To the next question?

Nee, en ben dat op korte termijn ook niet van plan, waarschijnlijk op lange termijn ook niet, vermits verre reizen in combi met bouwen niet evident zijn en op iets langere termijn kindjes zullen volgen, en die van kleins af mee (moeten) gaan skien, zal het er dus allicht niet van komen.
En de Alpen en Pyrineen geven me ruim voldoende uitdaging, dus waarom het nog duurder maken dan het al is?

Welk skigebied moet ik zeker ooit bezoeken? (Frankrijk is geen optie, want daar zien ze mij van m’n leven niet meer terug, te veel slechte ervaringen)

Het Sella Ronda gebied (Selva) in Italië. De omgeving en cultuur moet je eens ervaren hebben, geweldig!

Zou jij voor RTL Snowmagazine willen werken? Zo ja, welke functie dan?

Serfaus

Het Sella Ronda gebied (Selva) in Italië. De omgeving en cultuur moet je eens ervaren hebben, geweldig!

Zou jij voor RTL Snowmagazine willen werken? Zo ja, welke functie dan?

Karlijn op 24 nov. 2013 11:42

Ja dat lijkt me wel wat, ik zou wel als cameraman willen werken. Om de bewegende beelden te maken.

Zou je graag ooit willen zomerskiën? Zo ja, waar?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ja, lijkt me erg vet! Op de Hintertux gletsjer lijkt me het leukst :P

Wat is je favoriete drank/drinken om op wintersport te drinken?

Gang is alles

Overdag een Almdudler of een Radler, 's avonds Zillertal Bier, heerlijk! :)

Wat doe je 's avonds op wintersport?

Met een wijntje en iets lekkers in het appartement, spelletje spelen, kletsen of een film kijken. En 1 of 2 keer per vakantie een avondje de kroeg in, afhankelijk van of dat gezellig is in het dorp waar we zijn natuurlijk ;)

Hoe lang geleden en waar stond je voor het eerst op de ski’s?

Voor mij niet de ski’s, maar het snowboard :P
Dat was half februari 2010 in Splinderluv Mlyn.
Heb daar de basis van het snowboarden geleerd :D

Wat is jou slechtste moment op wintersport geweest?

Gang is alles

Dat is toch wel de week waarin ik voor het 3e seizoen ging snowboarden en ik drie dagen les had geboekt. Na de eerste dag was ik er al achter dat ik toch weer liever ging skiën maar heb toch nog twee dagen met een beetje tegenzin geboard.

Wat wordt dit jaar jouw eerste trip naar de sneeuw? Waarheen, wat voor accommodatie, wat staat er allemaal op de planning etc.?

Thank God summer is over!

23 december rijden we met het gezin richting Bad Wiessee (Tegernsee, D) om de volgende dag in Spitzingsee te skiën. Eerste kerstdag rijden we door naar Maurach am Achensee om daar een dagje te skiën. Daarna gaan we weer naar ‘ons’ pension in Fügenberg voor 6 dagen. Waarschijnlijk gaan we die week in Spieljoch, Hochzillertal-Hochfügen, Ahorn/Mayrhofen, Ski-Juwel en Schlick2000 skiën :)

Omdat het een leuke vraag is,
Wat wordt dit jaar jouw eerste trip naar de sneeuw? Waarheen, wat voor accommodatie, wat staat er allemaal op de planning etc.?

18 tot 25 december naar hotel St Georg in Mayrhofen. Echt bijzonder veel zin in. Er ligt gelukkig nu al genoeg sneeuw. Denk zoals het er nu uitziet iets van 3x naar de Zillertal Arena, aantal keer naar Mayrhofen en dan op de mooiste dag naar de Hintertuxer Gletscher. Alhoewel, naar Kaltenbach/Fugen wil ik ook wel heen. Misschien toch maar een paar dagen langer blijven :p

Wat is je mooiste skidag ooit geweest?

