Eenmaal andermaal: Wat is leuker Dienten of Maria Alm?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Okay, ik ben dr bijna. Twee super locaties gevonden.
Prachtig appartement met zwembad in Maria Alm of een prima hotel met HP in Dienten.
We zijn met 2 kids van 4 & 6 jaar oud die we op skilies doen.

Iemand (behalve Elly…het staat al 0-1 ;-) voorkeur voor een van de twee dorpen?
Dank!

Dorpjes zijn beide prima.

Wil je uitsluitend in skigebied Hochkönig skiën? Dan ligt Dienten gunstiger, namelijk er middenin.

Wil je ook andere gebieden van Ski Amadé bezoeken? Dan ligt Dienten wederom gunstiger.

Maria Alm is makkelijker aan te rijden.

Maria Alm is wat levendiger, meer winkeltjes en restaurants. In Dienten gebeurt niet zo veel.

Verder heeft Maria Alm als voordeel dat de kinder-oefenpiste in het dorpscentrum ligt, da’s lekker aan te lopen.
Ook is daar een kleiner afgezonderd gedeelte van het skigebied (Natrun) waar je zelf prima een ochtend kan skiën terwijl de kids in de skiklas zitten. Vanuit Natrun kan je met voldoende sneeuw ook naar het echte begin van Hochkönig skien: er is een ongeprepareerde afdaling naar Aberg. Let op: terug ga je in 5 minuten met de skibus).

Fijn, dank!

Hans geeft het volgens mij juist weer, Maria Alm is wat groter en iets meer te beleven maar nog steeds een mooi dorp. Wil je wat meer zien van het skigebied dan heb je (in ieder geval terug) wel een skibus of auto nodig.
Dienten is ook prachtig, maar veel kleiner en nog minder te doen. Het zit wel in “het midden” van het skigebied Hochkonig. Voor wat betreft de route er naar toe ligt Maria Alm wel meer aan wat “doorgaande” wegen en is ook bij wat sneeuwval makkelijker te bereiken.
Wat het ook gaat worden, Dienten of Alm alletwee goed! Succes met het maken van je keuze.

Rob en Hans, Dienten is vanuit Lend over de Landesstrasse prima te bereiken, je moet niet via Mulbach over de Dientersattel gaan. Heb nog geen een keer mijn sneeuwkettingen nodig gehad, als het sneeuwt hoor ik de sneeuwschuivers al vanaf 4 uur voorbij rijden :D

Dienten Die Alte schule

@coltrane615. Heb in beide dorpen een weekje wintersport doorgebracht, dus prima vergelijkingsmateriaal :)
Maria Alm is iets groter mss iets meer winkels. Dienten daarentegen ligt echt beter qua locatie in het skigebied maar heeft ook genoeg sportwinkels, supermarktje, konditorei etc. Zou persoonlijk als ik nog een keer naar de Hochkonig zou gaan weer voor Dienten kiezen.

Aequilater Nubila

Ooh t wordt steeds moeilijker!!

Als de kinderen op “Natrun” gaan lessen dan is Maria Alm prima. Zo niet dan moet je rekening houden met grote drukte in Maria Alm om de Aberg op te komen (les is bij middenstation). Was niet mijn “favourite cup of tea”, dus wij zetten de kinderen af bij de skischool en pakten vervolgens de auto naar Hinterthal om daar heerlijk rustig omhoog te gaan. Dienten is daarentegen veel rustiger en alles op loopafstand. Inderdaad wel minder te doen.

Nu de kinderen niet meer op les zitten zouden wij zowieso voor Dienten kiezen i.v.m. de centrale ligging in het gebied.

Ik kan niet zo goed inschatten hoeveel je in je appartement zit met kids van 4 & 6 In Dienten hebben we enkel 2 slp kamers en in Maria Alm een prachtig appartement waar het echt fijn vertoeven is… (daarentegen is half pension natuurlijk ook fijn)

Maw kies ik voor het dorp en appartement of voor het skiën? @winterwonderland zou je ook met kleine kids die lessen voor Dienten kiezen?

