obergurgl-hochgurgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obergurgl - Hochgurgl

Hallo

Ik kijk hier nu toch al even mee op dit forum, maar lees quasi nooit iets over Obergurgl. En aangezien ik volgende week vrijdag vertrek mijn vraag, wie is er al geweest en wat zijn de pistes die ik zeker niet mag missen?

Ik zoek niks over apres ski, interesseert me niet, ik ga om te skien.

Heeft iemand ervaring met drukke weken in obergurgl, want de week dat ik er ben wordt ongetwijfeld druk. Zijn er daar dan lange wachtrijen aan de liften?

No sweat no glory

Ik ben er een aantal jaren geleden met Pasen geweest. Een waanzinnig skigebied. Eigenlijk zijn alle pistes zeer goed. De meeste skiërs stoppen in Solden en zo blijft het rustig… Volgens mij zijn er bijna geen wachttijden ook niet in het hoogseizoen. Alle liften zijn snel en modern. Er zijn plannen om met Pasen opnieuw naar Hochgurgl te gaan. Een goed skigebied zonder toepas en franje.

May the ski force be with you !!

bedankt, had al gehoord dat obergurgl rustiger was omdat iedereen naar solden gaat, maar als je 6 dagen skipas neemt kan je ook 1 dag naar solden dus daar ook even kijken, daar wss wel grote wachttijden. Ook is het minder qua apres-ski zeiden ze me dus dat was een reden te meer om naar daar te gaan, puur voor de wintersport!

ps er wordt ook gezegd dat de hollanders het te duur vinden, want is ook heel wat prijziger dan solden.

No sweat no glory

Inderdaad voor puur wintersport moet je Ober/Hochgurgl zijn. We zijn toen ook een ochtend in Solden geweest en toen terug gevlucht om s`middags weer op de pistes te zijn van Obergurgl. Lees niet dat Solden geen goed skigebied is.

May the ski force be with you !!

ja solden lijkt mij zeker een goed skigebied met prachtige pistes maar enige nadeel de overbevolking in drukke periodes en veel wachtrijen waardoor je minder kan knallen.

No sweat no glory

Hier is toch genoeg te lezen over Ober/Hochgurg

https://www.wintersport.nl/skigebieden/hochgurgl/ervaringen…

Hoge bomen........lange latten!

Ik ben zojuist terug gekomen uit Obergurgl :(. Vijf dagen zon en 2 dagen sneeuw gehad. Top vakantie!
Het was redelijk rustig en er waren ook geen wachttijden bij de liften. Er zijn maar weinig Hollanders in Obergurgl, vooral Duitsers, Britten en een handjevol Belgen.

Dit was de derde keer dat ik er heen gegaan ben. Nu voor het eerst buiten de voorjaarsvakantie. Obergurgl-Hochgurgl is een mooi skigebied met prima pistes. Après ski is wat minder maar dat zoek je ook niet.
Enkele pistes die ik je kan aanraden zijn de rode 17, de zwarte 8 en voor de gevorderde skiër skiroute 3. Verder wil ik je zeker aanraden om ook een dagje naar Hochgurgl te gaan, Obergurgl en Hochgurgl zijn met elkaar verbonden via een gondel. Deze rit met de gondel duurt maar liefst 12 minuten. In Hochgurgl is het leuk om via enkele stoeltjesliften helemaal naar de top te gaan en dan helemaal naar beneden te skiën, dit is een hele lange afdaling. Tussen de middag is een lunch op het terras van de Nederhütte een aanrader!

Mensen zeggen vaak dat het zo duur is maar ik vind dat wel meevallen. Vorig jaar ben ik in Fiss geweest en ik ben helemaal niet veel duurder uit. Een skipas voor een week kost in Obergurgl 260 euro, eventueel kan je voor een meerprijs ook in Sölden terecht met de skipas. Ook op de pistes en in restaurants vind ik de prijzen wel meevallen in vergelijking met andere skigebieden.

Heel veel plezier alvast! En ik ben wel benieuwd in welke accommodatie je verblijft?

Ik kom al 20 jaar in Obergurgl en ben het nog nooit zat geworden. Vanuit Obergurgl met de TOP express gondel(de rit in de gondel is op zich zelf al de moeite waard!) naar Hochgurgl en dan naar het resaurant op de top van De Wurmkogl. Je hebt daar met mooi weer werkelijk een fenomenaal uitzicht! De ene kant kijk je het Ötztal in richting Sölden en ook naar de Gurglertaler gletscher. De andere kant kijk je over de Dolomieten uit! Ook op de Hohe Mut is het goed toeven! Je kunt daar lekker eten met een mooi uitzicht. ik heb niet echt een favoriete piste. Ik vind het hele gebied top! Het heet niet voor niets de diamant van de Alpen! Het dorp zelf is gezellig maar niet te druk. Ik ben trouwens gebonden aan de voorjaarsvakantie maar ik heb in al die jaren nog nooit hoeven wachten bij een lift! Veel mensen zeggen dat het er duur is maar het is niet duurder dan in Sölden,Ischgl, Serfaus, etc. Maar goed voor de goedkoopte moet je er inderdaad ook niet wezen.

Bedankt allemaal voor de info. Ik ga me er zeker amuseren en zal na men terugkomst dan ook een mooi verslag schrijven.

@Mitchel: ik verblijf op een appartement: haus posacher hof.

No sweat no glory

Bedankt allemaal voor de info. Ik ga me er zeker amuseren en zal na men terugkomst dan ook een mooi verslag schrijven.

