Oranjes toch weer naar Lech op wintersport

de Oranjes gaan ondanks het tragische ongeluk van Prins Friso toch weer wintersporten in Lech.

wat vinden jullie hiervan?

mijn persoonlijke mening is dat ze beter een jaartje naar een ander gebied hadden kunnen gaan of helemaal niet.
vind het vrij respectloos zolang hij nog in Coma ligt, maar het leven moet ook gewoon doorgaan, maar om dan het zelfde gebied te pakken had ik niet over mijn hart gekregen.
mocht dit mijn broer/zoon/partner dit zijn overkomen

bron:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/12/oranje…

don't count the days, make the days count !

Waarom niet naar Lech gaan? Dat dorp, gebied of hotel kan er toch niks aan doen dat er een tragisch ongeluk is gebeurd? Ik denk dat ze dat willen duidelijk maken.

Zou voor de koninklijke familie het gevoel (naar, triest, enz.) anders zijn in zeg St. Moritz?

Het is ongetwijfeld even moeilijk maar het is een jaar later en life goes on…

Not all who wander are lost

Ik ben ook teruggegaan naar hetzelfde gebied na het overlijden van mijn dierbare. Juist daar naar toe! Het geeft een gevoel van verbondenheid.

s.boersma

St. Moritz zouden ze niet langs de plek komen ( ongeval was vlak langs de piste ) waar je zoon/partner/broer het "leven" heeft gelaten.
denk dat je beter ergens anders voor je gevoel kan zijn i.p.v. the place where it all happends.

don't count the days, make the days count !

Boersma

Ik vind in dit geval vreemd omdat de man nog enigzins leeft.
En meteen een jaar erna?

don't count the days, make the days count !

Tja… Ze komen er al zo lang. Moeilijk om hier over te oordelen. Je kent hun reden niet of hoe zij er mee omgaan wat er is gebeurd.

s.boersma

Ik zie niet echt een probleem
Denk dat het voordeel is aan Lech dat de infrastructuur (beveiliging etc) voor het Koninklijk huis er ligt.
Locale bevolking doet niet raar als ze er zijn aangezien die het al een paar decenia gewent is.

laat ze lekker gaan. Ze komen er al jaren.
En wie zijn wij dat wij er wat van moeten vinden…??
Ik bemoei me toch ook niet met waar jij naar toe gaat!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Het is toch de vertrouwde omgeving. Voor het verwerkingsproces (ja ik weet het, hij leeft nog…), misschien ook goed om er naar terug te gaan. Als je niet herinnert wilt worden aan de bewuste gebeurtenis, dan zou je helemaal niet op wintersport moeten gaan. Je zit anders in iedere lift te bedenken wat er allemaal zou kunnen gebeuren als je naar de pistes kijkt en dan denk je nog aan het voorval. Gebied boeit dus niet.

@greenfield; als jij mij sponsored dan mag jij dat doen (wij sponsoren de oranjes dus wat dat betreft mag het ;) )

@greenfield; als jij mij sponsored dan mag jij dat doen (wij sponsoren de oranjes dus wat dat betreft mag het ;) )

Togi op 12 dec. 2012 16:11

Is natuurlijk redelijk kort door de bocht wat je nu zegt. Dan mag iedere ambtenaar zijn wintersportplannen voor gaan leggen… en dan mogen ze allemaal thuisblijven zodat ik niet in de file hoeft te staan en bij de liften moet wachten…
Nee Togi, nu zit je er volledig naast, vind ik.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Zou een ideale wereld zijn…geen file en wachtrij :)
Was ook maar een geintje
al mag jij mij wel sponsoren hoor ;)

@greenfield
bemoei me niet met hun hoor.
groot verschil dat ik geen oranje ben en overal gemonitord word en een familie lid inslaap heb liggen.
tevens vraag ik alleen naar mensen hun mening en geef het mijne.

in een vorige post van jezelf bemoei je je eigen wel met andere mensen:

Greenfield 23 feb. 2012 08:39
@Andre en @Chris,
vergeet het park in Lech niet! Heeft wel een mooie half pipe en leuke kickers.

don't count the days, make the days count !

Alsof het minder erg is als ze ergens anders naartoe gaan.

Goh, je hebt wel moeten zoeken om wat te vinden…

Snap ook niet dat een je advies van mij over het park in Lech "bemoeien" noemt. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik stop deze discussie nu.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Snap niet dat je mijn onderwerp waar ik duidelijk naar een MENING vraag "bemoeien" noemt.

don't count the days, make the days count !

@greenfield; als jij mij sponsored dan mag jij dat doen (wij sponsoren de oranjes dus wat dat betreft mag het ;) )

Togi op 12 dec. 2012 16:11

Is natuurlijk redelijk kort door de bocht wat je nu zegt. Dan mag iedere ambtenaar zijn wintersportplannen voor gaan leggen… en dan mogen ze allemaal thuisblijven zodat ik niet in de file hoeft te staan en bij de liften moet wachten…
Die ambtenaren krijgen hun salaris op basis van verrichte werkzaamheden en bekwaamheid, de Oranjes op basis van afkomst. Dat vind ik nogal een verschil

Mijn mening als Belg over koningshuizen: afschaffen die handel!

