Snowworld Landgraaf bevindingen.

Ze heeft voor de lift op loopbanden gestaan en in de sleepliften.

Hup Willem II

He @Nicky, hebben we elkaar gemist, ben net terug van een paar dagen Landgraaf, was daar met 25 kids die op zomerkamp waren met de Bas v/d Goor Foundation, misschien heb je ons wel gezien!?
Je kunt een indoorbaan absolut niet vergelijken met echte sneeuw en bergen, maar als je een gezellig dagje wil hebben is een paar uurtjes daar skiën of boarden best te doen. Oke het materiaal is voor een gevorderde skiër niet best, weinig spanning en slechte kanten, maar neem dan je eigen materiaal mee.
De "sneeuw"daar ziet er zanderig uit en bevat steentjes, dat wordt veroorzaakt door de pistebully’s heb ik mij laten vertellen. Misschien komt het door dat snowworld op een oude mijn is gebouwd? weet niet hoe de bodem onder het sneeuw is? Het was er nu niet ijzig en er viel goed te skiën. De wedstrijdbaan is vrijwel altijd gesloten, als je daarvoor heen wilt zou ik van tevoren contact opnemen of je er terrecht kan. Er wordt in deze periode heel veel getraind door buitenlandse skiteams.
Mocht je naar een indoorbaan gaan leg dan je verwachtingen idd niet te hoog.

Dienten Die Alte schule

He [mention=“3075”]@Nicky[/mention], hebben we elkaar gemist, ben net terug van een paar dagen Landgraaf, was daar met 25 kids die op zomerkamp waren met de Bas v/d Goor Foundation, misschien heb je ons wel gezien!?
Je kunt een indoorbaan absolut niet vergelijken met echte sneeuw en bergen, maar als je een gezellig dagje wil hebben is een paar uurtjes daar skiën of boarden best te doen. Oke het materiaal is voor een gevorderde skiër niet best, weinig spanning en slechte kanten, maar neem dan je eigen materiaal mee.
De "sneeuw"daar ziet er zanderig uit en bevat steentjes, dat wordt veroorzaakt door de pistebully’s heb ik mij laten vertellen. Misschien komt het door dat snowworld op een oude mijn is gebouwd? weet niet hoe de bodem onder het sneeuw is? Het was er nu niet ijzig en er viel goed te skiën. De wedstrijdbaan is vrijwel altijd gesloten, als je daarvoor heen wilt zou ik van tevoren contact opnemen of je er terrecht kan. Er wordt in deze periode heel veel getraind door buitenlandse skiteams.
Mocht je naar een indoorbaan gaan leg dan je verwachtingen idd niet te hoog.

Elly3 op 14 jul. 2013 14:41

Hey Elly, die heb ik inderdaad binnen zien komen. We vrijwel na jullie binnenkomst meteen vertrokken, onze skitijd zat er bijna op en mijn vriendin durfde niet verder te skiën met zoveel mensen om haar heen.

Hup Willem II

Ben gister avond weer eens in Landgraaf wezen snowboarden. Moet eerlijk bekennen dat de eerste afdaling weer even wennen was aan de kunstsneeuw (zeker als je je seizoen bent afgesloten in 30cm verse poeder), maar daarna prima boarden hoor. Ik heb veel en veel slechtere condities meegemaakt (de welbekend zandsneeuw was nergens te bekennen in ieder geval).

Drukte was er ook totaal niet, dus dat piste 1 gesloten was, is eigenlijk niet erg te noemen gezien we de piste 2 bijna voor ons alleen hadden.

Voor degenen die nog niet op Landgraaf zijn uitgekeken, en er ook nog een nachtje aan vast willen plakken… voor 40 euro:

http://www.marktplaats.nl/a/tickets-en-kaartjes/sport-overig…

Vorig jaar tijdens de herfstvakantie ben ik er geweest. De sneeuwkwaliteit was prima en de drukte viel mee, het snowpark was meer dan in orde. In Nederland hebben ze natuurlijk geen herfstvakantie (of toch zeker niet dezelfde periode) en het was dus lekker rustig. De wedstrijdpiste was inderdaad erg ijzig, niet helemaal vol ijsplaten, maar op dat laatste stukje remmen was toch maar nipt.

Prijs was belachelijk laag, dankzij de organisatie van de jeugddiensten in de Kempen, een vijfentwintig euro voor vier uur skiën, skimateriaal, busreis, vieruurtje en nog middageten in het restaurant :)

Als je echt rustig indoor wilt skiën, kan ik je de indoorbaan in Bladel aanraden, kort (125m), maar wel erg rustig, de tent heb je (zeker in de zomer) voor je alleen. Er staat ook nog een mooie jump, die je na een paar keer vallen, wel onder de knie hebt :) Hier kan je vaak een arrangement voor een hele dag skiën inclusief materiaal voor twee personen veilen op http://www.vakantieveilingen.nl, wij hadden die geveild voor dertig euro voor twee personen.

@topic starter

Je zou als leraar toch zeker moeten weten dat indoor omstandigheden, zeker in weekenden en vakanties, niet ideaal zijn. Kom dan een keer door de week overdag, zeker in de ochtend uren. Je moet Landgraaf ook meer zien als een mogelijkheid ‘kort bij huis’ om even een paar uurtjes het glijgevoel te ervaren en weer wat sfeer te proeven. De horeca mogelijkheden zijn prima en divers. Duijvesteijn altijd leuk om even te kijken of te shoppen. En de prijzen, tsja dat is een keuze die je zelf maakt. Kijk ook eens naar de, blijvende, investeringen die men doet. En wil je minder geld uitgeven dan heb je met avond en/of zomer acties prima mogelijkheden. Afgelopen maand 29,95 voor 8 uur + BBQ. Ik woon op een 20 min. rijden en kom er zo’n 10 keer per jaar al dan niet zelf skiënd. Als de kinderen weer een paar uurtjes willen gaan kan ik met een kop koffie of een biertje mezelf prima amuseren en een beetje sfeer proeven. En dat parkeren? € 2,00 ongeacht de duur op een overzichtelijke parkeerplaats waar maak je je dan druk over. Ik begrijp best dat als je er de eerste keer komt in een hoogseizoen situatie dit tegen kan vallen maar probeer e.e.a. wel te relativeren. Informeer je daarnaast vooraf middels de overzichtelijke site.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Vorig jaar tijdens de herfstvakantie ben ik er geweest. De sneeuwkwaliteit was prima en de drukte viel mee, het snowpark was meer dan in orde. In Nederland hebben ze natuurlijk geen herfstvakantie (of toch zeker niet dezelfde periode) en het was dus lekker rustig. De wedstrijdpiste was inderdaad erg ijzig, niet helemaal vol ijsplaten, maar op dat laatste stukje remmen was toch maar nipt.

Prijs was belachelijk laag, dankzij de organisatie van de jeugddiensten in de Kempen, een vijfentwintig euro voor vier uur skiën, skimateriaal, busreis, vieruurtje en nog middageten in het restaurant :)

Als je echt rustig indoor wilt skiën, kan ik je de indoorbaan in Bladel aanraden, kort (125m), maar wel erg rustig, de tent heb je (zeker in de zomer) voor je alleen. Er staat ook nog een mooie jump, die je na een paar keer vallen, wel onder de knie hebt :) Hier kan je vaak een arrangement voor een hele dag skiën inclusief materiaal voor twee personen veilen op http://www.vakantieveilingen.nl, wij hadden die geveild voor dertig euro voor twee personen.

Mathijs! op 15 jul. 2013 15:15

@Mathijs! Wat weet jij wat ik niet weet?

indoorski in Bladel van 125 meter lang, shoot me maar lek.
ik ben toch aardig bekend in de omgeving van de Kempen maar in Bladel een indoorskibaan is me nog niet opgevallen.
denk dat je Westerhoven voor ogen hebt (montana).

don't count the days, make the days count !

Heb reünie in Heerlen, dus gear mee. zal morgen s checken!

First powder, last beer...!

Aanstaande Vrijdag naar snowworld Landgraaf om de hal te testen voor skihal.com!! Ben benieuwd naar het park!! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

Ik ga toevallig ook aanstaande vrijdag snowboarden in Landgraaf kom er nu al een paar maanden en het bevalt me prima!

voor 29.95 euro 8 uur boarden vind ik ZEER betaalbaar :)

eind augustus ook in Landgraaf geweest in het kader van "skihal-tester". Was erg rustig, sneeuwkwaliteit was ook niets mis mee en de stoeltjeslift is nog steeds traag. Alleen was de helft van de hal verhuurd aan wedstrijdteams voor trainingen. Dus de linkerhelling, van onderaf gezien, was voor gewone skiers gesloten. Hiervan was en stond niets vermeld op zowel de internetsite alsmede bv. aan de ingang. Als ik dit van te voren had geweten was ik niet gegaan want het is voor mij ruim 2 uur rijden heen en ook weer 2 uur rijden terug. Dus dat was de grootste teleurstelling omdat die helling voor mij de meeste uitdaging biedt.

Aanstaande Vrijdag naar snowworld Landgraaf om de hal te testen voor skihal.com!! Ben benieuwd naar het park!! ;-)

martijn-koevermans op 7 sep. 2013 22:48

Martijn houdt er rekening mee dat je een 2-uurs toegangsbewijs krijgt als skihal-tester. En, voor mij althans, om voor 2 uurtjes skiën 2x2 uur al in de auto te zitten… Dus ik heb het ter plaatste moeten regelen om wat langer te mogen blijven.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Greenfield, we gaan een lang weekendje naar Limburg. Dus we zijn in de buurt. Kreeg vorige week Zaterdag ook een twee uurs pas voor Zoetermeer. Misschien dat we nog een keertje een paar uur gaan?! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

Oké dat was een lichte domper vandaag in Snowworld Landgraaf. Gelukkig was ik al in de buurt voor een reünie anders had ik net als Greenfield lang in de auto gezeten (2 x 1,5 uur) voor een half verhuurde skihal. Dat vermelden ze uiteraard niet want dan komen er minder mensen. Sneeuw was k*t, veel hopen en op diverse plaatsen lag geen sneeuw meer. Jammer, ben normaal wel te spreken over Snowworld Landgraaf…

Het funpark is niet aan mij besteedt maar lijkt een stuk groter te worden dit seizoen ten koste van de linkse "rode" afdeling…

First powder, last beer...!

Ben nou toch wel benieuwd naar het park! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

Staat op de site dat piste 1 bezet is.

http://www.snowworld.com/78/Indoor-skipiste-Landgraaf…

Oké, dan heb ik slecht gekeken, sorry, maar veranderd niets aan mijn ervaring van vanmiddag natuurlijk. Ik was er toch al in de buurt, maar volgende keer als ik er wel speciaal 1,5 uur voor ga rijden kijk ik ff wat beter op de site…;-)

First powder, last beer...!

Staat op de site dat piste 1 bezet is.

http://www.snowworld.com/78/Indoor-skipiste-Landgraaf…

Gast579 op 8 sep. 2013 20:52

Ik was er op 21 augustus jl en ik weet heel zeker dat het er toen niet op stond omdat ik toen gecheckt heb; maar misschien hebben ze zich verbeterd. Vind het wel zo netjes om het te vermelden; alleen waren er toen een skiteams van Heemskerk 's morgens en een Duits team/vereniging 's middags. Misschien minder de moeite waard dan landenteams te vermelden…? Maar inderdaad het staat nu vermeld.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

In de zomer maanden is de linker baan ALTIJD bezet voor teams! Vanaf eind september-begin oktober is deze baan weer open, al zijn er dan ook nog op gezette tijden trainingen maar meestal is nog wel een deel vrij voor ‘gewone’ skiers en boarders

In de zomer ben ik een dagje wezen boarden, het was toen goed te doen. Kwam mede door het weer denk ik (het was rond de 25 graden buiten). Aan het eind van de middag kon je blijven doorgaan zonder ook maar je board los te maken om naar boven te gaan.

