Kosten levensmiddelen in Livigno

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Om te voorkomen dat ik straks een wagen vol met boodschappentassen heb ben ik benieuwd of iemand weet wat het prijsniveau is van levensmiddelen in Livigno.

Weet iemand hoe het prijsniveau ligt van levensmiddelen in de Supermarkten?

When life gets too complicated.... SKI

Anyone?

When life gets too complicated.... SKI

Ik zou eventjes kijken bij Coop, want die zit er oa…

@Matz Bedankt voor je reactie, maar daar kan ik helaas nog niet heel veel mee. Ik ben er ondertussen wel achtergekomen dat er een bierbrouwerij in Livigno zit. Ook niet geheel onbelangrijk :-)

When life gets too complicated.... SKI

Ik weet dat de brandstof er erg goedkoop is. Zorg dus dat je daar met een lege tank aan komt.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Ik drink liever bier i.p.v. benzine :-)

When life gets too complicated.... SKI

Nog een keer dan. Levensmiddelen zijn daar zo’n 10% duurder dan in NL. Afgelopen september kwam de benzine op ongeveer 1,12 euro maar dat werd onmiddelijk compenseerd door het feit dat je als ik mj goed herinner iets van 12 euro enkele reis moet betalen om door het tunneltje te mogen rijden dus daar gaat de winst. Sommige sterke drank en parfums zijn goedkoop hoewel ik afgelopen zomer een fles LagaVulin kocht voor 44 euro terwijl je er in NL 41 euro voor moest betalen maar laat die tassen aub. thuis

@Gast628 Dank voor info. Het gaat overigens niet om spullen die ik van IT naar NL wil meenemen, maar het tegenovergestelde. Als levensmiddelen daar duurder zijn zal ik bepaalde dingen uit NL meenemen.

When life gets too complicated.... SKI

Heb je dan al eens meegemaakt dat de supermarkt in het dorp krankzinnig duur was ? Ben nu toch al wel wat gaan skiën maar het is me werkelijk nog nooit opgevallen dat het daar veel duurder was…

Ik ben vaker in Italie geweest en de Supermarkten zijn niet goedkoop vandaar de vraag.

When life gets too complicated.... SKI

Ik ga toch echt niet de Duvel en z’n ouwe moer aan levensmiddelen meenemen uit Nederland.
meestal is het één wat duurder en het ander wat goedkoper dan in Nederland. Bovendien vind ik het ook altijd wel leuk om plaatselijke specialiteiten uit te proberen. Veel mensen geven in de vakantie ontzettend veel geld uit aan eten en drinken op de piste en bij de après ski. Daar valt veel meer op te bezuinigen. Als je terug naar huis rijdt, gooi je de tank vol met die goedkope benzine, dat scheelt ook weer een paar boodschappen.

Ik bedoelde ook met "laat die tassen aub. thuis" dat je geen levensmiddelen vanuit NL naar Livigno mee moet gaan sjouwen. Gun de supermarkt uitbaters hun omzet. Dat je een paar flessen drank mee terug neemt begrijp ik wel, de accijns die daar op zit komt regelrecht in de schatkist van de overheid dus daar meer de supermarkt helemaal niets van.
@joepiedepoepie. De Duvel zou ik zeker niet meenemen laat die maar lekker in Belgie blijven.

Dus die mud aardappels kan ik thuis laten :-) Ik was niet van plan om heel veel spullen mee te nemen. Het is meer dat mijn vrouw die neiging heeft :-P

When life gets too complicated.... SKI

Ik zou zeker niet te veel levensmiddelen meenemen uit NL. Of je moet wensen hebben die ze daar niet hebben. Er zitten meerdere supermarkten met een ruim assortiment, slagers zijn er ook genoeg. Wij komen er elk voorjaarsvakantie maar gaan dan ook elke dag uit eten. Kosten rond de € 10 incl. drinken.
Geniet van jullie vakantie in Livigno.

Zou zelfs niet meenemen. De voedingswaren zijn er niet duurder dan hier en alles is er te vinden. (De pindakaas mss niet) Er zijn verschillende warenhuizen en slagers. De italiaanse worst en kaas uit Livigno is zeer lekker. Je kunt ook overal pizza afhalen. Ook eten gaan valt reuze mee. Spaghetti, en andere pasta’s voor nog geen 10 euro behoren tot de mogelijkheden.

Dus die mud aardappels kan ik thuis laten :-) Ik was niet van plan om heel veel spullen mee te nemen. Het is meer dat mijn vrouw die neiging heeft :-P

Alex op 17 dec. 2013 11:50

Is het misschien niet goedkoper om je vrouw thuis te laten?? :P

Übung macht den meister!!!
When life gets too complicated.... SKI

Ik zou zelf niets meenemen want wat hebben ze daar goed eten en drinken. Fantastische kazen, vleeswaren, goede pasta, goedkope en goede wijn. Heerlijke koffie. Goed brood en ga zo maar door.

Supermarkten in Nederland zijn de allergoedkoopste van West Europa. Maar de kwaliteit van lokale supermarktjes, zeker in Italië, is enorm goed. Ik kom eerder met een volle auto terug vanuit Italië… ;-)

Click. Click. Peace

@Allen bedankt voor de reacties tot zover. Ik heb een besluit genomen: Ik laat mijn vrouw gewoon thuis :-)

Nee, just kidding. Ik weet dat ze in italie prima levensmiddelen hebben. Punt is alleen dat we met een andere familie in 1 appartement zitten en we een soort en met gemene deler hebben afgesproken als het gaat om dit soort dingen. Ik trek hen ook wel over de streep :-P

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie