Drukte week 9 feb (Krokus)

Nog een dikke week en de Belgische Krokusvakantie (karnavalsweek) begint in België, zelf zit ik dan in Oostenrijk en ben eigenlijk wel eens benieuwd of het daar druk gaat zijn?!? ik heb begrepen dat er dit jaar o.a. bij de Noorderburen een andere week vakantie is? hoe zit dat met Duitsland en Oostenrijk zelf?

Dit winter seiezoen is het in Oostenrijk bijna elke week relatief druk. Elke week heeft er wel een regio in duitsland vakantie. Echt super rustige weken (zoals vorig jaar de week van 17 tot 24 maart zijn er nu niet. Ik hoop in ieder geval toch van na de grote rush te gaan, 9 tot 16 maart.

Nog een dikke week en de Belgische Krokusvakantie (karnavalsweek) begint in België, zelf zit ik dan in Oostenrijk en ben eigenlijk wel eens benieuwd of het daar druk gaat zijn?!? ik heb begrepen dat er dit jaar o.a. bij de Noorderburen een andere week vakantie is? hoe zit dat met Duitsland en Oostenrijk zelf?

Bruno op 30 jan. 2013 16:47

Niet alleen belgië, ook een groot deel van nederland en oostenrijk

In Nl is de krokus vakantie verdeeld over drie weken 7, 8, 9,
Een deel van het zuiden heeft week 7 niet iedereen. In Duitsland hebben ze ook vakantie en de Oostenrijkers zijn ook deels vrij. Het zal metname het Carnavals weekend t/m woensdag druk zijn, veel Duitsers en Oostenrijkers gaan dan weer naar huis. Het ligt er ook aan waar je zit, is het een gebied waar de Duitsers makkelijk heenrijden. In de Carnavals dagen zijn er ook vaak dagjes skiërs.
@ Maarten, hier in Dienten is het al 2 weken rustig hoor, ook hier begint de drukte pas week 7.

Dienten Die Alte schule

Gelukkig in Frankrijk pas vanaf 17 februari (zone B). Dus ik hoop/verwacht dat het in Frankrijk niet zo druk zal zijn als in Oostenrijk…

Ok thanks, dus niet echt kalm maar ook niet razend druk lees ik, alles veel beter verdeeld is op zich nog niet zo slecht.

Wij hebben dit jaar ook voor het eerst Frankrijk gekozen voor die reden.
Een deel van Duitsland, Oostenrijk en Nederland valt samen met België dit jaar.
In Frankrijk beginnen de eerste wintervakanties pas de week nadien.

Hallo Filip, ben benieuwd of het je bevalt. Het mist de romantiek van Oostenrijk (vorig jaar naar Saalbach, heel mooi dorp…) maar heeft grote aaneengesloten skigebieden met moderne supersnelle liften. En wat ik ook belangrijk vind: lekker eten (hou niet zo van knodeln en schnitzels).
Wij zitten in Tignes Les Brevieres (leuk rommelig Frans dorpje). Er zijn ook in Frankrijk hele leuke plekken te vinden!
Veel plezier (aan de sneeuw zal het niet liggen…er ligt meters!)

Over wie wanneer vakantie heeft, is een artikel verschenen op deze site. https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2718/Wat-worden-de…

Officieel heeft Nederland geen vakantie maar de data zoals deze bekend zijn, zijn advies data. Scholen mogen hiervan af wijken. Een groot deel in Nederland viert carnaval en daarom zullen de scholen dus in de week van 9 tm 16 feb gesloten zijn. Ik werk zelf in het onderwijs en wij hebben ook dan vakantie en niet volgens de adviesdata. Voor Duitsland geldt hetzelfde.

Frankrijk heeft officieel nog geen vakantie in onze week, dus daar verwacht ik ook minder drukte dan normaal. Ik zit 9 tmt 16 feb in Val Thorens :D

Hoi Thomas, ik werk ook in het onderwijs (vo), we hebben dit jaar voor het eerst sinds jaren ook weer een week paasvakantie! Mijn ervaring met drukte in skigebieden in schoolvakanties: in Frankrijk kunnen ze alle drukte goed aan, de laatste keer was ik in de Kerstvakantie in Val d’Isere, bijna geen rijen. In Oostenrijk heb ik heel wisselende ervaringen, (hoewel ik me soms verwonder over de slechte aansluiting van verschillende skigebiedjes die vlak bij elkaar liggen), in Zwitserland hangt het af van het gebied: in sommige gebieden hebben ze geen milieuvergunning om de liften te vernieuwen. In Portes du Soleil moet je zorgen dat je niet aan de Zwitserse kant komt, soms kun je zelfs niet meer terug! (Dat was wel 3 jaar geleden, weet niet hoe het nu is…)

Plaats een reactie