mountain peak kleding

Beste wintersportgangers,

Had een vraagje,

Is het verstandig om van het merk mountain peak een set aan te schaffen? Jas + broek ?
of kom ik hier op terug om dat het slechte kwaliteit is?

Mvg Rob van Hooff
robhuufje@hotmail.com

Goedkoop == duurkoop!

Een vriendin heeft er vorig jaar een broek van gehad, waarbij na een zéér korte draagperiode de naden loslieten. Ook was de binnenvoering bij gebruik snel nat, ook op plekken waar de naden nog heel waren. In de winkel kreeg ze wel een nieuwe, maar daar schiet je tijdens de vakantie niets mee op.

Persoonlijk heb ik het niet zo op die zooi, je betaalt 50% minder maar krijgt 75% minder aan kwaliteit en doet er eveneens 75% minder lang mee. Echte wintersportkleding in de uitverkoop is een beter idee!

Ik dacht ook eens "zuinig" te zijn: had op marktplaats een jasje voor mijn zoontje (1,5 jaar) gescoord, althans, dat dacht ik. Viel ontzettend tegen, ik heb niet het gevoel dat die jas dat kind warm/zweetvrij gaat houden. Dus ik ga toch weer een gewoon een kwaliteitsjas kopen. Ice Peak is wel een prima alternatief voor als je niet meteen aan de Peak Performance o.i.d. wil.

mama on a mission in the snow

Mountain peak is rommel. Icepeak is idd veel beter en duurder

Inderdaad, koop fatsoenlijke kleding van goede merken en dan bijvoorbeeld in de uitverkoop. je betaald de 1e keer wat meer maar je hebt er ook veel meer (en langer) plezier van.
Ik vergeet het nooit meer, de 2e keer skien in m’n leven…met school naar Veysonnaz. Goedkoop skibroekje van m’n moeder gekregen en de 2e dag gulp kapot…je kunt je voorstellen dat het begrip ijspegel bij mij heel andere gedachten oproept.

Ik moet toegeven dat je vaak hoort bij de zogenaamde budget merken dat de kwaliteit gewoon minder is, maar ik heb zelf een skijas van mountainpeak en het is gewoon een kwalitatief goede jas. Ik heb deze jas gekocht bij de scapino omdat ik op het laatste moment een nieuwe skijas moest hebben. De jas is goed wind en waterdicht

ik heb een jas al jaren eentje van bad boys koste toen 500 gulden… en nu heb ik een jas die zelf is gemaakt door vrouwlief en ski broek is gekocht en aangepast aan mijn wensen

skipak van MP gekocht met 75 prct korting, ik had hem toen voor 8 euro, hij gaat nu voor de 6 e keer gebruikt worden ( door mijn 3e kind, ziet er nog uit als nieuw) word ook maar 1 week per jaar gebruikt. Mijn kinderen hebben altijd MP, maar na 2 jaar zijn ze eruit gegroeid, maar niet omdat de kwaliteit slecht is.

ja kan 't natuurlijk ook TE duur doen. Soms zie je wel eens mensen op de piste met een mintgroen/paarse Spyderskipak aan. Duidelijk teveel voor betaald, want met de kwaliteit zit het wel goed alleen gaat het niet echt met de mode mee :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Nancy: niks mis met marktplaats. Ik had er in mijn bericht bij moeten zetten: heb een jasje van Mountain Peak gekocht op marktplaats. Want dat is waar Rob naar vraagt; of dat een knap merk is of niet.

mama on a mission in the snow

alvast bedankt voor de reacties. had eigenlijk niets anders verwacht dan bovenstaande haha;)
ga aankomende week donderdag even in Roermond kijken voor skikleding kijken of ik daar iets van een goed merk kan vinden, anders kan ik altijd nog overwegen om iets van een B merk aan te schaffen,

Ik heb ,5 jaar geleden,in Roermond bij HH store een broek en jas gekocht. Beide nog steeds volop in gebruik.

Mijn zoon en dochter dragen beide Mountain Peak skikleding. Prijs/kwaliteitverhouding is gewoon goed en de kleding ziet er gewoon mooi uit. Gebruik een busje waterdicht en je weet zeker dat het spul ook waterdicht is. En dat de naden van een skibroek los laat, betekent nog niet dat alles van het merk bout is. De kids gebruiken de skikleding slechts 1 week en het jaar daarop zijn ze eruit gegroeid. Het is dus onzinnig om daar veel geld aan uit te geven. Via marktplaats is de kleding trouwens in een mum van tijd verkocht.

