Oud & Nieuw vieren in Frankrijk, wie gaat er mee?

Enige tijd geleden heeft Sharon een berichtje op het forum geplaatst (https://www.wintersport.nl/forum/topic/69029) om met meerdere fanatieke wintersport(forum)ers een vakantie te boeken. Gijs en ik hebben hierop gereageerd en Sharon heeft nog een kennis die graag meegaat. Dus zijn we al met zijn viertjes! Toch lijkt het ons nog gezelliger als er meer mensen aanhaken. Het gaat om:

  • Zaterdag 29 december 2012 t/m zaterdag 5 januari 2013
  • Een groter skigebied in Frankrijk (Les Trois Vallées, Les Sybelles, Grand Massif, Paradiski, Portes du Soleil)

Wij zijn:

Sharon (30), snowboard nu ongeveer vijf weken
Emil (29), snowboard nu één week (gaat waarschijnlijk lessen)
Gijs (31), skiet nu zeven weken
Karlijn (24), skiet 20 weken

We zijn nu al met een gevarieerd gezelschap en dat maakt het alleen maar gezelliger als er meer mensen aansluiten. We willen ook iedereen zijn eigen gang kunnen laten gaan, dus dan is het des te leuker als je een beetje hetzelfde niveau hebt. Wij komen wel echt om te skiën, maar een keertje mee après skiën vinden we ook niet erg :) en Oud & Nieuw wordt natuurlijk sowieso een feestje!

Als je geïnteresseerd bent kun je hier reageren en/of even een PM sturen. Het lijkt ons prettig redelijk snel te boeken, dan weet iedereen waar hij aan toe is (en heb je vroegboekkorting). Sowieso kijken we naar accommodaties die niet meer kosten dan 600 euro met skipas erbij.

Serfaus

Ik heb een poging gedaan Sharon een pm te sturen n.a.v. het andere topic maar ik geloof dat het niet is aangekomen… Hetgeen dat me niet verbaasd ik ben een kluns met computers :P.
Ik ben nog ‘in onderhandeling’ met mijn eigen vriendinnen groepje, maar als dat tot niks concreets word dan ga ik serieus overwegen of ik mezelf niet bij jullie aansluit! Ik vind het zeker leuk dat jullie naar Frankrijk gaan, dat spreek ik tenminste terwijl ik nog niet eens iemand in het Duits kan begroeten ;-).
Alvast iets over mezelf, ik ben 20, ik skie sinds dat ik 7 ben, maar heb de laatste 3 seizoenen thuis moeten blijven. Daarom wil ik dit jaar zeker richting de sneeuw :-). Ik heb eigenlijk niet echt veel met apres skie, al kan ik zeker genieten van een wijntje na een lange dag. Maar ik wil vooral zo lang en veel mogelijk kunnen skieen, dus de kans dat ik s ochtends tot 10 uur in bed lig is klein ;-).

@Evelyn: je bericht is inderdaad niet aangekomen, maar leuk dat je mee zou willen :P. Zou je al wel binnenkort kunnen boeken, of duren de onderhandelingen en overwegingen nog even?

@ Evelyn Hee, leuk! Ik heb je een PM gestuurd.

Serfaus

Ik had ook graag mee gegaan maar niet in die periode :( Zijn er nog meer mensen van rond mijn leeftijd of iets ouder die ook hun skimaatjes voor dit jaar hebben zien afvallen? Ik hecht niet veel, tot geen waarde aan apres ski. Ik ga voor het skiën. Ik kan alle periodes in het nieuwe jaar, alleen dus niet rond oud en nieuw.

Wellicht zijn ik en een maat van me ook geïnteresseerd. Wij willen precies deze periode naar Frankrijk en naar een van de gebieden die jullie noemen! Ik board de laatste 3 jaar weer heel fanatiek. Kilometervreter zal ik maar zeggen. Mijn compaan Brian, skiet ook al wat jaartjes.

Graag wordt ik op de hoogte gehouden.

liever 2 weken in de sneeuw dan 1 in de zon!!

Heel leuk dat jullie geïnteresseerd zijn! We hebben een facebookgroep gemaakt voor mensen die mee willen en ik ben zo brutaal geweest je even toe te voegen :P. Kun je een beetje zien met wie je misschien op vakantie gaat, en dat is wel leuk. En we kunnen elkaar daarop updaten.

