Wat geven jullie uit aan eten/drinken?

Ik ben nieuwsgierig…
Wat geven jullie op de wintersport uit aan eten/drinken…
Van vertrek thuis tot aankomst thuis, dus ook onderweg!
Beantwoord de volgende vragen aub. :)

Bedrag:
Hoeveel personen:
Leeftijd pers ongeveer:
Hoe lang ben je dan weg:
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak?
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen?
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak?
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste?

Bedankt!! Lijkt me leuk om zo is te kijken wat mensen uitgeven en de verschillen te zien hihi.

hmmm als onderdanig lid van de enquetecommissie hierbij mijn poging ;-) (vers terug van weekje Tignes, dus redelijk op het netvlies)

Hoeveel personen: 2 (appartement € 300 pp incl skipas Espace Killy)
Leeftijd pers ongeveer: 32 en 40
Hoe lang ben je dan weg: weekje (zat-zat)
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak? 2 avonden buiten, rest in appartement (en in de auto :-) )
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? nope, appartement 4pits elektro deze keer, maar vaak maar 2 pitten of zo in gebruik
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? niet in de kroeg, wel op de bank indien niet al te koud balkon (deze keer alleen indoor)
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? op de piste. Deze keer 1x korting gekregen omdat cassiere druk met medecassiere aan de babbel was. dus € 16 ipv € 36 kwijt (eten is dan bord spaghetti, friet/worst en wat drinken (blikje fris)

euh... doen!?

Wat wij voor februari ingeschat hebben is dit.
Bedrag: €325
Hoeveel personen: 4, 2 volw en 2 kinderen van 3
Hoe lang ben je dan weg: vrijdagavond weg van huis, onderweg halen we niks, wat broodjes nemen we mee van thuis, zoveel mogelijk doorrijden, en terug weg hetzelfde. Rijden we ook het grootste stuk 's nachts op zaterdag begin vd avond weg.
Eten jullie in het huisje: JA, 6x zelf koken, 1x uit eten, 1x onderweg
Doe je ook aan apres ski?: JA, altijd wel klein sapje/frisje/biertje na het skiën. 1x wat uitgebreider. Ik drink zelf geen alcohol, nooit.
's middags eten we om en om op de piste, en dan met de kids lekker in het huisje die bij de piste ligt…
Hopelijk hebben we genoeg aan ons budget…
We nemen ook heel hollands altijd het eea mee van huis, een doosje boodschappen met de standaard dingen, en dat verzamel ik altijd in de weken vooraf aan de vakantie, en tel ik niet mee bij de kosten.

@Antoine, wat hebben jullie ongeveer uitgegeven met zijn 2?

had het net aangepast (zag dat ik dat nog vergeten was. Totaal denk ik iets van € 300 + € 150 aan eten/drinken)

euh... doen!?

Vorig jaar in de lesvrije week ( ergens begin februari)

Bedrag: 700 pp
Hoeveel personen: 5
Leeftijd pers ongeveer: ± 20
Hoe lang ben je dan weg: 1 week
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak? Ja, vaak beperkt tot stokbrood met wat franse kaasjes of goed gekruide mousselinepuree ( héérlijk toch :D)
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? Voor studenten is het reizen op zich al duur genoeg :P
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak?Elke dag, tot 2-4u s’nachts, maar volgende morgen weer fris op de piste hoor!
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? Elke dag op de piste, hoeft niet veel te zijn een pizza/pita is soms genoeg ;)

Bedrag: €500,- incl vervoer naar elke dag ander skigebied met skipas
Hoeveel personen: 6
Leeftijd pers ongeveer: 20
Hoe lang ben je dan weg: week zat-zat
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja misschien 1 of 2 keer. Ben te lui om te koken na een dag skiën
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? Nee appartement via via geregeld
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? Na het skiën ff een pilsje maar verder niet echt
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? Altijd iets in een hutje, zoek het echt niet om m’n eten de halve dag mee te moeten gaan zeulen en dat vervolgens in de lift op te eten.