Ikzelf koop vaak wel merk skikleding, maar wel in de uitverkoop. De jas gebruik ik alleen voor de wintersport, dus slijt deze niet of nauwelijks. Het spul gebruik ik een jaar of 4 (2 weken per jaar) en gaat er dan uit.Niet omdat de kleding op is, maar omdat ik gewoon iets anders wil.

Icepeak maakt trouwens hele mooie spullen met een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Ik heb zelf een windstopper/softshell jasje van Icepeak en ben er zeer tevreden over.

Niet gaan bezuinigen op ski-kleding is mijn advies.

MP kleding is inderdaad goedkope rotzooi van o.a. Scapino. Heb zelf ook ice-peak en dat bevalt al jaren erg goed. Mountain-peak is niet warm, niet waterdicht en erg kwetsbaar. Je kan beter in 1 keer iets meer uitgeven dat jaarlijks een nieuwe broek en jas van b.v. kwaliteit MP kopen.

Ik mountainbike heel veel en sta vaak voor mijn werk foto´s te maken langs de startbaan bij eindhoven airport en ik heb een nieuwe zwarte jas van mountainpeak. Ik ben er heel tevreden mee. Is lekker dun maar houd me warm en totaal geen wind komt er doorheen. Ideaal voor als je buiten aan het sporten bent en geen dikke jas aan wil. Heb ook een fietsjas van Agu( 120 euro) en die is net zo goed als mijn mountpaek…

Zelf heb ik een Mountain Peak skibril. Niet omdat het zo goedkoop moest, maar omdat de bril lekker zat én deze een panorama view had. De bril koste overigens ook nog (voor Mountain Peak) genoeg. Desalniettemin, draag ik de skibril al meerdere jaren en er zit nog géén enkele beschadiging of een puntje van slijtage aan. Hij zit nog steeds heel erg goed. Ik zou niet weten waarom je dan iets van een erkend merk moet kopen. Puur gekozen omdat de bril me beviel en niet op de prijs.

Mijn skibroek heb ik ook van Mountain Peak. Deze is eerlijkheidshalve wel destijds voor de goedkopere prijs gekocht. Hij zit echter prima en comfortabel en doet precies het werk van ieder andere skibroek. Het is dan ook gewoon een echte skibroek… Er zat na m’n eerste skiweek wel een zeer kleine beschadiging in, maar die is weer gerepareerd en tot nu toe niks mee aan de hand. Bij een merk skibroek zou dat natuurlijk niet (moeten) gebeuren.

Mijn volgende skibroek wordt overigens wel een merk skibroek, zoals m’n ski jas (van Trespass) dat ook al is. Mijn ski jas gebruik ik ook als gewone dagelijkse winterjas en draag ik al meerdere jaren zonder enige slijtage plekken. Mijn verdere speciale skikleding is ook van Trespass. In Nederland een wat onbekender merk, maar verkoopt echte kwaliteits kleding tegen een eerlijke prijs.

Met Mountain Peak jassen heb ik geen ervaring, maar wat betreft skibroeken verkoopt Mountain Peak zeker geen rommel, zoals sommige mensen beweren. En qua skibrillen al helemaal niét!

Wel zou ik voorzichtig zijn met té goedkope spullen. Zodra iets duurder wordt is het vaak dus ook van meer kwaliteit. Zo zullen de duurdere Mountain Peak producten ook beter zijn als de goedkopere.

"maar wat betreft skibroeken verkoopt Mountain Peak zeker geen rommel, zoals sommige mensen beweren."

Ja Frans, want jouw ene ervaring met die ene broek, geeft een absoluut objectief oordeel wat tevens de enige waarheid is. Alles en iedereen moet zo denken over MP, ander heb je het fout. Get a life!

Mijn ervaring is dat MP troep is, waardeloos voor een wintersporter die wel van zijn kruk aan de bar komt en zich in de sneeuw waagt. Maar dat is heel persoonlijk…

heb naar jullie naar maar een complete pro-tec outfit gekocht.
broek + jas + helm… 10.000 colommen, (was het hoogste wat ik kon vinden haha)
bril is van helly hansen.

geef na de vakantie wel een update.
Mvg Rob.

Pro-tec is goed spul, mijn vriendin heeft daar het nodige al van versleten de afgelopen jaren. HH is meer naam dan kwaliteit, hopen dat het je niet tegenvalt. Veel vakantieplezier!

Anoniem schreef:
"Ja Frans, want jouw ene ervaring met die ene broek, geeft een absoluut objectief oordeel wat tevens de enige waarheid is."

Of jou mening de enige ware is dat het allemaal troep is. Get a life!

Verschillende mensen hebben verschillende ervaringen. Mijn ervaring is dat het zeker geen troep is, jou ervaring is dat het troep is. Enfin, dan weten de andere mensen dat niet iedereen het zelfde denkt. Kunnen ze goed nadenken over hun keuze.

