af. Ik heb eronder nog dunne fleeze handschoenen aan en als ik iets moeten nemen doe ik mijn wanten gewoon even uit, nooit koud!

Gehan

Lijkt me ook het belangrijkste, meer dan praktische toestanden. Eenmaal koud verdwijnt de pret meestal hel rap voor kinderen!

Gehan

heel rap*

Gehan

Toen mijn dochtertje 7 was is ze overgegaan van wanten naar handschoenen, vond ze gewoon lekkerder zitten. Haar jongere broertje draagt wantjes. Ik heb altijd minimaal 2 paar mee. Koude handjes bederft een hoop plezier. Ik heb goede ervaringen met de wanten van Barts en handschoenen van Reusch. Die vallen goed onder de mouw, zijn lekker warm en het belangrijkste: niet gelijk zeiknat bij spelen in/met sneeuw.

mama on a mission in the snow

Wat ik heb gemerkt is dat de kleinere kinderen voornamelijk wanten dragen, vaak met een touwtje zodat ze niet op de grond vallen als ze deze uitdoen.
Over het algemeen kunnen de kinderen de wanten zelf beter aandoen als handschoenen en hadden de kinderen met handschoenen vaak meer te klagen over koude handen, moeite met aantrekken etc.

Thank God summer is over!

Wanten zijn het meest practisch en als je goede hebt ook warmer dan handschoenen. Zelf gebruik ik ook nog altijd wanten. Heerlijk!

Gast 181 was ik dus!

Toen mijn kinderen klein waren meestal wanten, maar mijn zoon ging al snel (6-7 jaar) over naar handschoenen. Mijn dochter en ik dragen altijd wanten omdat we die veel warmer vinden.
Maar wat ik veel belangrijker vind is het touwtje aan de handschoenen, niet alleen voor het op de grond vallen maar voornamelijk om het vergeten en verliezen van de handschoen. Mijn zoon verloor nog wel eens wat dingen (zoals zijn skistokken uit de lift) als dit met je handschoenen gebeurt dan heb je toch een groter probleem. Want skiën zonder handschoenen is geen optie. Je hebt ook handschoenen (ook voor volwassenen) waar een elastiekje aan zit die je om je pols kunt doen (staat iets minder kinderachtig dan het touwtje door de jas).

Toen onze kinderen klein waren hadden we veel paren wanten mee met thermohandschoentjes om er onder te dragen als het koud was, ook namen we extra broeken mee. Vooral als ze voor het eerst op skiles gaan, zitten ze nogal voor op de sneeuw, dus natte billen.Wij hadden altijd extra kleding in de auto voor de kinderen, zodat ze altijd droge wanten/broeken hadden, en dus warm bleven.

helemaal mee eens met voorgaande. Ook onze kinderen droegen en dragen nog steeds wanten…met inderdaad elastieken voor om je polsen. Ze zijn nu 16 en 18 en willen niets anders. Ook wij dragen altijd wanten. Wel handschoenen geprobeerd hoor maar deze zijn minder warm en kans op kapot gaan is groter (meer stof en naden) zeker als je wat scherpere ski’s hebt. Verder had ik altijd reservewanten in mijn rugzak. Vaak waren dit wel wat goedkopere wanten of oude. (Momenteel snowboarden de kinderen en mijn man en dan zijn wanten veel fijner)

Goede tips !
Maar heeft er iemand een foto (voor het idee) van de elastieken om de polsen dan ga ik deze er nog even aanmaken voor de kids.

Hier ook wanten. Alledrie trouwens.
En wij dragen er van die dunnen hardloop handschoenen onder. Heerlijk warm!!

Die elastieken zitten er bij kinder wanten volgens mij wel standaard aan. Heb meerdere paren en allemaal met

Wanten vind ik warmer voor kinderen… :)

Ligt ook aan het kind, Onze oudste heeft het eigenlijk nooit koud, Die gebruikt handschoenen, de jongste lijkt op mij ;) die heeft wanten. Ik zelf gebruik ook wanten, met fleece handschoenen eronder, dan kan ik die aanhouden als ik een foto maak, of op het terras wat drink

Plaats een reactie