Zijn er gemarkeerde offpiste routes in Le Grand Massif

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Met mij vraag doel ik op de gemarkeerde (lawinegezekerde) pistes zoals je bijvoorbeeld in St. Anton heb.

Hier al eens gekeken? http://wepowder.nl/forum Daar zitten de offpiste kenners.

MAND!

Of vraag het aan Arno de Jong. Hij is blogger op deze website.

Jep! Een hele freeride kom zelfs: Combe de Gers genaamd. Overigens had Google je dat ook al kunnen vertellen ;-)
Gers wordt gecontroleerd en er is een sleeplift van 1,7 km lang die je weer boven brengt. De keren dat het gebied in een seizoen wordt vrijgegeven (en de lift dus draait) is overigens op 1 hand te tellen. En als ie open gaat is ie heeeel snel verspoord, dus beter kan je aan het einde vd dag al vragen aan de pisteurs wat de kans is dat ie de volgende dag open gaat.

"Plan Hors pistes : Flaine possède une combe encore vierge ou presque. En effet, cette combe se nomme combe de Gers et est desservie par la piste Styx et le TK de Gers. Bref, à côté de cette piste une zone vierge ou lorsque la poudreuse est présente, celle-ci fait le bonheur des skieurs confirmés et experts. On peut accéder à cette zone par la tête de Veret mais ceci demande prudence et bonne connaissance du terrain … . Attention, à vos risques et périls en hors pistes !""

Kleine aanvulling op Freek:

De piste wordt gesecuriseerd (is dat Nederlands?) na verse sneeuwval of wind, voordat ie opengaat. Daarmee is de zwarte piste ‘Styx’ veilig verklaard, maar betekent NIET dat de hele kom de Gers veilig is! Vorig jaar trapte een Hollander een dikke plaat af buiten de piste, terwijl de lift draaide en de kom dus ‘open’ was.

Thanks, was ik in al m’n enthousiasme vergeten erbij te vermelden.

Plaats een reactie