Ik vind dat snowworld inderdaad heel duur is voor wat het eigenlijk isz

Heel duidelijk staat het allemaal niet aangegeven inderdaad, ik had er laatst ook een domper en heb alleen op blauw kunnen skiën. Gelukkig was ik er maar vijf minuten vandaan, dus viel de omweg wel mee.

En veel stukken kaal geskied, maar dat kan ook doordat het eind van de dag was :)

Ben gisteren in Landgraaf geweest, was echt een enorm slechte piste. Op sommige plekken was het gewoon ijs. Het was dan ook wel erg druk, dit kwam mede doordat de linkse piste wederom was afgesloten (er waren geen teams aan 't oefenen) en de beginners elementen uit het funpark hadden ze verschoven naar een gedeelte van de rechter baan.

Al met al, waardeloze piste gister. Echter de afgelopen 4 maanden, 1x per maand daar geweest en toen waren de condities prima!

Wat gek… ik was er ook gisteren en vond het juist wel meevallen. Best rustig. Linker gedeelte was tot 13 uur afgesloten voor wat Franse slalom mannekes, daarna gewoon open en lekker rustig. Ook geen last gehad van ijs. Enige punt was dat het onderaan, vlakke stukje richting de lift, soms de ondergrond er doorheen te zien was (tegels of beton ofzo? iets grijs iig), maar dat werd regelmatig weer opgevuld.

Gisteren was het overigens 19,95 voor 4 uur ipv 19,95 voor alleen het eerste uur. Volgens mij hele maand oktober las ik. Ik ging er overigens alleen heen omdat vriend van me een nieuwe plank ging kopen daar (nog steeds leuke kortingen!). Moet zeggen dat ik me toch nog wel even heb kunnen vermaken met switch rijden, 180tjes, zo hard mogelijk gaan enz. Maar het blijft me toch niet langer kunnen boeien dan anderhalf uur ofzo.

Tijd voor Winterberg weer!

@Gast184 Zoals ik het op kan maken uit je kostenplaatje ben je overdag geweest.

Ik was om 18.45 op de piste, eerst geoefend met vriendin en daarna rond 21.45 naar boven gegaan. Nou het was niet te doen (voor haar dan)…

De tegels/beton/ijs (?) heb ik inderdaad ook gezien, dit heb ik de afgelopen weken ook gezien (korte hoek naar de lift toe).

Ik ben op zondag avond 6-10-2013 in landgraaf geweest. Moet zeggen dat de condities prima waren. De rechtse piste was nog in zeer goede staat: geen plaatsen met ijs.
De linkse piste was iets minder, plekjes met minder sneeuw, maar viel ook nog wel mee. Op de linkse piste was in een 5 meter breede strook de piste afgesloten voor de wedstrijd skieers.
Funpark was open, alleen was de 2de schans afgesloten omdat ze deze opnieuw aan het maken waren.
Al met al een leuk avondje landgraaf.

PS, ook de plaats waar je uit de lift stapt was heel netjes onderhouden, dit heb ik wel eens ooit anders gezien.

Enige punt was dat het onderaan, vlakke stukje richting de lift, soms de ondergrond er doorheen te zien was (tegels of beton ofzo? iets grijs iig), maar dat werd regelmatig weer opgevuld.

Gast184 op 14 okt. 2013 17:59

Dat heb ik de vorige keer ook gezien ja. Waardeloos, want daar ski je je materiaal compleet op kapot.

Ik kom vaker in snowworld mijn bevindingen is deze het is een grote geld klopperrij als ik naar een voetbal wedstrijd ga en hij is uitverkocht kom ik er niet meer binnen, maar bij snoww telt dit niet als je 4 uur wilt skieen dan reken er maar op in de vakantie 2uur dan heb je in die twee uur ben je meschien 3 keer boven geweest. Wij stonden in de file en het duurde 1 uur toen waren wij bij de rotonde voor snoww,dus omdraaien. En over veiligheid gesproken ieder bedrijf met aan de arbo wet voldoen, maar dat teld schijnbaar niet voor snoww .De veiligheid van de gasten is ver heel ver te zoeken. Dus Meneer Hendriks doe er wat aan vol is vol .

Plaats een reactie