Zillertal / Zillertal Arena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Wij zitten dit jaar in Gerlos, een hoop vrienden van ons in Fugen. Als wij vanuit Gerlos in Fugen willen gaan skieen, hoe lang zijn we dan onderweg met een taxi? En wat zijn ongeveer de kosten daarvan?

Lourens op 7 feb. 2012 14:24

al geprobeerd?

http://www.taxi-finder.com/en/?gclid=CMedlu2BjK4CFYRG3god7g-…

Onderweg ben je ongeveer 30 minuten vanuit gerlos naar fugen, de kosten bedragen (vorig jaar tenminste) 35 euro

Onderweg ben je ongeveer 30 minuten vanuit gerlos naar fugen, de kosten bedragen (vorig jaar tenminste) 35 euro

Jeroen op 7 feb. 2012 17:48

Als tenminste de weg sneeuwvrij is en zonder sneeuwkettingen gereden kan worden…
In begin januari was de weg naar Hochfuegen tenminste diverse keren afgesloten

Er word gesproken over fugen niet over hoch fugen toch?
Als je naar hoch fugen moet reken dan maar op bijna een uur rijden in totaal…

Gerlos fugen is ruim 30 km en naar hoch fugen komt er nog eens 15 km bij… slingerdeslingerdeslinger

Gerlos naar ZEll am ziller skien, of bus nemen , Vanuit Zell met treintje naar kaltenbach(voor Hochfugen op de ski), of naar fügen .
En dat geheel gratis!! maar wel met je skipas en skiuitrusting bij je …

En nog leuk om te doen ook!!

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Dan kun je beter naar kaltenbach gaan want dat is aaneengesloten met hochfugen.
En is bij elkaar een gebied met 171 pidtekilometer.
Fugen spieljoch is wel een apart gebied en heel klein 21 pistekilometers.

Ik schop dit topic weer even omhoog.

We zitten over een paar weken in Zell Am Ziller, en hoe kan je het beste bij de Hintertux Gletschjer komen? We hebben geen auto en is het te doen met het OV?

Als ik het vergelijk met de afstand naar Gerlos (wat we een keer met de skibus gereden hebben) is het een flink eind langer, en de rit naar Gerlos vond ik al lang!

@Dick Pagie: prima te doen door met de trein naar Mayrhofen te gaan (gratis voor skiërs) en daar de bus naar de gletsjer te nemen die naast het spoor klaar staat. Je bent wel een drie kwartier onderweg, maar dan heb je ook wat!

Fred

Als je echt een leuke tocht wil maken,
de trein tot mayrhofen dan bij mayrhofen om hoog(vroeg gaan)
Naar eggalm skiën. 15 minuten met de bus. En dan bij de gletscher om hoog.(Gletscherrunde)

Wij wilden met een groepje naar Ischgl of St. Anton gaan, van zaterdag t/m dinsdag.

Degene die het organiseert kon niets betaalbaars vinden en is nu op Kaltenbach uitgekomen. Als ik het goed begrijp is dit het dorp bij Hochfugen/ Hochzillertal en is dat een aaneen gesloten gebied met 180 km piste? Is dat correct?

Als ik op de map kijk zie ik veel sleepliften. Daar heb ik een hekel aan. Kun je deze een beetje vermijden of zit je de halve dag in de sleepliften?

Is er een beetje apes ski in Kaltenbach? Een of twee kroegen volstaan.
Zijn deze Duits of juiste Nederlands georienteerd. (Dus gebroeders Ko en dergelijke?)
Geef zelf de voorkeur aan Duits georienteerd…

Alvast bedankt.

In Kaltenbach zijn er wel sleepliften te vinden, maar die hoef je niet per se te nemen. De meeste liften zijn comfortabele stoeltjesliften. Het gebied heeft een mooie aansluiting op Hogh Fugen. De apreski is in de postalm erg gezellig en duits georienteerd. Prima om heen te gaan. Met de zelfde skipas is het ook mogelijk om te skien in Mayerhofen en zell am ziller/gerlos/koningsleiten. Ook leuk om met het grais treintje heen te gaan. Mayerhofen is ook echt een apresski dorp, maar wij hebben ons prima vermaakt met de apresski in Kaltenbach

Thanks. We staan op t punt van boeken. Zojuist een goede aanbieding binnen gehad.
Je antwoord stelt me gerust.

Goed weekend.

Wij wilden met een groepje naar Ischgl of St. Anton gaan, van zaterdag t/m dinsdag.
Degene die het organiseert kon niets betaalbaars vinden en is nu op Kaltenbach uitgekomen. Als ik het goed begrijp is dit het dorp bij Hochfugen/ Hochzillertal en is dat een aaneen gesloten gebied met 180 km piste? Is dat correct?
Als ik op de map kijk zie ik veel sleepliften. Daar heb ik een hekel aan. Kun je deze een beetje vermijden of zit je de halve dag in de sleepliften?
Is er een beetje apes ski in Kaltenbach? Een of twee kroegen volstaan.
Zijn deze Duits of juiste Nederlands georienteerd. (Dus gebroeders Ko en dergelijke?)
Geef zelf de voorkeur aan Duits georienteerd…
Alvast bedankt.

Ton_ op 25 jan. 2013 19:42

Wij zijn hier vorig jaar met een groep van 18 man geweest. Het skigebied is op zich erg goed bevallen, vooral boven, dus richting Fugen en Hochfugen is het lekker skien. Sleepliften valt heel erg mee, er zijn ruim voldoende mogelijkheden om met een gondel of stoeltjeslift te gaan. Dalafdaling naar Kaltenbach is een lastig verhaal, over het algemeen ligt er te weinig sneeuw om hier echt lekker van af te kunnen skien. Dat was voor ons wel lastig gezien het feit dat we een huisje aan diezelfde dalafdaling geboekt hadden, dus ondanks het feit dat die gesloten was, toch dagelijks gebruik van gemaakt, behoeft wel wat ervaring.

Apres ski is zeker Duits georienteerd in de Post Alm, er komt ook regelmatig live muziek. Wij hebben niet echt veel goede ervaring met de zaak, zeker omdat er meteen zeer negatief met onze komst werd omgegaan. Een groep van 18 Nederlanders was in de ogen van de eigenaars alleen maar kans om uit te lopen op problemen. Niets mocht, werden continu door twee beveiligers weggekeken, dat ondanks het feit dat we hier met z’n allen dagelijks toch wel meer dan 400 euro neer kwamen leggen. Dat was een smetje.

Ondanks dat, fijne vakantie gewenst!

Bij zijn is meemaken

Plaats een reactie