Wat MOET je zeker doen als je in Samnaun-Ischgl bent?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Wat MOET je zeker doen als je in Samnaun-Ischgl bent?

Het gaat me dan niet om de tips die staan aangegeven op de site van Ischgl en van Samnaun want die heb ik allemaal al gelezen.

Het gaat me meer om echte geheimtips en eigen ervaringen van jullie zelf.

Apres-ski boeit me niet. Het gaat me om mooie pistes, leuke ski/snowboard routes, leuke liften, mooie uitzichten,leuk hutje (op de piste) om te eten(geen vreetschuur!),mooie wandeling, etc.

Vertrekpunt is Samnaun.

mijn mooiste moment in Ischgl was een aantal jaar geleden op nieuwjaarsdag. recept: s’avonds niet te hard doorzakken tijdens de jaarwisseling, vroeg opstaan. In de ochtendeenige op de zonhellingen aan de kant van Samnaun zijn als het bluebird is. :)

Wat je zeker moe(s)t doen is middageten in Almraus. Want zie via de site dat de chalet in oktober jl. afgebrand is. :-( Was aan het eind van piste nr 61.

Het goedkoopste en rustigste van heel het gebied. En een mooie uitvalsbasis om terug te vertrekken richting Idalp.

http://www.almraus.ch/

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Het restaurant bij de grote gondel van uit samnaun, daar moet je tiroler grustl uberbacken mit samnauner kaze eten. Dat is werkelijk waar hemels, drankje erbij en lekker gaan zitten.
Piste die je niet mag missen als je goed kan skiën is zwart 13 en 14.

Avondskieen; met de gondel omhoog in samnaun, korte afdaling naar alp trida, ontvangst met wijn en live muziek. Je kan er ook eten als je wil.
Na ca uurtje maak je de afdaling via piste 60 naar laret. Beneden kan je apres skibar induiken.
Leuk om in donker (met mazzel heb je maanlicht) te skieen over strak geprepareerde piste. Begeleiding van een paar skileraren.
(wordt maar een beperkt aantal avonden per seizoen gedaan)

Hij staat niet bij de piste tips, maar wel elders op de site: de smuggler’s tour oftewel de piste 80 richting Samnaun. Prachtige piste, mooi rustig gelegen.

Ik vond de pistes aan de linkerkant als je Alp Trida op komt (vanuit Ischgl) mooi en vooral vrij rustig. Dus met de Visnitzbahn naar boven en aan die kant alle pistes pakken. De piste 60/61 richting Samnaun is ook mooi en vrij rustig. Dan kom je bij Almrausch zoals Alex noemt. Als deze open is, kan ik het qua eten zeker aanraden. De 7(a) die als tip wordt gegeven op de site is zeker ook mooi, maar dan moet er wel genoeg sneeuw liggen. Deze piste is (of was tot voor kort in ieder geval) niet besneeuwd en kon er nog wel eens slecht bij liggen.

Op de Alp Trida vind ik het achterste restaurant veel beter dan de eerste die je tegen komt.

Ik spaar liever mooie herinneringen dan materiele zaken

Skien in Kappl en Galtur… Weg van de mensenmassa…

  • Op volle snelheid (schuss) piste 7 tot aan de kleine zetellift Velilleck. Verder doorskiën lukt meestal niet vanwege lawinegevaar en is wanneer wel open niet zo fantastisch
  • Reeds in de tips maar: piste 4 is beter dan piste 5…en ook daar geldt: hoe sneller hoe meer fun!
  • rustige pistes: 76 en 40/41
  • In Ischgl: nachtrodeln!

eten in samnaun bij de mexicaan :)

Ik vond de zwarte 4 inderdaad echt gaaf, landschappelijk heel mooi ook
En de smuggleralm is inderdaad heel sfeervol!

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Bedankt voor alle info tot nu toe.
Ik ga het allemaal bekijken op de piste kaart.

Piste nr.60 zal ik elke dag wel nemen want ons appartement is in Samnaun-Laret.

Ik denk dat Kappl en Galtür vanuit Samnaun een beetje te ver is? Hoe lang ben je bezig om daar te komen?

Nog meer info is welkom!

Bedankt voor alle info tot nu toe.
Ik ga het allemaal bekijken op de piste kaart.
Piste nr.60 zal ik elke dag wel nemen want ons appartement is in Samnaun-Laret.
Ik denk dat Kappl en Galtür vanuit Samnaun een beetje te ver is? Hoe lang ben je bezig om daar te komen?
Nog meer info is welkom!

joepiedepoepie op 17 dec. 2012 23:55

Samnaun-(via leuke weg met haarspeldbochten)-Pfunds-Landeck-Paznauntal
In de zomer kost dat je zeker 2u als je de autostrade neemt, in de winter is het helemaal onmogelijk binnen een fatsoenlijke tijd lijkt me dan.

Met de auto is het iets van 80 kilometer en daar heb ik inderdaad niet echt zin in. Maar ik bedoelde eigenlijk skiënd en liftend naar Ischgl en dan met de bus naar Galtür. Ben bang dat je dan ook wel erg lang onderweg bent.

