Wat is nu echt het "stomste" skigebied?

In het topic "Wat is nu echt het beste skigebied" kom je toch vaak uit bij de typische gebieden. Nu vroeg ik mij af, wat waren voor jullie dan echte afknappers qua skigebieden en waarom? Zelf ben ik nog maar in twee gebieden geweest, dus kan ik niet meteen een voorbeeld geven :-)

No matter how warm, there's a wintertime ahead

Poeh dat is wel heel lastig. Ik ben eigenlijk altijd blij als ik kan skiën! Van waar ik ben geweest is het toch Winterberg. Prima voor een dagje en het is lekker dichtbij, maar echt uitdagend is het niet.

Serfaus

De combinatie van de woorden "stom" en "skigebied" mag niet gebruikt worden op dit forum, ik weet niet of het al in de regels staat, maar ik ben vóór!
Als je het gaat hebben over het minst geweldige skigebied is het voor mij Altastenberg, als ik kijk naar de gebieden waar ik geweest ben. Maar dat was maar één dagje.

La joue du Loup

Kaprun

De combinatie van de woorden "stom" en "skigebied" mag niet gebruikt worden op dit forum, ik weet niet of het al in de regels staat, maar ik ben vóór!
Als je het gaat hebben over het minst geweldige skigebied is het voor mij Altastenberg, als ik kijk naar de gebieden waar ik geweest ben. Maar dat was maar één dagje.

Job op 5 dec. 2012 22:28

Vandaar de aanhalingstekens ;)

No matter how warm, there's a wintertime ahead

Ski Amade, kan daar altijd om lachen. Grootste skigebied ja, haast.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Vandaar de aanhalingstekens ;)

Pieter op 5 dec. 2012 22:32

Haha, goedzo :)

Goeie tip Sjakie, doe Zell am See er wat mij betreft maar bij.

Ik vind dat ook altijd erg irritant: grootste skigebied… bla bla. Grootste skiPAS. Een gebied bestaat uit aaneengesloten pistes en liften, waarbij je dus niet met een bus of eigen auto tussen de verschillende gebieden moet pendelen.
Zo is de Dolomiti Superski een pas en dus geen gebied (het zijn 12 gebieden, waarvan er een aantal op elkaar zijn aangesloten rondom het Sella-massief).

Zou het geen goed idee zijn om erbij te vermelden waarom? :D Zodat andere lezers dat kunnen weten?

Go with the snow!

Gek misschien maar ik vind Kaprun en omgeving wel top.

Wat mij betreft is skieen in Dubai indoor toch wel t stomste wat er bestaat,daar moet je lekker gaan kameel rijden.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

En zullen we ook doen dat het op basis van ervaring moet zijn?

En zullen we ook doen dat het op basis van ervaring moet zijn?

Cheizz op 5 dec. 2012 22:49

Zo bedoelde ik het inderdaad. Op basis van ervaring en graag + waarom, anders zijn we er niet veel mee :-)

No matter how warm, there's a wintertime ahead

De gletsjer in Kaprun is een soort skiën op een 15-baans snelweg. Een paar liften en heel veel pistes naast elkaar die op hetzelfde punt uitkomen

Zell am See omdat ik de dalafdaling lelijk uit vind komen. Midden op een drukke weg in een groot dorp/klein stadje. Ook vond ik de rest van het gebied tegenvallen. De grootste tegenvaller tot nu toe dus. Gletsjer in Kaprun is eigenlijk ook maar 1 (hele brede dan) piste naar beneden, ik hou wel van afwisseling in uitzicht.

Nog geen échte tegenvallers gehad, als ik dan echt moet kiezen is het Valmeinier/Valloire

Ik vond Risoul echt een barslecht gebied toen ik daar was. Pistes trokken op niks, niks ambiance of gezelligheid, superslechte reis er naartoe gehad en tientalle liften die stil hingen op ochot een week tijd…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Les sybelles: in 123 ben je beneden. En de liften erg traag. Maar gebied is wel spotgoedkoop!

