vertrek 21 december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Kun je livigno ook bereiken met openbaar vervoer?
welke route raden jullie aan?
Is er iemand die ook vertrekt op 21 december?

Ik zoek eventueel iemand waar ik met mee kan, zou enkel in doorgaan zijn en natuurlijk deel ik mee met de kosten ;)

Wij rijden altijd de volgende route:

Venlo, Karlsruhe, Offenbrug, Basel, Zurich bij Landquart de snelweg af richting de trein bij Klosters daarna richting Zernez, tunnel door en dan Livigno.

Vertrekken ivm school van de kids altijd op vrijdagmiddag en slapen in een Hotel 80 km voor Basel.

Volgens mij loopt er een trein tot aaan Zernez en dan moet je moet de bus verder. Kijk eens op http://www.sbb.ch.

Ga je met het vliegtuig dan is er van de volgende luchthavens (Milaan, Bergamo, Insbruck) en schuttle bus mogelijk naar Livigno http://www.livignoexpress.com

Groeten, Harald

@Harald3 Je rijdt wel heel erg om als je via Basel naar Livigno wil komen. De kortste weg is nog altijd via Bregenz als je via Venlo komt.

When life gets too complicated.... SKI

@Harald3 Je rijdt wel heel erg om als je via Basel naar Livigno wil komen. De kortste weg is nog altijd via Bregenz als je via Venlo komt.

Alex op 29 sep 2014 12:19

Klopt, Bregenz route ook al een paar keer gereden en het kost heel veel tijd om Bregenz voorbij te komen, druk en veel file is onze ervaring. Dan wel in de voorjaarsvakantie. Qua kilometers heb je gelijk maar qua tijd niet.

Inmiddels als 3 jaar de Zwitserland route genomen en die is prima te doen. Terugreis altijd om 10.00 vetrokken uit Livigno en om 18.00 thuis.

Ik wil niet anders.

Groeten, Harald

Livigno is erg afgelegen en dus ook met OV niet erg makkelijk te bereiken. Inderdaad eerst naar Zernez met de trein en dan met de Bus nog 40 minuten (zie de routeplanner op sbb.ch). Die bus vanaf het vliegveld is dan waarschijnlijk een stuk snellere optie.

Wij rijden ook veel liever via Basel als we naar Graubünden gaan. “Heel erg om” is het sowieso zeker niet. Het scheelt maar 30 kilometer. Nu is natuurlijk wel de Pfändertunnel sinds een jaar of twee met een extra tunnelbuis uitgebreid waardoor de beruchte files daar tot het verleden behoren. Maar dan nog vind ik ook het stuk tussen Karlsruhe en Ulm over de 8 een verschrikking.

Om of niet, is sowieso niet relevant als men met het OV wil/moet. Via Basel gaat overigens prima idd ;)
OT: ja, dat kan en daar is vorig seizoen een topic over geweest met de mogelijkheden. Makkelijkst was om te vliegen en daarna met de bus.

Plaats een reactie