Hilarische (domme) vragen topic

Regelmatig kom ik toch best wel vreemde, hilarische,domme vragen tegen hier op het forum. Gelukkig ook genoeg leerzame en leuke berichten.

Om de topic starter of reageerders niet op de kast jagen reageer ik er meestal niet op, maar nu eens een speciaal topic ervoor…

De meeste domme vragen gaan richting Roel denk ik zo… Maar dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat iedereen perfecte weersomstandigheden wil. Ook ik kijk veel te ver van te voor al naar weer sites enz… maar van mij (maanden van te voren) geen vraag aan roel.
Je kent ze wel…
Roel: ligt er op 4 feb. 2015 sneeuw in Winterberg? :-)

Een andere forum gebruiker ergerde zich hier ook wel een beetje aan (weet niet meer wie of in welk topic) maar aan die persoon de credits voor dit topic.

Wie kent er meer?

p.s.
is als grap bedoeld dus medeforumers niet aangesproken voelen ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Oh zo komen er veel voor :)

De klassieker is:

"We zoeken een gebied van meer als 50km in oostenrijk zwitserland italie of frankrijk dat geschikt is voor beginners en gevorderden. apres-ski maakt ons niet zoveel uit, het moet wel sneeuwzeker zijn. Iemand tips?"

Ongeveer 30% van alle vragen hier zijn zo via de zoekfabriek te beantwoorden. Niet allemaal domme vragen, wel lui. Categorie afhaalchinees zoals Yo-han ze vorig jaar noemde.

dommer en vooral hilarsch vind ik mensen die overal op reageren maar er totaal geen verstand van hebben,ik noem ze altijd maar wintersporters.nl/forum wannebee’s

en was er niet al eerder zo soort topic geweest ? volgens mij naar aanleiding van cheizz geloof ik

p.s.
is als grap bedoeld dus medeforumers niet aangesproken voelen

he-ho lets go

@ Jeroen

Bedoelde je deze vraag ?

https://www.wintersport.nl/forum/topic/91427

Al met al wil ik dus bovenstaande topic nomineren.

don't count the days, make the days count !

De meeste domme vragen gaan richting Roel denk ik zo… Maar dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat iedereen perfecte weersomstandigheden wil. Ook ik kijk veel te ver van te voor al naar weer sites enz… maar van mij (maanden van te voren) geen vraag aan roel.
Je kent ze wel…
Roel: ligt er op 4 feb. 2015 sneeuw in Winterberg?

Ja, vorig jaar was het wel heel bont. Er ging geen ALPENweerpraat voorbij of de vraag of er sneeuw in Bottrop ligt vlogen Roel om zijn oren…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@martinski… ja die bedoel ;-) ,
Trouwens die vraag was wel heeeeeeeeeeeel leuk en vooral belangrijk want wie wilt nou geen goeie kip.
Maar wat ik ook bedoelde was dat cheizz toen ook iets had gestart over vragen die mensen ook zelf kunnen opzoeken en wat jij net zelf ook alaan gaf over lui zijn enzo wat ook vaak het geval is

he-ho lets go

Niet op het forum hier maar wel in de gondel vorige week toen een Duitse beginner me vroeg of die zijn flesje water wel kon drinken bij -10. Ik antwoordde dat dat wel kon maar dat ie wel moest uitkijken bij ‘pipi machen’ want die ging geheid bevriezen! De andere Duitsers in de lift kwamen niet meer bij…

Skiën. What else.

Het meest vreemde topic wat ik hier ooit ben tegengekomen is deze:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/27512#27563

@Jetse. Dat is inderdaad een juweeltje. Erg vaag ook en ben dan benieuwd wie die Roy is en wat z’n beweegredenen echt zijn geweest…

En ik me maar afvragen waarom de afhaal pizzeria niet meer is in Tignes en verworden is tot een Kebap zaak, maar dat lijkt niet eens een domme vraag. Gaat overigens over Val Claret :)

Ik zeg altijd er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden:-)

Mensen zijn eerder lui of onwetend. Topics die in soaps eindigen zijn ook altijd wel grappig.

Met name mensen die advies vragen over materiaal. Vaak hebben ze al iets aangeschaft en gaan ze hier ervaringen vragen. Beetje te laat imo

When life gets too complicated.... SKI

Wat ook vaak voorkomt: ‘Welke skies moet ik kopen?’ Topic na topic. Wordt ik zo moe van… Google en zoekfuncties zijn toch niet voor niets uitgevonden?

It's all about the turns duuuuuude!

Wat ook vaak voorkomt: ‘Welke skies moet ik kopen?’ Topic na topic. Wordt ik zo moe van… Google en zoekfuncties zijn toch niet voor niets uitgevonden?

Arjen op 9 jan. 2013 12:30

Zie de post van Alex hierboven…

Ik kan me persoonlijk moeilijk in zulke vragenstellers indenken, zeker aangezien ik veel lol haal aan het doorlezen van reviews en testen e.d. als ik nieuw materiaal ga kopen…Ik begrijp wel dat niet iedereen dat leuk vind en/of ervaring er in heeft, maar ik vind dat mensen eerst even snel kunnen zoeken voordat ze lukraak een halfbakken vraag (want meestal te weinig info om wat zinnigs te kunnen zeggen) op het forum knallen…

If you snooze, you loose!

