Reizen naar Serre

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

Een hele tijd geleden eens een seizoen gewerkt in Serre (Villeneuve) en zou graag deze maand teruggaan om te kijken hoe de boel er bij ligt. Appartementje regelen geen probleem, maar reizen kan enkel met eigen vervoer of vergis ik me? Tips zijn welkom!

Normaal loopt er een bus van Grenoble naar Serre-Chevalier (en Briancon), maar met de wegwerkzaamheden tussen les 2 alpes en la Grave ligt dat wat moeilijker.

Hm zal eens kijken! Auto is nogal een rit als enige chauffeur. Reistijd een uur of twaalf met de kleine omleiding verwacht ik? Trein is wel weer erg veel gedoe. Zijn sneeuwkettingen verplicht in de dorpen van Serre?

Als je op de app van Serre Che kijkt zie je altijd actuele info over de routes en of er al dan niet sneeuw op de weg ligt.

Normaal gesproken heb je geen kettingen nodig, ik heb ze eerlijk gezegd ook niet bij me (maar rijd een behoorlijke 4x4 en ben flexibel(er) qua rij moment.

Ben overigens ook wel eens (voor een appel en en ei) naar Marseille gevlogen (Ryanair), vandaar kun je ook verder (weet alleen niet wat meest ideaal is daar ik dan altijd iemand klaar had staan)

Trein (nachttrein uit Paris) erg aangenaam
Trein (TGV nar oulx en daarna met transfer busje) snel en prima
Vliegtuig naar Turijn en daar auto huren, snel en simpel, maar wel op tijd voor betaalbare tickets. Ik vlieg vaak voor 150 euro heen en weer.

Click. Click. Peace

Dank voor de reacties mannen!

Hier op terugkomend,

Begin februari zouden een paar vrienden en ik zeer graag naar serre chevalier gaan om zijn sportiviteit, grootte en goede beoordelingen, daarbij is het gebied niet te druk. Het zit wel zo dat wij niet met de wagen kunnen/mogen afreizen, zeker niet naar dit toch meer afgelegen gebied. Ik heb gelezen dat de treinverbinding Parijs - Briancon een optie is maar ik vind zeer weinig over deze rit (prijzen, vertrekuren,…). Vliegen en ter plekke nog een transfer regelen zal te duur zijn.

Alvast bedankt

Er gaat inderdaad een een nachttrein deze is ideaal. Je rolt zo vanuit de trein de pistes in Briançon op. Maar de reserveringsmogelijkheden zijn minder ideaal. Vaak pas twee/drie maanden vantevoren, ook is deze in februari vrij prijzig helaas. Deze vetrekt rond 21:00 in Parijs en komt rond 8:00 aan in Briançon.

Verder kun je de TGV naar Oulx nemen en daar de bus pakken naar Briancon.

Als je van zaterdag tot zaterdag gaat dan kun je ook het vliegtuig pakken naar Turijn en pendelt er een bus voor 25 pp per reis heen en weer.

Click. Click. Peace
Click. Click. Peace

Bedankt voor de info :)

Als ik nu kijk naar de prijzen van de nachttrein voor bijvoorbeeld as weekend is het iets van 52 euro per persoon voor een retourtje, liggen die prijzen van februari dan veel hoger of scheelt dit 10-20pp?

Dit zal wel hoger zijn. Hou de pagina goed in de gaten, en ook de pagina van de Thalys om in Parijs te komen. Goede deals zijn mogelijk. Mijn familie komt (als ze niet met de auto komen) bijna altijd met deze trein en werkt prima.

Click. Click. Peace

@Rogier Nuttige info, ik heb zelf nog nooit de trein gepakt in de winter richting Alpen. Klinkt best goed. Is het een beetje te doen met je bagage (ski’s, schoenen etc.). Ook qua veiligheid?

Uitrusten doe je maar in de lift.

Die nachttrein bedoel ik Rogier

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Roko Het ‘probleem’ in voor Briançon is dat je in Parijs van station moet overstappen (Nord naar Austerlitz) maar dat is opzich met een skitas en een reistas goed te doen. Ik heb het regelmatig gedaan en heb er geen problemen mee.
Qua veiligheid heb ik me nooit druk gemaakt eerlijk gezegd.

Click. Click. Peace

De weg met de auto lijkt komende winter makkelijker te zijn dan afgelopen winter: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/317564/toegang-naa…

Click. Click. Peace

@Rogier en dan vanaf het station van Briancon met een taxi naar je accommodatie? Dan kom je daar wel in de ochtend aan en kun je er vaak nog niet in. Toch wel iets in rekening mee te houden dus.

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Roko Of je materiaal even in een kluisje gooien, of bij je accommodatie achterlaten de pistes op en daarna echt inchecken… Of even rustig ontbijten bij een bakkertje en daarna inchecken ;-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie