Wat is nu echt het "stomste" skigebied?

Wat grappig, ik zie hier ook een paar skigebieden voorbij komen waar ik juist uitstekende herinneringen aan heb: La Joue du Loup (Superdevoluy) en Le Grand Domaine. Waarschijnlijk zijn mijn herinneringen gekleurd door een vakantie met superweer, goede sneeuw, en goed gezelschap :-)

Waar het om bottlenecks en slecht pisteonderhoud gaat: slechte ervaringen met Kitzbuhel/Passthurn waar je aan het eind van de middag altijd moest racen en overal in de rij stond om op tijd de lift naar Hollersbach te nemen. Irritant! En qua slecht pisteonderhoud: de waanzinnig slechte verbindingspiste in Les Sybelles tussen St. Sorlin en Le Corbier. Op een gegeven moment leek dat meer een gletscher met spleten, zo hoog en ijzig waren de buckels!

Maar in zijn algemeenheid denk ik dat er weinig echt slechte skigebieden zijn, maar dat de omstandigheden nogal een verschil kunnen maken. Als de sneeuw slecht is en het weer zit niet mee, dan houdt het gewoon nogal snel op. Als er een bak sneeuw ligt en je overal off piste kunt gaan, dan volstaat ook een flutgebiedje :-)

to snow or not to snow?

Ik vond Sybelles ook helemaal niet zo beroerd, in tegendeel: de pistes bij st jean d’arves en st sorlin d’ arves zelfs echt lekker. Mooi landschap ook

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Plaats een reactie