Denk dus dat ik totaal een kleine €1000 kwijt ben

Bedrag: 1000 euro (15 dagen 50 euro per dag eten en drinken, + 250 euro boodschappen in het dal, excl. appartement 600 euro en skipas 620 euro)
Hoeveel personen:2
Leeftijd pers ongeveer 41 en 43
Hoe lang ben je dan weg: 15 dagen (donderdagavond aankomen, zaterdagmorgen vertrekken)
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak? ja, bijna elke dag. Soms eten bij vrienden en soms een pizza halen o.i.d.
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen?
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? nee, tenzij je de vin chaud aan het eind van de dag bedoeld.
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? meestal eigen broodjes, soms eten op de piste

Winter is coming

Bedrag: 200 euro
Aantal personen: 2
Duur: 1 week
Wij eten elke avond in het appartement.
Nooit apres ski
Eigen broodjes mee op de piste.

Wij houden van basic, komen echt alleen om te skieen en doen dit ook zo lang mogelijk. Tijd om te gaan zitten in een berghut hebben wij niet.

Bedrag: 550 euro excl. Hotel en skipas
Hoeveel personen: 2
Leeftijd pers ongeveer: 26 en 32
Duur: 10 dagen
Hotel met half pension
Doe je ook aan apres ski: Af en toe
Eten elke dag op de piste

Bedrag: €1800 excl. skipas en reiskosten
Hoeveel personen: 3
Leeftijd pers ongeveer: 67, 65, 43
Hoe lang ben je dan weg: 10 dagen
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak? n.v.t. zie volgende vraag
Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? half pension dus eten (ontbijt en avondmaal) inbegrepen.
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? ja, dagelijks maar op een laag pitje…
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? afwisselend, soms broodjes soms op de piste.

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Sommige bedragen hier zijn toch niet alleen voor eten en drinken??? :D hihi

Haha Desiree, ik ben bang van wel

Ja van jou wel! Met zn 2en? Of per persoon?
Alleen bij andere gaat het zo te zien niet alleen om het bedrag van het eten, 700 euro pp bijvoorbeeld haha,

Ja van jou wel! Met zn 2en? Of per persoon?
Alleen bij andere gaat het zo te zien niet alleen om het bedrag van het eten, 700 euro pp bijvoorbeeld haha,

Desiree op 24 dec. 2012 10:15

Klopt (helaas?!) wel hoor, middageten = 20 euro Avondeten= 5 euro ontbijt = 5 euro en dan s’avonds tussen de 50 en de 70 euro aan drankjes. Dat 8 dagen lang en ge komt rond de 700 euro.

Oke dan!! Hihi ja vooral het apres skiën tikt dan wel aan ja… ;-)

Veel te veel ;-)
Buiten het half pension zo’n 150 € per dag aan lunch op de berg drank bij de après ski en overige versnaperingen in hotelbar of kroeg.
Dit in 1 week met 2 pers.
Net terug van weekje Sölden, je hoeft daarvoor echt niet gek te doen met de huidige drankprijzen.

Aan eten & drinken rekenen wij met 50,- p.p.p.d. Daar kom je in Oostenrijk redelijk mee uit. Apres Ski zo’n 3 keer per ski week. Kortom, 350,- p.p. ongeveer

Skiër | Völkl | Carven | Piste knaller

Sterk afhankelijk wie mijn reisgenoten zijn en hoe na het skieen de avond er uit ziet, waar ik naar toe ga en hoe het weer is zijn de uitgaven hoog of laag. 2 scenario’s;

  1. met vrienden uit studententijd, Sankt Anton am Arlberg
    Bedrag: 150,- p.p.p.d.
    Hoeveel personen: 6
    Leeftijd pers ongeveer: 33
    Hoe lang ben je dan weg: 5dgn
    Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak? nee, 's middags op de berg, 's avonds in het dorp.
    Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? nee
    Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? dagelijks van 16:00 tot het licht uit gaat
    Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? naast de piste, grote schnitsels

  2. met familie en kinderen, Konigsleiten
    Bedrag: 50,- p.p.p.d.
    Hoeveel personen: 12
    Leeftijd pers ongeveer: van 3 tot 40
    Hoe lang ben je dan weg: 7 dgn
    Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja/nee, zo ja hoe vaak? ja, 1 of 2 keer uit eten in het dorp
    Of slaap je in een hotel/half pension en is eten dus inbegrepen? nee
    Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? 1 of 2 keer in de week maar op een laag pitje
    Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? op de piste

