Gletscher Kitzteinhorn gesloten? Weet iemand waarom?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzsteinhorn - Maiskogel

Aankomende week (in het kader van de zomervakantie) gaan we richting Oostenrijk en verblijven we dicht bij Kaprun… Ik dacht "Dat wordt skiën met al die sneeuw!".

Nu lees ik helaas het volgende op de website:

  • Ski lifts for skiers are operating until June 9th and from June 28th until July 21st. From 22nd of July the ski lifts for skiers are closed. Cable cars are open for hikers. Slopes will be open when snow conditions are sufficient (approx. october)

Iemand idee waarom ruim 2 weken sluiten, en wachten tot de zomer er is om weer open te gaan voor het skiën?
Dan maar met de mountainbike naar beneden of heeft iemand nog andere tips?

Let it snow!

van hun site:
Due to the acute avalanche danger all slopes are closed

Ah vandaar bedankt Lars3! Had ik niet gezien; jammer, skispullen weer terugstoppen in de kast helaas! :(

Let it snow!

denk niet dat ze nu al weten, dat ze 2 weken dicht zijn, vanwege lawinegevaar

zal toch eerder de jaarlijkse revisie (groot onderhoud) zijn
en die doen ze wanneer ze de minste commerciele schade ervan lijden, m.a.w. tussen einde voorjaar seizoen (de laat skiers), en de hoogzomer (de japanners)

The older I get, the better I was

Denk dat ze daar duivels goed weten wat pistentechnisch mogelijk is of niet … als ze kunnen openen, doen ze dat heus wel (er zijn genoeg racegroepjes/teams/… onderweg om 1 of 2 pisten rendabel te openen).

Dat ze ondertussen het één en ander aan onderhoud doen, lijkt me ook logisch :).

Het is precies wat Menno zegt. Tussen 9 en 28 juni vindt onderhoud plaats. Dit is een geplande sluiting van het gebied en heeft niks met lawinegevaar te maken. Dat het skigebied moest sluiten voor lawinegevaar kwam van de dagen voor 9 juni.

Nu kan er natuurlijk gediscussieerd worden of het nuttig is om in deze periode onderhoud door te voeren en op welke manier, maar daar zal nu niks meer aan veranderen.

I stand corrected … het lawinebericht hadden ze vergeten te verwijderen (mail)

Hmm dus gepland onderhoud! Verandert weinig aan dat ze gesloten zijn helaas :)

Bedankt voor de opheldering!

Let it snow!

Plaats een reactie