Serfaus

Heey karlijn, prima toch! Mij lijkt het erg leuk, moet het alleen nog wel ff overleggen, Brian weet nog van niks :)!

liever 2 weken in de sneeuw dan 1 in de zon!!

Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een wintersportreis in de kerst- of voorjaarsvakantie. Het lijkt mij leuk om me aan te sluiten bij een groep. Ik (v) 33 jaar snowboard jaarlijks een weekje en heb eigen materiaal. Mijn vriend houdt niet zo van skiën, vandaar dat ik op zoek ben naar een groepsreis.
Hoe staat het er voor met de plannen, graag houd ik mij aanbevolen.
Ben benieuwd!
Groetjes,

@ Gast269, leuk dat je misschien mee wil. Als je even een gebruikersnaam aanmaakt, kunnen we de messenger gebruiken. Je bent van harte welkom. Inmiddels is nog niks definitief, maar druk aan het zoeken naar geschikte deals in Paradiski, Les Trois Vallées of Les Sybelles. We hebben ook een groep op Facebook waar we e.e.a. met elkaar kunnen delen en bespreken. Als je even vrienden wordt met mij (Gijs van Lieshout, Hilversum), kan ik je daarvoor ook uitnodigen.

Hey Karlijn,

Ik ben wellicht ook geïnteresseerd.
Ik ski pas een aantal weken maar dat gaat me redelijk goed af, wellicht wil ik dit seizoen ook voor het eerst gaan snowboarden (ik ga nog wel een paar lessen nemen in Nederland).
Hebben jullie al iets geboekt of kunnen jullie mij nog op de hoogte houden?

@ Rob Leuk! We hebben nog niets geboekt, je hebt het al gevonden op Facebook zag ik :P.

Wie er tot nu toe meegaan:

Sharon (30), snowboard nu ongeveer vijf weken
Emil (29), snowboard nu één week (gaat waarschijnlijk lessen)
Gijs (31), skiet nu zeven weken
Karlijn (24), skiet 20 weken

Wie er misschien meegaan:

Evelyn (20), skiet tien weken
Martijn (32), snowboard al een aantal weken
Brian (?), skiet al een aantal weken
Gast 269 (33), vrouw, snowboard al een aantal weken
Rob (?), skiet al een aantal weken, maar wil gaan snowboarden (lessen?)
Jantien (26), skiet 18 weken, kan ook snowboarden

Is al een aardig groepje zo, leuk! En veel verschillende niveaus. Les kun je natuurlijk alleen 's ochtends/'s middags nemen.

Ik zou het wel fijn vinden om redelijk snel duidelijkheid te krijgen van iedereen, kunnen we definitief kijken naar een appartement voor een x aantal personen. En boeken :)!

Serfaus

Jammer, ik wordt 4 januarie in Les deux alpes verwacht, had anders ook wel interesse gehad ;)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Nou ja, vanuit L3V, Paradiski of Les Sybelles is daar wel te geraken natuurlijk. Moet je maar 1 nachtje opofferen…

@Cheizz, probeer je te vinden op facebook. Ben jij die springende skiër met gele jas?
Groet,

Nee. Ik ben een pasta-eter met zonnebril. Gijs van Lieshout uit Hilversum.

Klinkt als een leuke club :) Hoi, ik ben Ralph! 30jr. Ik ski sinds mijn 12e af en aan; zo’n zeven seizoenen, waarvan begin dit jaar nog het laatste. Ik was sowieso van plan dit seizoen weer iets te gaan doen. Helaas zal ik dit jaar niet veel aan mijn vriendengroep hebben, dus zat ik serieus te denken aan singlereis of met een groep mee te gaan. Oud en Nieuw is natuurlijk dan wel kicken, en bijzonder :). Les Sybelles ken ik als gebied en het lijkt me wel wat om één van de andere grotere gebieden te ontdekken. Meer info nodig? Of is het e.e.a. al concreet? PM? facebook.com/ralph.ssg Misschien wel handig. Ben benieuwd wat er uit komt rollen. Nogmaals: klinkt goed!

Zo, dat wordt al heel gezellig zo! Ik begrijp dat je liever een ander gebied bezoekt als je er al eens geweest bent. We gaan gewoon kijken waar goeie deals zijn. Ik heb je toegevoegd op Facebook, kunnen we daar verder brainstormen :).

