Hoe moeilijk zijn de zwarte pistes in Alpe Duez

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez - Grand Domaine

Hoe zwart zijn de pistes in dit gebied ?

Ze hebben zeer pittige zwarte pistes het stuk net uit de ‘Tunnel’ staat bij velen bekend als zeer pittig. Daarentegen valt de Sarenne behoorlijk ‘mee’ voor Franse Zwarte pistes.

Maar de vraag is welke gebieden ben je zelf mee bekend? Dan kunnen bezoekers die in ook in deze gebieden geweest je een vergelijk geven.

Click. Click. Peace

Tunnel heb ik niet aangedurfd in mijn eerste seizoen maar pistes als de Sarenne zijn prachtig. Die staat als zwart te boek maar is hooguit rood, enkel door de lengte is hij zwart (16km). Laatste paar km zijn lichtgroen…

De zwarte pistes daar waren in mijn rating gemiddeld tot uitdagend rood. Erg goed te doen. En dan praat ik over Sarenne, erg mooie lange piste, en Clocher de Macle, erg kort maar wel geinig, en Balcons idem, ook goed te doen.

Tunnel en afsplitsingen daarvan heb ik niet gedaan, was niet open, onvold. sneeuw. La Fare heb ik helaas ook nooit gedaan.

Mooi gebied. Gigantisch hoogteverschil, allemaal prima, veel plezier vast!

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

Le Tunnel en de afsplitsingen daarvan zijn donkerzwart, zeker als het een tijdje niet gesneeuwd heeft. Deze pistes worden namelijk nooit geprepareerd. De rest van de zwarte pistes in het gebied zijn prima te doen voor een gevorderde skier.
Sarenne is alleen aan het begin zwart, het middenstuk is rood en het laatste stuk lichtgroen.
De zwarte la Fare (richting Vaujany) is pittig, want redelijk smal, maar prachtig!

Met Jetse eens, om le tunnel af te komen moet je echt wat kilometers ‘normale’ zwarte piste onder de ski’s hebben gehad.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Ik ben zelf in de gebieden Tignes, Les 3 vallees, les 4 valles, les deux alpes, la plagne, flaine, zillertal, saas fee geweest! ik ben zeer benieuwd naar Alpe Duez

@ jeroen dan zijn de zwarte pistes zeker te vergelijken. De ‘Tunnel’ met de skiroutes van 4 Vallées…

Click. Click. Peace

Dus te vergelijken met de montfort in Les 4 vallees Rogier ?

Ook dat. Allemaal wit en behoorlijk hobbelig. En moeilijker bij slechte omstandigheden (b.v. beetje verijsd) . Maar niet moeilijker dan andere steilere buckelhellingen.
De tunnel maakt nog wel es mensen aan het schrikken doordat hij plotseling opdoemt, nadat je uit dat tunneltje komt gegleden. En dan staan er vrijwel altijd veel skiërs te kijken van "hoe kom ik hier af"?
Advies: niet lang kijken, langs de twijfelaars glijden, eerste bocht maken, en dan valt het altijd mee. Zeker ook hier.

@ Jeroen: ja, niet moeilijker dan dat. En zoals Jaap zegt hangt van de condities af. Mooie helling dat zeker!

Click. Click. Peace

Nou ik ga het ervaren ! bedankt allemaal voor jullie reacties!

Wie heeft er een tip om rechtstreeks met een pendelbus van vliegveld Grenoble naar Oz en Oisons te reizen.

Plaats een reactie