Heb meerdere mooie ski dagen gehad maar eentje die me onder andere te binnen schiet:
April 2013 en het is een van mijn laatste dagen dat seizoen op de latten. 's Morgens word ik wakker en blijkt er een flink pak sneeuw gevallen te zijn. Samen met twee vrienden genieten we de hele dag op de pistes van heerlijke poedersneeuw. Tussendoor eten en drinken we even snel iets in ons favoriete restaurantje om daarna weer te gaan knallen. We maken een leuke groepsfoto op de piste en sluiten aan het einde van de middag af in de apres ski. Regelmatig bekijk ik de foto nog eens en dan heb ik een grote glimlach op mijn gezicht:)

Zou jij met onbekenden (bijvoorbeeld van dit forum) een wintersport boeken?

Thank God summer is over!

Nee, denk het niet… ga meestal met mijn wederhelft op vakantie vind het heerlijk om met niemand geen rekening te houden!! Haha

Next:
Meerder malen per seizoen een paar dagen shortskii
Of aan eengesloten 2 of 3 weken?

Hmm dat is een lastige !
Ik ga dan toch voor shortski, dan zie je ook meer en hoef je minder lang uit te kijken naar de volgende trip.

Welk wintersportgebied zou jij nog is buiten eruopa willen bezoeken

Gang is alles

Ik zou nog wel eens naar Canada willen gaan.

Met wie ga jij op wintersport (familie/vrienden of anders)

Dit jaar met mijn allerbeste kameraad, vorig jaar was ons heel goed bevallen toen ik bijna uit nood gedwongen met hem meeging naar winterberg. (Dat verhaal kennen we inmiddels wel :))

Next: neem je genoegen met de ski’s/snowboard waar de verhuurder mee aankomt, of heb je van tevoren al uitgekiend wat voor soort plank(-en) je per sé wil huren?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Niks huren gewoon eigen materiaal!

Wil je een keer in China skien?

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Ja, want wat ik uit het filmpje van vandaag begreep kunnen die Chinezen er (nog) niks van en staan die dus op de babypiste --> meer lege pistes voor ons! :)

Stel, je hebt een wintersport voor volgende week geboekt in een gebied met weinig sneeuw, en je krijgt de kans om om te boeken naar maart, zou je dit doen? Maw langer wachten, maar wel sneeuwzeker(der)?

Nee, ons reisgezelschap heeft alleen nu verlof, dus in maart zou ik alleen moeten gaan, (wat misschien als extraatje wel gaat gebeuren). En in Oostenrijk lijkt het nog een beetje mee te vallen. Hopelijk valt er nog wat voor de 29ste dec.

Met welke ski’s ski jij en ben je er tevreden mee?

Ik ski op de Atomic Dames D2 Vario Flex 73 van 2011/2012.
Ben zeer tevreden over deze skies en heb er al veel mooie momenten op meegemaakt.

Zit wel te denken om een nieuw paar skies te kopen maar zal zeker mijn oude niet weg doen. Voorkeur gaat uit naar bijv. de Atomic redster sl.

Welke eigenschappen moet een ski voor jou hebben?

Thank God summer is over!

Mijn ski’s moeten ligt zijn en “agressief” skiën. Verder zo’n 80-85 mm breed onder de voet zodat ik ook nog genoeg float heb met veel poeder. Mijn oude ski’s (salomon xwing huracane uit 2009 hadden deze float niet).

Wat is voor jou een ideale dag wintersport?

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

verse sneeuw net gevallen voor de pistes open gaan, en dan een doorbrekend zonnetje die niet weg gaat voordat alle pistes gesloten zijn, als eerste op de piste en als laatste eraf en eten in de liften. en als afsluiting op het balkon een heerlijk abdij biertje of 2 en daarna eten met de groep en na wat na praten over de dag lekker vroeg onder de wol.

wat is je meest bijgebleven skilift ervaring ?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Cornafond, dat was (ze is nu dood en begraven) een sleeplift in Valloire en nog een redelijk belangrijke ook (anders moest je een omweg nemen over een groen pad en de gondel nemen een eind verderop). Het was nog zo’n lekker ouderwetse pannenkoekenlift zoals ik ze nog wel graag zie, maar deze was anders.

