Op zoek naar accommodatie en huidige condities

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

De knoop, na vele lovende woorden van onder meer @Rogier, maar doorgehakt om 31 januari af te reizen naar Serre Che!

Nu zijn we op zoek naar een accommodatie. Gelet op de pistekaart leek het ons het beste om in Chantemerle of Villeneuve te verblijven. Heeft iemand de gouden tip?

Het liefst zo dicht mogelijk bij de liften en pistes, voor vier personen. Een rustige plek elders in het dal kan ook, zolang het dichtbij een bushalte van de skibus is. Het mag vrij ruim zijn, maar veeleisend zijn we wat dat betreft niet. We hoeven ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Voorkeur gaat wel uit naar een chalet/appartement.

Aankomstdatum: zondag 31 januari 2016 (laat op de avond).
Vertrekdatum: zondag 6 7 februari 2016 ('s morgens vroeg).

Daarnaast was ik benieuwd naar de huidige condities. Volgens mij ligt er sneeuw genoeg (en er gaat komende week alleen maar meer bijvallen), maar toch is nog niet eens de helft van het gebied open. En hoe zit het met de drukte in de eerste week van februari? Naar mijn weten geen schoolvakanties, maar wie weet heb ik het mis.

Hopelijk is het niet te veeleisend, gezien het feit dat we niet van zaterdag tot zaterdag kunnen gaan. Ik kijk uit naar jullie reacties!

Mr. Slow

Sunweb heeft wat reizen naar Serre Che voor goede prijzen. Gebied is inderdaad top! Je zit in de middelste dorpen op de skikaart inderdaad het ideaalst, maar ik heb in Briancon gezeten en van daaruit is ook alles goed te doen. Ga ook eens naar de thermen. Heel mooi en een buitenbad met zicht op de bergen en pistes.

Twee jaar geleden in de krokusvakantie in Chantemerle gezeten. Bij de liften vanuit het dorp omhoog moest je altijd wel even wachten, maar heb nooit langer dan 10 minuten in de rij gestaan.
We hadden een appartement op 5 minuten lopen van de gondel en vanaf het balkon uitzicht op de Luc Alphand piste. Dit appartement heb ik geboekt de site van Serre-Chevalier.

Meest actuele informatie over de locale condities in Serre-Chevalier vind je op het snowheads forum
http://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?t=120004&st…

In deze discussie wordt vrijwel dagelijks gepost door een aantal engelse semi-locals (waaronder user “weathercam” iemand die van UK naar SC is geemigreerd). Je kunt ook rustig je vraag om accomodatie daar neer zetten, er zitten er ook een aantal users die accomodatie hebben of mensen kennen. Wel even een account aanmaken want het forum is (bewust) nogal onleesbaar voor niet-aangemelden…

The older I get, the better I was
The older I get, the better I was

Je kunt het beste in het midden van het gebied zitten. Ben zelf ooit in La Salle geweest. Chantemerle is ook prima. Monetier is een erg mooi dorp en heeft een geweldig mooi thermenbad, is wel ERG rustig. Briancon is een geweldig mooie stad maar ik zou er niet gaan zitten.

null

The older I get, the better I was

Merci @Menno!
@ruben4 via site Serre Chevalier had ik al geprobeerd, maar helaas geen mogelijkheid om van zondag tot zondag een appartement te boeken. Waarschijnlijk boeken we nu alsnog van zaterdag tot zaterdag maar dan pas aankomst op zondag en de nacht van zat op zon een hotel.

Iemand nog een tip voor een specifiek appartement/huisje?

Mr. Slow

BUMP

Nog steeds op zoek naar een accommodatie voor 4 personen, liefst in Chantemerle.

Mr. Slow

Kijk eens op https://www.airbnb.nl/s/briancon?checkin=31%2F01%2F2016&… ! Er zijn ook voldoende appartementen te vinden in de andere dorpen; volgens mij is dit ook een stuk goedkoper dan een pakketreis!

NJoosse

Als je toch van zaterdag tot zaterdag gaat, zou ik gewoon op de site van Serre Chevalier kijken. Plattegrond van Chantemerle erbij en dan kijken welke appartement het meest aan je eisen voldoet. Succes

Dank voor de reacties. Hebben inmiddels een appartement 250m van de skilift en pistes geboekt in Chantemerle. :)

Mr. Slow

Plaats een reactie