Hoe kom je het makkelijkst en goedkoopst in Andorra

Dit onderwerp gaat over de bestemming Grandvalira

Kan je het beste met je eigen auto gaan?

Is vliegen via Toulouse of Barcelona de beste optie? En hoe kom je dan in Andorra?

Of kan je het beste met de trein?

Heeft iemand met 1 of meerdere optie ervaring?

Vlieg naar Toulouse/Barcelona en huur daar een auto. Ook een transfer van het vliegveld met de bus is mogelijk, afhankelijk van je uiteindelijke bestemming.

Ik ben er al geweest met de auto, het is een nacht en een voormiddag rijden als je niet veel pauzeert. Je kan dan best over Parijs en Toulouse rijden. Vanuit Toulouse richting Foix en dan Andorra volgen. Met de trein zou ik niet gaan want in Andorra is er gewoon geen trein.

Het gemakkelijkste is met de bus en goedkoopste.
s’Middags opstappen en de volgende morgen uitgerust naar de piste. Je kunt dan eventueel 8 dagen skien en/of boarden. Met vliegtuig naar Barcelona kan ook, transfer 3 uur en 3 uur terug
is ook 6 uur. De kosten voor transfer bus ongeveer € 70,= pp. Met bus vanuit NL kun je nog wat shoppen en meenemen.
Met auto rekening houden met € 90,= aan tol.
Kijk op onze site voor meer info.

Gewoon lekker vliegen. Vanuit Gouda ca. 9 uur totaal. Rit naar Schiphol. Vliegen Barcelona en aansluitend transfer. Mooie rit.

Vliegtuig naar toulouse,transfer naar treinstation Toulouse Matabiou (10min). Trein richting Latour de Carol tot aan Andorre-l’Hospitalet en daar aansluitende bus naar Andorra. Een halve dag reizen.

Vliegtuig naar toulouse,transfer naar treinstation Toulouse Matabiou (10min). Trein richting Latour de Carol tot aan Andorre-l’Hospitalet en daar aansluitende bus naar Andorra. Een halve dag reizen.

benoit op 21 jul. 2012 13:05

Dat gaat niet snel, als je het vliegtuig pakt ga je best via Barcelona en vanuit daar een transfer naar Andorra.

Toulouse richting Andorre l’hospitalet is een onregelmatige treinverbinding, van de busdiensten weet ik niets, zelfs niet of er rijden van daar naar Andorra. Via de touroperator met de bus kan wel snel en goedkoop.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Ligt er ook aan met hoeveel personen, de brandstof en tol kun je met een auto delen, met Ov betaal je ieder evenveel.

It's all about the turns duuuuuude!

Gewoon de auto pakken en bij Pas de la Casa Andorra binnen rijden als je op dat gebied zit.

's Middags vertrekken 6 a 7 uur rijden :) Frankrijk een hotel pakken ( doen wij 29 eur p.p. ) ergens eten uitrusten en volgende ochtend 06:00 uur op pad en 's middags de piste op.

Gewoon met de AUTO en wanneer je bij de pyreneeën in de buurt bent volg je borden Andorra kan niet missen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

wauw, necrobump?

Mr. Slow

@Quick wat betekent necrobump???

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zoals @ursin aangeeft. Prima te doen!

NECROBUMP
verb: (internet) To revive a long dormant forum thread by adding a new post, thus bringing it to the top of the forum list. Often a tactic of trolls attempting to control a forum.

"That troll keeps necrobumping old threads so everyone will be too distracted to read the new important ;quot;

een topic waar al weken/maanden niks meer in is gepost opeens in gaan posten…

Mr. Slow

@Quick wat boeit dat?

dat boeit helemaal niks, maar was slechts een extra uitleg van de necrobump lijkt mij zo

@Prefix dat was inderdaad een reactie op @Birdheart , wijsneus!
Boeit inderdaad niet, enkel een beetje vreemd aangezien ik niet denk dat TS een jaar na zijn vraag nog een keer gaat kijken naar antwoorden…

Mr. Slow

@Quick andere mensen hebben er wellicht nog wat aan, wijsneus!

[quote]Kan je het beste met je eigen auto gaan?

Is vliegen via Toulouse of Barcelona de beste optie? En hoe kom je dan in Andorra?

Of kan je het beste met de trein?

Heeft iemand met 1 of meerdere optie ervaring?[post] op 7 sep 2011 14:12[/post][/quo

Ik ga in maart naar Pas de la Casa. Ben er wel uit dat ik met vliegtuig ga. Vraag is welke auto verhuur maatschappij ik t beste kan nemen voor vervoer van luchthaven (bijv. Barca) naar Pas de la Casa? Is er een maatschappij bij wie ik de auto kan afleveren in vestiging in centrum zelf i.p.v. Andorra de la Vella?

  1. Super skiën daar wanneer de sneeuw goed is maar dat is overal zo. 2) Met http://www.andorradirectbus.es vanaf vliegveld BCN. 30€ enkele reis. Ik had het er toevallig een uurtje geleden nog over met een Spaanse lerares hier, wellicht ga ik weer een seizoen daar werken.
Skiën. What else.

Okay top SkileraarJohn, bedankt voor je reactie!
Maar gaat deze bus tot Pas de la Casa? Kan dat niet opmaken uit de site/link.

Wel ga ik liever met een huurauto. Na flink zoeken online nog geen afleverstation gevonden in Pas de la Casa… grrrrr.
Dus goede tips WELKOM!

transfer tussen barcelona en andorra
http://www.andorrabybus.com/en/time-and-rates

The older I get, the better I was

Plaats een reactie