Het begon al toen er een bordje stond dat je onder 55 kilo geloof ik niet naar boven mocht (niet dat daar een weegschaal stond). Mijn broertje die net geen 55 woog, werd bijna een meter de lucht in gekatapulteerd bij de (kick) start. Daarna ben ik naarboven gegaan, maar die dag hadden de pistepreparateurs het blijkbaar nagelaten om dat strookje onder de lift te prepareren. Het waren kronkelende ijzige sporen die er overal in stonden. Neem dat in combinatie met de stijlheid, snelheid en geslachtsdeelonvriendelijkheid en ik lag er in het midden van de lift.

Natuurlijk weer in een stuk belandt waar de piste 300 meter lopen was, in het enige stuk in het hele gebied waar wel veel sneeuw lag (noordzijde), 300 meter met skies uit door de diepsneeuw geploeterd.

Ooit al eens iemand omver geskied?

Ik heb wel eens iemand afgesneden en aangeraakt, maar nog nooit iemand echt omver geskied. Ondanks mijn agressieve skistijl kan ik risico’s goed inschatten.

Welke ski truc zou je nog wel eens willen leren?

Geen skitruc maar snowboard. Graag zou ik de frontflip onder de knie krijgen. Maar de eerste paar keer oefenen was het eerder frontlipfaceplant.

Heb je ooit "het moment" gehad tijdens het skiën/snowboarden. Het moment waarop je in een fractie van een seconde beseft, ooooooooh shit dit gaat pijn doen?

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Oh hell yes …

paar weken terug iets te hard op de kant van een piste aan het genieten van wat er nog uitzag als een onbeskied spoor verse sneeuw op een geprepareerde piste. Linkerski zakt onverwacht diep weg omdat’k blijkbaar naast de piste kwam (40-50cm) rechter ski blijft op harde piste. Linkerski wil terugkomen, komt op zijkant van geprepareerde piste, tipt erin, binding lost maar niet zonder me nog een goede zet te geven. Dus, airborn maar nog aan het denken dat’k dit wel ging redden. In een bizar moment van “de tijd vertraagt” nog beseft dat m’n linkerbeen plotseling toch wel lichter voelt, gekeken, en beseft dat die ski er niet meer aanhing maar toch nodig was. En dan ook rustig de tijd gehad om te beseffen dat’k het toch niet meer ging redden.

Vol op zijkant/buikkant getordeerd en geklapt. Paar ribben gekneusd. Paar minuutjes lucht happen.

Eigen schuld :)

Skikameraad kwam achteraan en wist even te zeggen dat het er mooi uitzag. 10-tal meter tussen ingegraven ski en inslag"krater".

Lesson learned: bij véél sneeuwval kan het zijn dat de zijkant van een geprareerde piste onverwacht hard is en een snelle overgang heeft met "verse poeder".

Question: Naar aanleiding van de sneeuwval in de dolomieten --> Wanneer je ingesneeuwd geraakt in een dorp, toch genieten van de situatie ook al kan je niet meer skiën of doodergeren?

Zoals eigenlijk altijd… hangt af van de situatie.
Ben ik met vrienden en weet ik dat mijn gezin thuis op me zit te wachten dan zou ik liever naar huis gaan. Ben ik met mijn gezin en raken we ingesneeuwd dan zal ik zeker van de situatie genieten. Met een glimlach zou ik het werk bellen en zeggen dat ik door overmacht maandag niet aanwezig zal zijn en ook geen idee heb wanneer ik er weer ben :)

Naar aanleiding van topics over wifi bij de liften of in de restaurants: wifi in het gebied, een zegen of een zonde?

Een zonde, heb veel liever geen wi-fi

Wat is jouw ideale zomervakantie bestemming?

Gang is alles

Een zonde, heb veel liever geen wi-fi

Wat is jouw ideale zomervakantie bestemming?

Jesper op 9 mrt. 2014 18:33

zeker, zonder wi-fi geniet je veel meer !

Griekenland!!!

Wat voor auto heb je/wil je graag rijden?

Certified ski-boy, glijbewijs

Porsche Cayenne lijkt mij wel leuk :D

Wat is jouw favoriete kleur piste en waarom?

Gang is alles

Wit, als ze een donkere groenbruine kleur beginnen te krijgen vind ik het niet leuk meer! ;-)

Low budget wintersport met zelf koken etc. Of een luxe hotel met alle mogelijkheden die je maar kan bedenken?

🏂

Plaats een reactie