Het hele Skiwelt… NOOIT naar toe gaan, vooral wegblijven ;-)

Oké nu serieus, Les Sybelles vond ik ook echt minder. Slecht wil ik het niet noemen, er lag geweldige sneeuw. Maar wel echt minder. Inderdaad trage liften, veel sleepliften (toen ik ging, zal misschien wel al een stuk verbetert zijn) en weinig sfeer.

Ik heb in ons Ski Amadé niet een stomste skigebied…

Wat ik wel stom vind, is dat een aantal (logische) verbindingen nog niet zijn gemaakt.
Denk daarbij aan:

Zauchensee - Obertaueren
Vanaf de Tauernkarspitze (zauchensee) naar Seekareck (obertauern). Dit lijkt, met name ook door google earth, een gemakkelijke skischaukel. Ik had ergens gelezen dat ze waarschijnlijk de sleeplift willen vervangen voor een stoeltjeslift naar het dal. Laten ze dit meteen goed aanpakken en een skischaukel maken naar Obertauern!

null

Flachauwinkl - Wagrain/Flachau
Vanaf de top van de Grießenkareck (Bergstation Top Liner Wagrain) bestaat er al jarenlang een plan om een doorsteek te maken naar Flachauwinkl. De boer die het land beheerde hield dit telkens tegen. Nu deze beste man inmiddels al een aantal jaar geleden gestorven is (rip), is er nog steeds niets duidelijk of deze schaukel er wel komt.

null

Kleinarl / Wagrain
Wanneer men de sleeplift onder de Fürstwand vervangt door een gondel / stoeltjeslift naar het dal, kan er meteen een schaukel worden gemaakt met de Grafenberg in Wagrain.

null

Tevens kan er een schaukel gemaakt worden van Kleinarl naar Großarl. Alleen is dit veel complexer, omdat je dan a.k.a. Wagrain - st Johann / Alpendorf meerdere bergkammen moet overwinnen. En er zijn geen glooiende hellingen aan beide kanten van het dal.

De huidige liften zijn als witte streep aangegeven, de alternatieve oplossingen in blauw en groen, en de pistes in lichtblauw.

Ik weet dat sommige oudere locals hierop tegen zijn, maar wanneer je ziet aan wat voor hoeveelheid bos je moet kappen t.o.v. de mogelijkheden die je hebt. Kan het de overweging waard zijn. [Simpele gedachte AAN]: Kunnen er nieuwe bomen gepland worden op almen die al jarenlang leeg staan. [Simpele gedacht UIT]

Hup Willem II

Ik vond het op zich geen verkeerd skigebied, maar Serfaus-Fiss-Ladis was toen ik er was (paar jaar geleden, voorjaarsvakantie) zo enorm druk dat ik het niet leuk meer vond. Veel plaatsen waar je niet lekker kon boarden vanwege de drukte. Ik zou er best terug willen als ik zeker weet dat het rustiger is, want dan lijkt het me op zich best wel een relaxed gebied.

Running against the wind

Geen idee, ik ben alleen nog maar naar parels van skigebieden geweest en ik ga toch al een jaar of 12

Waar gaat dit over? We moeten blij zijn dat we mogen skien, dus stomme skigebieden bestaan niet. ik vind het zelf een tikkeltje arrogant! En skigebieden met elkaar doorverbinden!
RESPECT THE MOUNTAINS

@ patrick
Een forum is om te discussiëren dat mensen sommige gebieden minder tof vinden mag gerust gezegd worden, net zozeer als mensen mogen zeggen een gebied leuk te vinden.
Tevens heel je kreet met respect the mountains heeft helemaal niets te maken met het wel of niet leuk vinden van een gebied, maar is in het leven geroepen tegen de vervuiling van gebieden.

don't count the days, make the days count !

Vind dit anders wel een interessante topic.

