Nieuwe liften Serfaus Fiss Ladis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Weet iemand of er nieuwe liften komen in serfaus in 2013-2014 (volgend ski seizoen)

Vooralsnog niet, er gaan alleen wel geruchten voor de vervanging van de Komperdell (zal in 2013,2014 of 2015 vervangen worden).
In Fiss heeft de liftbaas gezegd dat er voorlopig niks nieuws komt, ook te snappen als je ziet dat je er zowat de modernste liftensysteem vande alpen hebt.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Serfaus rondt volgend jaar de bouw van waterreservoir Hög af.
Verder zijn er geen concrete plannen. In Fiss komt zoals Thijmen al stelt voorlopig niets. Met de wisseling aan de top van het bedrijf ligt voorlopig de focus op verbetering van de pistes en uitbreiding van de besneeuwing.
Waarom eigenlijk tal van berichten mbt nieuws voor het seizoen 13/14? Het huidige seizoen moet nog beginnen en in SFL is weer meer dan genoeg geïnvesteerd.

gast946 en Thijmen maar word de komperdell bahn dan vervangen of weten jullie daar niet veel van als je het weet laat het dan effe horen en komt er geen uitbreiding bij de masner?

De Komperdell staat hoog op de lijst om vervangen te worden, maarja dat kan ook nog 2jaar duren. Of Masner uitgebreid wordt is nog maar de vraag. Heb wel het idee dat er daar nog wat gaat gebeuren gezien de nieuwe lift van vorig jaar.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

snap ik bedankt.

Gast550; neem aan dat je een fan bent van SFL. Als je komend seizoen daar heen gaat heb ik een tip voor je. Elke donderdag wordt er een rondleiding achter de schermen gegeven (iig tot vorig jaar). Daar kan je een hoop informatie opdoen. Verder krijg je uitleg over de technologie van de liften en de veiligheid. Maar ook ga je naar de besneeuwingscentrale en kan je vragen stellen.
Ik denk niet dat er snel een uitbreiding in de Masner hoek gaat plaatsvinden. Het heeft de liftmaatschappij ongeveer 3 jaar geduurd om de Masnerkopfbahn te bouwen omdat deze buiten de skigebiedsgrenzen ligt. En dan hebben we het over 100m buiten deze (oude) grenzen.

ik ben gast 550 oke ben op een andere computer
ik snap het ik ga er overnadenken bedankt
ja ik ben super fan van SFL…

thanks

gast 946 wat betekent dit (waterreservoir Hög in serfaus) jij schreef dit laatst

Voor de besneeuwing worden waterreservoirs aangelegd. In Fiss heb je de Wolfsee, Schönjoch en Frommes. In Serfaus momenteel alleen Komperdell en Masner. Voor Serfaus zijn deze reserves onvoldoende om de ‘grondbesneeuwing’ op alle besneeuwbare pistes snel uit te voeren. Deze besneeuwing vindt altijd plaats ongeacht hoeveel sneeuw er al ligt. Met de huidige reserves in Serfaus kunnen ze maximaal 2 dagen volle kracht besneeuwen (dus met alle sneeuwkanonnen en lanzen). Met het reservoir Hög erbij komt er ongeveer 190000 m3 dus 190 miljoen liter water extra beschikbaar. Zodoende wordt het mogelijk om de grondbesneeuwing in 72 uur door te voeren op alle pistes die nu besneeuwbaar zijn, zonder dat het risico bestaat dat er daarna geen waterreserves meer zijn.
Het reservoir Hög wordt gebouwd nabij de Rodelhütte die daarvoor wat verplaatst wordt. Verder wordt rond dit reservoir Oostenrijk’s hoogste strand gebouwd en worden er attracties voor kinderen gebouwd voor gebruik in de zomer.
Volgens mij wel genoeg zo.

ja bedankt.

Kan iemand mij vertellen of er aankomend seizoen nog nieuwe liften in SFL worden gebouwd? of nieuwe pistes?

Nog niks bekend volgens deze site: http://www.skiresort.de/skigebiet/serfaus-fiss-ladis/neuerun…
@DionSFL

A winter without powder isn't a winter!

Kan dit niet beter in het algemene topic (staat ook op de eerste pagina) over nieuwe liften?

Skiresort is trouwens niet de meest betrouwbare bron.

❄️

Plaats een reactie