Serfaus

Ik heb les sybelles ook al is bezocht. Ik was niet zo kapot van dat gebied. Tochten zijn er nauwelijks mogelijk!!

@Karlijn, Ik wil zowiso wel mee, alleen de kosten een beetje binnen de perken proberen te houden;) Max E600 is ok maar liever max E 500. Qua skigebied maakt het me ook niet zo heel veel uit, als we als beginners maar wel een beetje onze gang kunnen gaan, lees niet alleen zwarte en rode pistes;)

Ik heb een auto van de zaak met winterbanden dus er kunnen eventueel ook twee of max 3 mensen meerijden als we de kosten van de tolwegen delen.

Ik ben 22 btw en ik ga ook meer voor het snowboarden/skien dan voor de apres ski!

hallo Karlijn en alle anderen.

Ik volg jullie topic al even en aangezien al mijn vrienden afhaken denk ik er sterk aan om mee te gaan.
Het begint al een aardige groep te worden zo. Ik ski al een jaar of tien. Veel in Frankrijk geweest, laatste jaren een paar keer oostenrijk. Hou van skien van 9 tot 16. Ook fan van de apresski, maar das geen must. Ga dat eind januari in Konigsleiten wel goed maken;-)
Zou je mij ook toe kunnen voegen bij de facebook groep?

Ik ben Rob uit Goes. (33) Die foto met die foute zonnebril.

Wie weet tot over 2 maanden.

Ben net even aan het zoeken geweest en heb Gijs even uitgenodigd op facebook. Dus dan weet je waar het vandaan komt, die uitnodiging.

Groet Rob

@Cheizz, is mijn Facebook berichtje aangekomen?
Ik hoop dat ik nu de goeie Gijs heb gevonden.
Doei

@Gast424, ik weet je naam niet, dus dat is lastig te checken… Iedereen die mij op Facebook heeft benaderd, heeft ook hier een profiel. Stuur even een mailtje naar gijsvanlieshout@gmail.com, dan komen we er wel.

We gaan het iets pragmatischer aanpakken. Op Facebook heb ik een Event aangemaakt voor alle leden van de groep (op dit moment zijn dat Karlijn, Sharon, Jantien, Ralph, Rob S., Rob J., Martijn, Gerbrich, Emil en ikzelf). Het gaat dus om wintersport in Frankrijk (Les Trois Valléés, Espace Killy, Les Sybelles, Le Grand Massif of Paradiski) van 29 december t/m 5 januari; richtprijs voor verblijf en skipas maximaal € 600 p.p. (en eigen vervoer, later te organiseren). Bij dit evenement kan je aangeven of je meegaat of niet.

We gaan definitief op zoek naar een goede deal voor alle leden van de groep die bij dit Event hebben aangegeven dat ze meegaan. De deadline om dit aan te geven is maandag a.s. (5 november 2012) om 22:00 uur. Met een ‘Maybe’ kunnen we ook niet veel. Alleen met een volmondig ‘I’m going’ houden we rekening met je. Maar je mag het tot maandagavond zo vaak aanpassen als je wil natuurlijk.

Als je nog iemand wil meenemen die nog geen lid is van de groep of ben je zelf nog geen lid van de groep, maar wil je wel mee, dan raadt ik je aan om vriendjes met mij te worden op Facebook, of om je kennis die al wel lid is van de groep je te vragen je uit te nodigen.

Kijk snel even op deze topic https://www.wintersport.nl/forum/topic/73214 je kan nog mee!

Ik heb best zin. Ook heb ik een auto. Ik ben wel wat ouder - 56.

Laat even horen hoe het ermee staat !

@Gast233, inmiddels hebben we een mooie groep bij elkaar en zit ons huisje vol. Je reactie is dan ook wel heel kort dag natuurlijk. Ik hoop dat je nog wat anderen vindt om mee te gaan.

Veel plezier !

Mocht er nou nog een plaats vrij komen dan houd ik me aanbevolen!

Gr. Sebastiaan

Leuk !

Het lijkt te lukken - zijn er 3 !

Volg je me of fb ? edmondlohman

groetjes
Edmond

Plaats een reactie