Dagje in Hochgurgl-Obergurgl: welke pistes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obergurgl - Hochgurgl

Komende week verblijven wij in Sölden en waarschijnlijk gaan wij dan ook een dag in dit gebied skiën. Natuurlijk is het gebied te groot om alles in 1 dag te skiën, vandaar mijn vraag: Op welk deel van het gebied kun je je het beste richten? Is het verstandig om aan één van beide kanten van verbindingslift te blijven, welke pistes mort je zeker doen? Wij zijn lichtgevorderde tot gevorderde skiërs.

❄️

Hai David. Ben er nu 3 dagen. Gebied van obergurgl vind ik nu beter dan hochgurgl wat de sneeuw betreft dan. Overigens doe je het hele gebied moeiteloos in 1 dag. Veel plezier.

Idd het gebied kun je 1 dag doen. In de ochtend Hochgurgl en in de middag Obergurgl of natuurlijk anders om. Verder heb ik geen favoriete piste. Bijna alle pistes zijn goed. Het is gewoon een zeer goed gebied met moderne liften en mooie afdalingen.

May the ski force be with you !!

Check anders de video die we vorig weekend schoten: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/4850/w%C3%A9l-echt…

Al gedaan :)

❄️

Allebei de delen van het skgebied zijn mooi en je bent in 10 minuten van het ene in het andere gebied. Je kan dus inderdaad met gemak in één dag het hele gebied verkennen.
In Hochgurgl heb je wat meer blauwe autobahnen en in Obergurgl wat meer rood.
Wat ik wel echt de moeite waard vind, is een bezoekje aan de Hohe Mut(In de Hohe Mut Alm kun je ook goed eten) en aan de Wurmkogl(Prachtig uitzicht over het Ötztal en de Dolomieten).

Plaats een reactie