@Mitchel: ik verblijf op een appartement: haus posacher hof.
Hoe was de weg naar Obergurgl nu? want men vader maakt zich daar wat zorgen over.

andreas lycke op 2 feb. 2013 08:50
No sweat no glory

Het sneeuwt behoorlijk hard op dit moment en de vooruitzichten zijn dat het nog wel even aanhoudt. Dus sneeuwkettingen zullen de komende dagen geen overbodige luxe en eerder een MUST zijn!

Skiën. What else.

Oke bedankt john! Maar als het vrijdagnacht gesneeuwt heeft en het houdt rond een uur of 6 op zouden de wegen dan weer vrij zijn tegen rond 12u?

No sweat no glory

Over het algemeen worden de wegen in het Ötztal goed schoon gehouden. In al die jaren dat ik er kom, is het een paar keer voorgekomen dat de sneeuwkettingen onder de auto moesten. meestal trouwens alleen maar voor de laatste 100 meter naar het appartement omdat dat een behoorlijk steil weggetje is helemaal aan het einde van Obergurgl.
Poschacher Hof ligt aan de doorgaande weg voor Obergurgl dus dat is meestal geen probleem. Alleen bij echt veel sneeuwval kan het zijn dat je na Zwieselstein de kettingen er onder moet gooien omdat de weg daar wel wat steiler wordt.

oke bedankt, nu maar hopen dat we geen kettingen om moeten gooien.

No sweat no glory

Over het algemeen worden de wegen in het Ötztal goed schoon gehouden. In al die jaren dat ik er kom, is het een paar keer voorgekomen dat de sneeuwkettingen onder de auto moesten. meestal trouwens alleen maar voor de laatste 100 meter naar het appartement omdat dat een behoorlijk steil weggetje is helemaal aan het einde van Obergurgl.
Poschacher Hof ligt aan de doorgaande weg voor Obergurgl dus dat is meestal geen probleem. Alleen bij echt veel sneeuwval kan het zijn dat je na Zwieselstein de kettingen er onder moet gooien omdat de weg daar wel wat steiler wordt.

joepiedepoepie op 3 feb. 2013 02:28

Haha ja met onze vorige auto kwamen wij dat weggetje niet op omdat we dachten: ‘‘dat lukt ons wel even zonder sneeuwkettingen’’, mooi niet dus. Nu met onze nieuwe auto gaat het wel zonder sneeuwkettingen dankzij vierwielaandrijving.

Ik heb ook een keer een 4x4 gehad,dat was inderdaad geweldig rijden in de bergen. Helaas nu niet meer. Eerst met een renault clio,die had af en toe de sneeuwkettingen nodig. Daarna met een mazda 2 en die doet het een stuk beter dan de renault. Nog geen sneeuwkettingen hoeven gebruiken op dat weggetje.

Wij zullen wat meer moeite hebben vrees ik, we rijden met een merscedes s-klasse, hier in belgie deed hij het nog redelijk goed op het ijs maar daar omhoog vrees ik er wat voor

No sweat no glory

Wij zullen wat meer moeite hebben vrees ik, we rijden met een merscedes s-klasse, hier in belgie deed hij het nog redelijk goed op het ijs maar daar omhoog vrees ik er wat voor

andreas lycke op 3 feb. 2013 16:19

Jouw appartement ligt aan de doorgaande weg dus dat lastige steile weggetje hoef jij niet te doen ;)

Gast586 ben ik trouwens.

Vergeet niet om op maandag, woensdag en/of vrijdag naar de Nederhutte te gaan. Super apre ski, op de tafel!! Doe Rudi de groeten :)

Zal ik doen, hier alvast prachtige pistes en mooi weer wel wat koud. verslag volgt later.

@Mitchel geen problemen gehad gelukkig, ook geen files aan fernpass gewoon wat slim gereden.

No sweat no glory

Hallo,

Zit er heel erg over te denken om half april voor de 2e x richting de Alpen te gaan en dan naar Obergurgl.
Iemand weleens in die periode daar geweest ? zo ja, wat zijn de ervaringen wat het weer en conditie van de sneeuw en pistes betreft ?

Het gebied is open tot 1 mei. Dus half april kan makkelijk. Het scheelt per jaar wat het weer doet en daardoor ook wat de sneeuwcondities doen. In het allerslechtste geval is het 's middags slushy op de dalafdalingen maar ze bljiven wel altijd open. Het komt ook voor dat het gebied op 1 mei sluit en er nog vol op poeder is. Bovendien zijn de gletschers van Sölden ook dichtbij.

Vergeet niet om op maandag, woensdag en/of vrijdag naar de Nederhutte te gaan. Super apre ski, op de tafel!! Doe Rudi de groeten :)

Gast701 op 10 feb. 2013 20:55

Thanks voor de tip :-) wij gaan halverwege maart. Dit is voor mij de 1e keer.

Overtuigd! ik heb me opgegeven voor een shortski naar Obergurgl half april! Jippie. En die Nederhütte gaan we vast en zeker bekijken. Maar eerst over 4,5 week naar Les Menuires, en morgen naar Winterberg, wat een vooruitzicht… I like. :-)

Nu nog hele goeie sneeuw dus als je het mij vraagt blijven de condities hier heel goed.

No sweat no glory

Dat zou fijn zijn Andreas. Ik kijk reikhalzend uit naar je verslag. ;-)

komt er dit weekend aan.

No sweat no glory

@Jolanda, vertrek vanuit Veenendaal toevallig??

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Haha, ja Bartus, jij ook ? ;-)

Ja, ik ga vanmiddag mijn boekings formulier inleveren :) Leuk dat er nog meer forumgenoten mee gaan.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Plaats een reactie