@Niels dat ben ik persoonlijk niet helemaal met je eens.
Het bedrijf waar ik voor werk doet alleen maar internationale projecten en dan merk je toch dat de Oranjes veel betekenen voor de export (meer dan wat bijv een president doet).
Dus wat dat betreft ben ik er niet tegen

Ik ben het wel met Greenfield eens. Ik vraag me af waarom wij hier iets van moeten vinden. Iedereen verwerkt/doet dingen op zijn eigen manier en daar hoeft toch niemand over te oordelen?

Serfaus

Koningshuis heeft een publieke functie, dus daar mogen wij wat van vinden.
Een buurman 4 deuren verderop krijgt geen krantenartikel over waar hij op wintersport gaat wel of niet.

don't count the days, make the days count !

Lekker laten gaan. Gelukkig hoeven wij die keuze niet te maken. Als zij zich daar prettig bij voelen is dat hun goed recht en ben ik het met Greenfield en Karlijn eens dat wij daar niets van hoeven te vinden…

Je hoeft er niets van te vinden, maar kennelijk doet het ze wel iets anders openen ze het onderwerp niet.
Reageren is OOK niet verplicht toch doet men het en dan heb je er duidelijk een mening over.
Enfin on topic ik VIND dat ze het zelf moeten weten, PERSOONLIJK had ik het zelf niet over mijn hart kunnen krijgen als mijn familie daar zou liggen.
@Niels
Zonder koningshuis en staatsbezoeken hadden belgie en Nederland weinig handel gehad.
Maar ben het wel met je eens dat er teveel geld naar zaken gaan die dan weer niets met handelsbanden temaken hebben, zoals bea haar kapsel.

don't count the days, make the days count !

Je hoeft er niets van te vinden, maar kennelijk doet het ze wel iets anders openen ze het onderwerp niet.
Reageren is OOK niet verplicht toch doet men het en dan heb je er duidelijk een mening over.

Pak je pilletje anders even… Jeetje mina zeg…

Discussie forum, google betekenis discussie eens.

don't count the days, make the days count !

Waarom niet. Elke wintersport zal eraan herrinneren. Maakt niet uit waar je bent.

Ok, zoals je wilt. Jij geeft aan dat je het zelf niet over je hart zou kunnen verkrijgen als daar je familie zou liggen. Dan heb ik nieuws voor je; er ligt ook niemand van de koninklijke familie daar, de desbetreffende persoon ligt namelijk in Engeland.
Waarschijnlijk zou Friso het ook willen dat ze lekker gaan genieten en niet stil blijven staan bij het verleden. Het is inmiddels een jaar geleden! Helaas kan Friso het zelf niet vertellen.
Maar goed, ik kan me enigszins vinden in je punt dat ze niet moeten gaan skiën, maar dan alleen vanwege het feit dat er mensen zullen denken dat ze het al achter zich hebben gelaten en zich niet meer om hem bekommeren. Dat is het enige wat in mij opkomt waarom ze eventuele twijfels zullen hebben om te gaan.
Maar je geeft aan om niet naar dat gebied te gaan, maar naar een ander gebied. Wat is daar dan anders aan? In een ander gebied ligt ook sneeuw, zijn er ook liften en zijn er ook offpiste-mogelijkheden. Daar wordt de herinnering dus ook gevoed.

…Zonder koningshuis en staatsbezoeken hadden belgie en Nederland weinig handel gehad.
Maar ben het wel met je eens dat er teveel geld naar zaken gaan die dan weer niets met handelsbanden temaken hebben, zoals bea haar kapsel.

Droopy-d op 12 dec. 2012 18:18

Het gaat mij niet eens zo zeer om het geld en de kosten, maar om het democratische gehalte. Ik realiseer mij dat een gekozen presidentschap ook niet gratis is.
Alleen maar omdat die familie ergens in de verte afstamt van een Duitse struikrover uit de 16e eeuw die niet eens Nederlands sprak hebben ze bepaalde rechten en verworvenheden. Dat druist tegen mijn principes in. Maar goed, ik ben dan ook democratisch republikein.

En wie ben ik om een ander (lees: het koningshuis) te bekritiseren om zijn/haar beslissing om zo iets?
Als ze niet gaan is dat beter voor Friso? Als ze thuis blijven gaan ze zich beter voelen? Heeft het volk überhaupt iets te zeggen over waar die mensen heen gaan in hun vrije tijd?

Wat een geneuzel…

@Niels dat ben ik persoonlijk niet helemaal met je eens.
Het bedrijf waar ik voor werk doet alleen maar internationale projecten en dan merk je toch dat de Oranjes veel betekenen voor de export (meer dan wat bijv een president doet).
Dus wat dat betreft ben ik er niet tegen

Togi op 12 dec. 2012 17:07

Over jullie koningshuis spreek ik me niet uit maar bij ons heeft Laurent meerdere schandalen op z’n conto staan Filip en bij uitbreiding het hele koningshuis hebben totaal geen uitstraling. Het is dan ook een kunstmatig koningshuis. Onze eerste koning was nota bene een Duitser die afgewezen was in het Britse koningshuis.

Plaats een reactie