Het maakt ook nogal wat uit of het weer goed is, bij slecht weer zit ik meer binnen met een drankje en een hapje en dan lopen de kosten op. Ik ben vroeger met ouders en jaren terug ook wel heel goedkoop uit geweest. Veel zelf koken, goedkoop onderdak, kleine skiegebieden (damuls, melau) met goedkope skipas, broodjes mee in een rugzak, 2e hands skies kopen aan einde seisoen ipv dure huur etc. dan waren we in de alpendollartijd +/- 300,- euro p.p. all-inn kwijt voor een week. een belachelijk contrast met een paar dagen met vrienden voor 1000,-

Bedrag: 500 all incl. in oostenrijk in app.
Hoeveel personen: 4 met de auto, allemaal eigen spullen.
Leeftijd pers ongeveer: 45
Hoe lang ben je dan weg: zondagmorgen weg, vrijdagnacht er weer.
Eten jullie in het huisje 's avonds: Ja, 1 keer uit eten.
Doe je ook aan apres ski? in het appart.
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? op de piste.

Wat een bedragen zeg! Bij sommige kan ik niet geloven dat het alleen voor eten/drinken is… haha

komtie dan:

Bedrag: 75€ per dag met zijn tweetjes

Hoeveel personen:
varieerd, uitgaande dat ik altijd met mijn vriendin ski en een vast eetpatroon heb, 2
Leeftijd pers ongeveer: 25/26
Hoe lang ben je dan weg:
5 tot 8 dagen per vakantie
Eten jullie in het huisje 's avonds:
zo min mogelijk (appartement met ontbijt)
Doe je ook aan apres ski?
dagelijks, maar dan echte apresski en dus uiterlijk tot het avond eten en natuurlijk met de skischoenen aan… (zoals het hoort)

Addict.

Bedrag eten/drinken: 150 E pp per week.
Hoeveel personen: wisselt, afgel keer 4.
Leeftijd pers ongeveer: 20-30.
Hoe lang ben je dan weg: incl reisdagen 9-10 dgn.
Eten jullie in het huisje 's avonds: op een of twee keer uiteten na wel ja.
Logies.
Doe je ook aan apres ski? Zo ja hoe vaak? Yeps af en toe 'n biertje op de piste uiteraard.
Eet je 's middags je eigen broodjes of eet je elke dag op/bij de piste? Eigen broodjes.

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

100,-/ 150,- met z,n 4en extra

Thuis moeten we ook eten, dus dat tel ik niet mee.
Ik neem al voor 5 dagen mee
We eten altijd 's morgens en 's avonds in het appartement
En nemen broodjes mee voor op de piste.
Van huis heb ik sultana/ evergreen/snoep enz mee

1x per dag thee op de piste= 10,- per dag = 70,- euro
en 2x in de week broodje hotdag/ apfelstrudel= 15,- x 2 = 30,- euro

50,- voor extra

apres skien doen we niet
we komen echt voor het skien
Toen we nog geen kinderen hadden, kon je er zo 500,- pp bijrekenen voor apres ski en op de piste eten

Het is toch vakantie??
Genieten jullie ook nog een beetje met al dat appartement eten en bevroren broodjes op de piste. Ik eet alleen maar in restaurants, lunch op de piste. Daarnaast nog apresski en dan na het eten uitgaan zo’n 4x in de week.
700e pp maar heb je wel een stuk mooiere week:)

Vergeet ik alleen nog het flesje champagne om de dag, dus 800e pp per week

@gast200: ieder z’n ding hè? Ik denk dat je niet kan stellen dat jij een mooiere week hebt omdat jij dagelijks uit eten gaat. Ieder geniet op zijn of haar manier :-)

Iedere dag apres skiën en zuipen is verleden tijd met een kleine meid erbij.
En ieder zijn ding.
Wij wisselen af, keertje apres ski. Keertje uit eten.om de dag in t huisje eten en mijn vakantie is niet minder leuk als toen ik iedere dag volop ging apres skiën en in een restaurant zat.

ca. 60 euro per dag.

niet roetsjen maar skieen

Ik schat zo’n 200/300 euro extra voor z’n 2en op basis van 6 dagen skiën. Geen apres-ski. Appartement. Eten en een espresso op de piste. 's Avonds eten we thuis. brood met soep als we uitgebreid op de piste hebben gegeten. Als we het op de piste eenvoudig hebben gehouden(goulashsoepje ofzo) dan eten we thuis wel uitgebreid. Het eten voor onderweg en in het appartement is ongeveer gelijk aan wat we thuis ook kwijt zijn.

@Ron met hoeveel?

Plaats een reactie