En vervolgens gaan we daarna allemaal merken en types roepen waar we zelf op skiën. Nee dat schiet lekker op :-D

True. Cheizz had al een mooi topic geopend voor ‘ik wil nieuw …’ 2 filmpjes met waar je op moet letten bij het kopen van nieuw board/skies.

It's all about the turns duuuuuude!

Yep. Ik verbaas mij vaak over twee dingen:

  1. Vragen als "hoe veel sneeuw ligt er in…" (makkelijk te vinden via de Sneeuwhoogte+ site of de site van het gebied;

  2. Iets boeken of kopen en dán pas gaan vragen of het wat is. Beetje verkeerde volgorde lijkt me.

Dat niet iedereen de vele informatiebronnen (zoals die filmpjes, skitest, databases etc.) weet te vinden, vind ik niet zo erg, kan je ook niet altijd verwachten. Wist ik twee jaar geleden ook nog niet. Dat mensen Google niet weten te vinden is wel een beetje jammer.

En vervolgens gaan we daarna allemaal merken en types roepen waar we zelf op skiën. Nee dat schiet lekker op :-D

Hans op 9 jan. 2013 13:34

Exactly my point :-)

When life gets too complicated.... SKI

Mensen zijn vaak ook te lui ;) maar om nou te vragen of er volgende week ergens sneeuw valt of welke temperatuur het gaat worden… ahh men, n00bs

Not all who wander are lost

En Helga doet zo haar best iedere avond ;-)

Roel had het geniale idee workshops te gegaan doen… Misschien stopt dat deels de weervragen?

euh... doen!?

Mensen vragen om de sneeuwhoogte omdat de updates op de website en in de app gewoon niet kloppen. Ik zit nu in Les deux alpes en de app geeft stront eigenwijs sinds de laatste 2 weeken 100cm in het dal en 180 cm op de top aan met poeder sneeuw kwaliteit. Het heeft ruim een week niet meer gesneeuwd de pistes zijn keihard aangevroren zelfs de guides kunnen nog maar zeer weinig poeder vinden. Dus…

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Dus…pas knallen als ze vallen Bartus :)

Dan staat er megagroot een plaat van de sneeuwval boven het topic in het blog. elke " Mongool ziet dat het Oostenrijk is en deel van frankrijk en zwitserland…het staat er voor de duidelijk ook nog eens bijgeschreven door Roel.
eronder staat in KLEUR wat de kleur betekend…dus de hoogte van de sneeuwval.
Als je zelf een heel klein beetje in verdiept waarde plaats ligt waar je heengaat, krijg je geen vragen als:

Roel, Ik ga morgen naar De Vorarlberg, Wat kan ik de komende dagen verwachten aan SNEEUW!!

COME ON!!! plzzzzz.
whahahahahahahahaaha… dan sta ik echt perplex van! dat die mensen deze website hebben gevonden is mij een raadsel:-)

Misschien heeft Roel ook wel aandelen Google… Hahaha

euh... doen!?

Misschien heeft Roel ook wel aandelen Google… Hahaha

Antoine op 9 jan. 2013 22:54

whahahahaha…

Mensen vragen om de sneeuwhoogte omdat de updates op de website en in de app gewoon niet kloppen. Ik zit nu in Les deux alpes en de app geeft stront eigenwijs sinds de laatste 2 weeken 100cm in het dal en 180 cm op de top aan met poeder sneeuw kwaliteit. Het heeft ruim een week niet meer gesneeuwd de pistes zijn keihard aangevroren zelfs de guides kunnen nog maar zeer weinig poeder vinden. Dus…

bartus op 9 jan. 2013 21:29

Die sneeuwhoogtes van die gebieden kloppen inderdaad heel vaak van geen kant. Was er 4 weken geleden en toen was het ook 180/100, op de webcams zie ik duidelijk dat het een stuk minder is dan toen! In het echt iets van 160/50 oid

Haha dan doe ik ook maar een gooi naar een ‘‘simpele’’ vraag.

Hoe koud is sneeuw nou eigenlijk?
En zit er verschil tussen kunstmatige sneeuw en natuurlijk sneeuw?(temperatuur)

(Ja ik ben lui om op google te zoeken.)

En vervolgens gaan we daarna allemaal merken en types roepen waar we zelf op skiën. Nee dat schiet lekker op :-D

Hans op 9 jan. 2013 13:34

Is de trend van dit antwoord, zoek lekker zelf!

It's all about the turns duuuuuude!

Haha dan doe ik ook maar een gooi naar een ‘‘simpele’’ vraag.
Hoe koud is sneeuw nou eigenlijk?
En zit er verschil tussen kunstmatige sneeuw en natuurlijk sneeuw?(temperatuur)
(Ja ik ben lui om op google te zoeken.)

Leonard op 9 jan. 2013 23:52

Nou dit is bepaald geen domme of simpele vraag ;-)

Click. Click. Peace

@leonard
hoe koud is sneeuw nou eigenlijk?

ga rechtop staan, pak met 1 hand een goede hand sneeuw pak je met andere hand van voor je broek rand vast (let op dat je je onderbroek rand erbij neemt)

deponeer nu met de andere hand de sneeuw tussen the gap van je buik en broekranden, de aantal cm’s dat kleine Leonard krimpt zijn ongeveer de aantal minus graden de sneeuw is.

don't count the days, make the days count !

Plaats een reactie