Als je maar 1 week per jaar op de latten kan staan maar toch ieder jaar wil afwisselen is het natuurlijk des te leuk om te weten welke gebieden "top" zijn en welke gebieden, om god weet welke reden, "tegenvallend", zijn.

Dit alles gebaseerd op meningen van mensen die verzot zijn op skiën en weten waarover ze praten.

Laat die tegenvallers maar komen, en vooral waarom, aan de hand van de opgegeven redenen kan iedereen dan zelf beslissen over de toepasbaarheid, er kunnen zelf mooie disussies over ontstaan.

Het blazen "dat skiën fantastisch is, altijd en overal" is toch wel wat kortzichtig?

Het grappige is dat ik het absoluut niet eens ben met Kristof over Risoul. Zeker het gehele Fôret blanche gebied is een mooi (enigzins makkelijk) gebied, maar wat zonaanbidders, licht gevorderde skiërs en off-piste skiërs (ultra geheimtip ;-) )heel veel te bieden te heeft.

Volgens mij is het beste gebied het gebied met de beste sneeuw sneeuw, en het minste gebied is het gebied met de slechtste sneeuw.

Click. Click. Peace

Waar gaat dit over? We moeten blij zijn dat we mogen skien, dus stomme skigebieden bestaan niet. ik vind het zelf een tikkeltje arrogant! En skigebieden met elkaar doorverbinden!

patrick op 6 dec. 2012 08:11

Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, alleen ben ik het niet met je eens. Omdat de reacties 1. meningen zijn van mensen en omdat die meningen 2. gebaseerd moeten zijn op eigen ervaring, vind ik dat je mensen die mening niet moet ontzeggen.
En wat Wouter zegt vind ik ook zeer terecht: ik heb wat aan informatie uit dit topic. Want als ik overweeg om naar Serfaus-Fiss-Ladis te gaan en lees hier dat het echt veel minder leuk is als het heel erg druk is (iets wat je niet op de pistekaart kan zien en wat ze op hun eigen website nooit zullen vertellen natuurlijk), dan neem ik dat in mijn overweging mee.
Wat ik wel lees in de meeste reacties, is dat de ervaring in een bepaald gebied is tegengevallen (door slecht weer, slechte sneeuw, drukte etc.). Misschien zouden we het topic moeten hernoemen: "je stomste ervaring in een skigebied".

Dan ben je inderdaad op het verkeerde moment in SFL geweest. Ik was er in een zonnige, niet drukke week en ik vond het een supergebied. Ho, ik ga offtopic trouwens…

It's all about the turns duuuuuude!

Mijn minst goeie ervaring is Kaprun geweest, was echter alleen de gletsjer omdat er te weinig sneeuw in rest van gebied lag en tevens eerste vakantie.

Verder zou ik persoonlijk nooit mijn vakantie boeken naar Mayrhofen, mij teveel hetzelfde en meeste komt uit op zelfde kom, daarnaast erg veel russen daar laatste jaar.
Qua zoeken naar gebieden verdiep ik me er altijd behoorlijk in wat ik kan verwachten dus echt tegenvallen zal het niet snel

Is het al bijna januari?

Skigebied dat mij het meeste tegenviel was Montafon (ik zat in Gaschurn) En voor veel mensen is dit een top skigebied, dus blijkbaar heb ik iets gemist. Niet dat het slecht was hoor. Maar ik ben voornamelijk een piste skiër en ik vond de pistes niet denderend. De pistes waren tegen de middag soms een grote buckelpiste, niet zo afwisselend ook. We zijn die week eerst een paar dagen (met vrienden) naar Ischgl geweest en daarna met z’n 2-en nog een paar dagen Gaschurn. Prijstechnisch is Gaschurn uiteraard veel aantrekkelijker, maar het zal mijn favoriete gebied niet worden.

Ik spaar liever mooie herinneringen dan materiele zaken

Plaats een reactie