Valt mee, 2 liften maar, maar je skipas geldt niet meer.

in de ochtend de zwarte pistes opzoeken. 14a en 34, 35: ze liggen dan niet in de zon maar daardoor lekker rustig en goed geprepareerd

Absoluut de 7, vaak niet druk en leuke offpiste stukken. Zoals rechts gaan op het punt waar je net uit de stoeltjeslift komt, de 7 rechtdoor gaat en de blauwe naar links afdraait. Komt bijna niemand en het stuk ligt praktisch de hele dag in de schaduw. Oftewel: dikke poeder.

En verder de route van Ischgl naar Samnaun dorp. Nu een stuk beter te doen sinds je niet meer door het dorp moet. Wel zou ik het vroeg doen want hij is vaak snel ijzig/slecht. En zoals wel bekend zijn de dalafdalingen naar Ischgl fijne lange pistes. Doe ze alleen 's morgens als de meeste mensen boven zijn. Dan liggen de pistes er nog heerlijk strak bij en hoef je beneden bijna niet te wachten bij de gondel.

De dalafdalingen naar Ischgl zou ik 's morgen tussen 9u en 11u toch niet doen, zeker niet in het hoogseizoen: dan kan je een dik half uur tot drie kwartier gaan drummen aan de liften…beste uren voor de dalafdalingen zijn dan ook tussen 11u en 14u

Hartstikke gaaf dat iedereen van die leuke ideeën heeft! Bedankt!

Ik kom vanuit Samnaun. Om voor mezelf een beetje een idee te krijgen van de omvang van het skigebied…Hoe lang ben je ongeveer bezig om vanuit Samnaun naar het andere uiteinde van het skigebied te komen?

Oh…ja. Behalve skiën, snowboard ik ook. Wat zijn daar de aanraders voor. Of wat moet je juist niet doen?

@ gast016…tussen 9 en 11 uur zullen de meeste mensen wel naar boven gaan en zullen er ook wel lessen beginnen. Dat is ook de reden dat ik niet in Ischgl zit maar in Samanaun. Ik wil die dalafdaling naar Ischgl natuurlijk wel doen maar inderdaad lijkt mij de tijd die jij aangeeft handiger!

Blijf maar komen met die leuke ervaringen! Hoe meer hoe beter!!!

Beste tijd voor de dalafdalingen naar ischgl is inderdaad 11-14u. Weinig volk en deze liggen er dan nog goed bij. Ook aan de liften is het echt niet lang aanschuiven dan. Enige nadeel is dat het boven wel relatief druk is.

's morgen kan je al heel vroeg vertrekken en een uurtje of twee boven samnaun blijven skien. Nadien richting ischgl trekken. Je maakt de omgekeerde beweging van de massa en dat is goed meegenomen. In de namiddag dan de rechterkant van het gebied nemen. De kant van de Höllenkar en fimbata. In de Gampen thaye nog iets drinken en zorgen dat je tegen de laatste rit aan de gampenalm staat om de lift te nemen naar de palinkopf. Bovenaan even wachten (eventueel met een heupflacon ;-) ) en dan de afdaling naar Samnaun. Aprés ski tot 18u in de schmuggler alm en dan douchen. Nadien kan je in de Schmuggler alm ook lekker en betaalbaar eten. Andere tip om 's avonds te eten. Het restaurant van hotel Chasa montana. Hier kunnen ook niet hotelgasten genieten van lekker eten en is best betaalbaar (alleen dure wijnen … )

Bij El Rico de mexicaan gaan eten. Alle 3 waren we s’avonds en dag erna ziek (diarree en braken). Was wel lekker maar ergens iets niet juist denk ik.

Goed dat ik dat weet. Dan hoef ik daar niet heen. Ik ga maar geen risico nemen dan.

Bij El Rico de mexicaan gaan eten. Alle 3 waren we s’avonds en dag erna ziek (diarree en braken). Was wel lekker maar ergens iets niet juist denk ik.

derjean op 30 dec. 2012 17:48

Is dat degene die bij de ingang van het dorp zit. Wij hebben daar van de zomer gegeten, geen centje pijn en werkelijk heerlijk gegeten.

En…mooie uitzichtspunten die ik zeker moet zien?

En…welke piste moet je zeker niet snowboarden?(zijn te vlak?)

Wie weet er nog iets interessants te vertellen over dit skigebied?

Alle info blijft welkom!

niet naar de mexicaan gaan ben er ook erg ziek van geworden!

DE geheimtip van Ischgl

null

(Voor alle duidelijkheid, daar bedoel ik niet dat afgrijslijke tafelkleed mee)

Lekker …zitten daar niet veel E600 nummers in?

Enkel wat E535

Maar het is echt super lekker zout. Stukje frans brood - boter - zout uit Ischgl… mmm !

Zout gekocht in Ischgl afkomstig uit Bad Ischl!?..Maar ziet er lekker uit. Verkopen ze in Sölden ook!

Die fout maakte ik ook. Dacht dat Sissi uit Ischgl kwam, maar bleek toch Bad Ischl te zijn;-)

Oei nu zie ik het ook, ik heb 2 jaar gedacht dat dit hét product uit Ischgl was…

Plaats een reactie