De obsessie voor skiën van de Oostenrijkers...

Prachtig filmpje van Salomon Freeski TV.

null
!

Skiën. What else.

Echt heel gaaf filmpje!!

Voor ons Nederlanders nauwelijks te bevatten hoe groot de sport is voor Oostenrijkers.
Dat overstijgt (tegenwoordig) onze gevoelens voor het schaatsen.

Vorig jaar heb ik een aantal worldcup wedstrijden en 4-schansen toernooi bezocht.
Voor mij was het echt onwerkelijk, die hele sfeer, het feest erom heen, de bewondering voor de deelnemers…
Ik voelde me als een Afrikaan in Thialf!

Gisteravond was er trouwens een leuke docu op ZDF over het leven op/rond de Zugspitze. Dat had je vast ook mooi gevonden…

Hm, gemist. Kun je die toevallig nog ergens terugkijken?

Let it snow

Gaan Oostenrijkers zelf eigenlijk ook massal skien tijdens de vakanties, of doen ze dit meer in de weekenden? Zag dat Oostenrijk ook vakantie heeft tijdens carnaval namelijk.

Uitzending van ZDF is terug te kijken op:
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/hauptnavigation/sendung-verpa…

@jan: ik zit nu in Schröcken en hier is voor de jeugdis de gymnastiek in de winter… skieen. Daarnaast gaan ze bijna elk vrij moment als het mooi weer is (2 a 3 keer per week) even een paar uur skieen. Kortom: ze skieen wanneer het maar kan!

Geweldig f ;)ilmpje, toch nog ff oefenen ;)

Gaan Oostenrijkers zelf eigenlijk ook massal skien tijdens de vakanties, of doen ze dit meer in de weekenden? Zag dat Oostenrijk ook vakantie heeft tijdens carnaval namelijk.

Jan op 16 jan. 2013 11:54

Zover ik weet, mijden ze de drukte of als ze toch willen gaan dan smorgens een paar uurtjes

Ik was vorig jaar bij het 2e grootste skievenement in oostenrijk .
De nightrace in schladming 50000 bezoekers was echt gaaf om mee te maken.
En ik als nederlander ben liever bij zon skiwedstrijd dan bij een schaatswedstrijd.

Plaats een reactie