Skibril voor brildragers

Lenzen kan helaas niet bij iedereen, dat zou mij ook wel ideaal lijken…

Mijn ervaring is dat dat soppie (of overdund afwasmiddel er op en dan afspoelen) voldoende is tegen condensvorming bij “gewoon” sporten, maar niet voldoende is voor de condenssituatie onder de goggle.
Dus ik ga eens die duikbrillenvloeistof op m’n bril smeren, baat het niet dan schaadt het niet.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@jeff het gaat niet om de skibril die beslaat, maar de gewone bril. Die kun je prima even door het sopje halen. Of een anti fog middeltje dat verkrijgbaar is bij de goede opticien of duikzaak.

Simon. op 21 okt. 2013 14:20

Idd. ik bedoelde de gewone bril.
Al zal zo’n anti-fog middel vast beter werken.
Het is meer een tip als je verder niks bij hebt.

Übung macht den meister!!!

Het klinkt een beetje goor maar onder duikers is het de normaalste zaak van de wereld. Spuug op de binnenkant van je bril op de lens smeren werkt nog beter als het middeltje van de duikzaak. Het is zowaar nog goedkoper ook.

een sopje is overigens behoorlijk dodelijk voor de coatings die op moderne brillenglazen zit is mij laatst door de opticien verteld. Hij raadde aan om gewoon lauw water en handzeep te gebruiken.

@joepiedepoepie,

Wel goed van diep halen goed vanuit achteruit je keel.
De regel welke duikers en snorkelaars hebben is:

"How greener the cleaner"

Afspoelen in de sneeuw wordt wel wat lastiger.

don't count the days, make the days count !

Ha,Ha,Ha, afspoelen in de sneeuw is inderdaad lastig.
Ik zou in dit geval voor niet te groen en niet te veel gaan.
Je kan het gewoon afvegen met een zakdoek.
Ik heb het vorige vakantie een keer moeten doen want ik had niets anders bij me.
De hele vakantie heb ik verder geen last meer gehad van beslagen lenzen.

Ik was ook al een poosje op zoek naar een goede zonnebril en heb inmiddels deze geprobeerd van Hartlauer. Ik ben er tot dusver echt super tevreden over onder alle omstandigheden.

http://www.hartlauer.at/Beratung/Optik/Optische-Brillen/Opti…

.

null

Skiën. What else.

hoi, ik heb vorig weekend op een farmabeurs een gesprek gehad met een importeur van lenzen. Blijkbaar is er in de vs een lens ontwikkeld die kleefbaar is elk montuur. Dat wil zeggen ook in skibrillen. Op dit moment is men voorzichtig met dit op de markt te brengen in verband met veiligheidsissues. De lens wordt namelijk met vocht ingeplakt en zou kunnen wegzakken. Ik heb gevraagd me op de hoogte te houden van verdere ontwikkelingen, ik speel graag proefkonijn… hou jullie op de hoogte!

Plaats een reactie