Het is uiteindelijk Maria Alm geworden maar dank voor al het meedenken en input. Volgens mij gaan we een heerlijke week tegemoet.
Volgend jaar als de kids beetje kunnen skiën wordt het Dienten!

Een goede keuze denk ik omdat je met kinderen bent. De skischool in Dienten vond ik niet bepaald geweldig en vanuit het deelgebied Aberg is het met kinderen lastig terugskiën naar Dienten vanwege de vele bulten op een vrij lastige piste.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Veel plezier en een dik pak sneeuw, wij gaan die zondag net weer naar huis, ik moet met de Kerst nog even werken en ben dan zaterdag weer terug :D

Dienten Die Alte schule

@Roel

Een goede keuze denk ik omdat je met kinderen bent. De skischool in Dienten vond ik niet bepaald geweldig en vanuit het deelgebied Aberg is het met kinderen lastig terugskiën naar Dienten vanwege de vele bulten op een vrij lastige piste.

Roel op 30 nov 2015 09:27

Zou jij dan de skischool in Maria Alm direct naast t hotel Sunnsaite aanraden? We zitten naast de lift (dorfj@t, Natrun) of juist in het deelgebied Aberg omdat wij daar weer beter kunnen skiën? (vond ik een goeie tip van Elly)

Als je zelf veel wilt skiën kun je het beste bij de Aberg zitten, van de andere kant vond ik het daar vrij druk (Natrun ben ik niet geweest). Over de kwaliteit van de skischolen in Maria Alm kan ik weinig zeggen. Iemand anders?

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@Roel Natrun is ook heel klein meer een huisberg met een gondel/stoeltes lift en 2 sleepliftjes, echt voor beginners.

Dienten Die Alte schule

zijn jullie al geweest of is het voor deze vakantie? Ik hoor graag wat je ervaring was. Ik ben op zoek naar een skibestemming voor volgend jaar voor kids van 5 en 8 jaar. We zouden met de trein gaan en dan is de keuze beperkt, Maria Alm is super bereikbaar want amper 5km van Saalback waar de nachttrein toekomt.

Ik ben echter zelf een zeer ervaren skiër en hoop me toch niet te vervelen daar :-) (geen nood aan zwarte pisten maar genoeg afwisseling wel)

Ik neem aan dat je Saalbach bedoelt maar daar rijdt geen trein, wel naar Saalfelden.
Vandaar is het klein kwartiertje met de postbus naar Maria Alm
Vlgs mij zoekt de TS weer iets hier in de buurt dus zal wel bevallen zijn @coltrane615 ?

Dienten Die Alte schule

inderdaad saalfelden, sorry :-)

maar ben ook aan het kijken naar domein brixenthal, moet eens alles afwegen maar alle ervaringsverhalen zijn handig

Net terug van een week Dienten. Ja het klopt dat de pistes niet de meest uitdagende zijn die je ooit hebt gedaan. Maar het zijn stuk voor stuk pistes die je wel 10x per dag kunt doen. Heerlijke autobahn-knal-pistes. Stuk voor stuk! En lekker tussen de bomen, dus zicht is ook dik in orde met minder weer :)

Goedenavond,
ik ben aan het kijken voor 2018 en kwam dot forum tegen.
Mag ik vragen welke geweldige appartementen en hotel u gevonden had?

Met Vriendelijk Groet,
Maaike Leendetse

Okay, ik ben dr bijna. Twee super locaties gevonden.
Prachtig appartement met zwembad in Maria Alm of een prima hotel met HP in Dienten.
We zijn met 2 kids van 4 & 6 jaar oud die we op skilies doen.

Iemand (behalve Elly…het staat al 0-1 ;-) voorkeur voor een van de twee dorpen?
Dank!

Coltrane615 op 28 nov 2015 15:48

*bericht bewerkt door MaaikeL op 30 jan 2017 21:20

Foutje ;)

*bericht bewerkt door Elly3 op 30 jan 2017 21:27

Dienten Die Alte schule

Hoi Maaike,

Wij zaten in Sunnsaite. Absoluut top!
Ik vond Maria Alm überhaupt heel leuk en over 2 weken zitten we er weer. Helaas wel n stuk minder luxe dit jaar…:-)

Plaats een reactie