Verder ben ik ook van mening dat er beslist nog betere producten te koop zijn. Maar voor een B-merk is Mountain Peak prima. Ik ken genoeg andere B-merken dat een stuk slechter is. Nogmaals er kunnen ook binnen de MP producten verschillen zitten in kwaliteit. Het ene MP product is de andere niet.

Desalniettemin, raad ik iedereen ook het merk Trespass aan. Een buitengewoon goed A-merk tegen een eerlijke prijs. De spullen gaan lang mee is mijn ervaring, design ziet er erg netjes uit en de kleding zit buitengewoon heerlijk comfortabel. Beter als Mountain Peak natuurlijk. Dit betekend voor mij echter niet dat MP direct rommel is…

@Rob Ik denk dat je Protest bedoelt en niet Pro-tec.

peak performance FTW

the north face of peak performance en je zit altijd goed

Wat een discussie zeg. MP is echt waardeloos en een merk als HH/Bad Boys is echt veeeeeeeeeel beter. Niet dus. HH/Bad Boys zijn kledingmerken die wintersportkleding ‘erbij’ doen. Echte goede kwaliteit tegen een redelijke prijs is zoals eerder geschreven Icepeak. Het huismerk van Perry Sport (INQ), en dan met name de hogere range, is ook prima, maar heeft wellicht te weinig status voor velen.

Ik vind het zot om pakweg 700 a 800 € uit te geven aan een skijack en deze maar 1 of 2 weken per jaar te gebruiken. Zit je na 4 jaar met een jas die zo goed als nieuw is en qua design en kleur ook nog eens uit de mode is.

CY325i schreef:
"Ik vind het zot om pakweg 700 a 800 € uit te geven aan een skijack en deze maar 1 of 2 weken per jaar te gebruiken."

Inderdaad. En als je ergens veel geld in moet besteden in de wintersport, dan zijn het wel goede ski’s en skischoenen. Maar om zoveel geld aan kleding uit te geven, nee ook niet aan mij besteed.

Van Bad Boys heb ik ook vroeger diverse winterjassen gehad, maar dat waren allemaal niet geschikt voor skiën of snowboarden. Het gehele merk is niet op sport gericht, maar op dagelijks gebruik. Salomon bijvoorbeeld is een merk dat veel op (winter)sport gericht is. Die verkopen naast ski’s ook goede (ski)kleding.

als je gewoon ff wacht tot januari ongeveer dan koop je hier https://www.blue-tomato.com voor leuk geld een mooie en betaalbare jas/broek.voor sommige misschien te laat maar dan heb je volgend jaar een mooie nieuwe set.
ik heb er dit jaar kleding gekocht en werkt perfect.
niet alleen goede ski’s boards of schoenen zijn belangrijk maar ook lekker warme en goede kleding lijkt me.

dan wel ff bij sale kijken natuurlijk ;)

Salomon maakt inderdaad hele mooie skikleding, maar is wel aan de prijs.

Heb zelf ook nare ervaringen met Mountain Peak. Ik koop altijd de sportmerken in de uitverkoop. Vaak betaal je dan €20 meer dan Mountain Peak voor een goed sportmerk die goed staat aangeschreven. Je merkt dat de kwaliteit een stuk beter is, daarnaast is het mooie kleding en is het gemaakt van goede materialen. Ik vind trouwens trends bij wintersport onzin, want vaak zie je ieder jaar dezelfde jassen terug komen. Bij de Mountain Peak jassen merkte ik dat de vulling van de jas dun wordt, en dan is het met -5 op de berg behoorlijk fris. Doe mij dus maar kwaliteit, maar ik blijf een NL’er, dus in de uitverkoop. Tip: je kunt beter een overzicht van aanbiedingen bij verschillende winkels zoeken. Nu zag ik een klein overzicht van de bekendste winkels én de spullen die je moet aanschaffen in dit bericht – knip: spam –

Handig!

Ik heb een reserve broek gekocht van mountain peak, en 1 keer gedragen.
Was toen niets mis mee en zat goed maar weinig ervaring nog mee.

Wat dat laagjes gebeuren betreft snap ik niks van.
Sommige hier kopen dure thermo shirts etc.

Ik heb een koltrui en een fleece truitje.
Als het koud is doe ik die koltrui onder de fleece trui en anders heb ik alleen een fleece trui aan.

onder mijn broek heb ik een legging aan en als het heel koud is nog een trainingsbroek eroverheen.

Ik heb het nog nooit koud gehad soms eerder nog te warm.
En ja ook op gletschers enzo geskied met -16 tot -20 en wind en mist.
Wel doe ik dan even zoon gezichtsmasker erbij op.

Plaats een reactie