Livigno Italië 3 december 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

De heen reis verliep weer uiterst vlot want onderweg natuurlijk ook geen sneeuw, vertrokken om 4u15 in Mechelen België en aangekomen in Livigno om 14u45. De piste mogelijkheden uiterst zwak natuurlijk tgv het gebrek aan sneeuw overal. Terplaatse eerst een locale Bombardino gedronken en dan de bagage uitgeladen.
Enkel de zijde van Carosello 2 pistes geopend met kunstsneeuw op de zaterdag, op zondag ook de zijde van Mottelino 2 pistes geopend.
Maar we kunnen skiën want in kunstsneeuw hebben ze verschillende dalafdalingen gemaakt, echter iedereen zit erop dus op het einde vd dag een kerkhof. Blauw broekje ben ik. Tevens komen er geregeld verschrikkelijke stenen door de sneeuw, maar dat hoort eigenlijk bij een seizoensopening.
Après super vandaag in Tea Del Vidal en het was leuk, heel weinig volk maar we hebben voor de ambiance gezorgd. Volgens de locals verwacht men sneeuw deze nacht maar de sneeuwbully’s rijden en we zien de sterren dus we zullen wel weer zien morgenvroeg.
En jawel ’s morgens lag er sneeuw maar nog geen halve centimeter en omdat er wat veel wind stond werd de Carosello 3000 lift dan ook nog eens gesloten. Dus zijn we om 14u maar gestopt en gaan shoppen taxfree. Ondertussen is het terug lichtjes beginnen sneeuwen maar dit was ook zeer snel weer over. Wel is het gevoelig kouder aan het worden en om 18y was het -6°C

null

null

RoCo

Leuk om te lezen maar wel jammer dat er geen sneeuw ligt…

Even een vraagje op snowrepublic was er ook iemand die naar livigno ging plakajuin volgens mij ben jij dat ook of is dat een ander

The same guy, ik ben op meerdere forums actief. In ieder geval vandaag boven lichte sneeuwval. Maar een gouden tip voor iedereen ga je naar de après leg je ski’s vast. Vandaag weer eens meegemaakt 1 paar ski’s weg en in de plaats een paar huurski’s dus we hopen ze morgen terug te hebben. Voorspellingen lokaal deze nacht en morgen sneeuw, laat maar komen DRINGEND nodig.

RoCo

Nou bedankt voor het antwoord en ik kijk daar ook op ja is wel lachen ik herkende het

Nog veel plezier in Livigno.
Nog 10 weekjes (Karnaval) en ik ben ook van de partij(voor de 7de keer reeds)
Ik heb nog nooit geweten dat er in Livigno op dit tijdstip zo weinig sneeuw lag.

Ja het was voor mij ook een verassing, maar momenteel al een ganse nacht en nu nog steeds aan het sneeuwen. Komt in orde hoor en morgen zouden er al een pak meer pistes opengaan.

RoCo

Het was al verschillende keren aangekondigd maar deze ochtend was heg eindelijk zover, jawel sneeuw in Livigno.
Dus vandaag 9u vertrokken en het zicht was uiterst slecht maar we konden skiën enkel op het minimum aan pistes, na navraag zou morgen het meeste opengaan dus dat zien we morgen dan wel weer.
Gisteren na de après was er dus 1 ski’s van ons weg, er bleek ook nog 1 paar huurski’s te staan? Dus namen we die mee nadat we aan de uitbaters van de après mijn gsm nummer hadden gegeven mocht er iemand opdagen met onze ski’s. En jawel hoor vandaag telefoon en wij onze ski’s terug, het bleek dat de persoon iets te dronken was en de verkeerde ski’s had meegenomen.
Vandaag is het de ganse dag, en nu nog steeds (17u15), blijven sneeuwen dus dat zal morgen verkennen worden.
Groetjes vanuit Livigno en nu even on line naar de webcams gaan zien van mijn volgende bestemming begin januari naar Flachau. Groetjes Plakajuin (RoCo)

null

RoCo

Fanastische update’s en veel plezier met de verse sneeuw! Ben benieuwd naar je berichten morgen!

Click. Click. Peace

Wow, fijn voor jullie! Zowel van de ski’s als van de sneeuw… :D

Dat verhaal van die Ski’s! Precies hetzelfde gehad in Westendorf :)

Morgend iedereen ganse nacht lichtjes blijven doorsneeuwen en in het dal 20cm boven gaan we zo dadelijk kijken. Wel heel veel wind dus dat gaat boven even checken worden wat er wegwaaid en wat er open is. momenteel 17/30 liften open.
Straks hopelijk wat leuke foto’s erbij. Tot later.

RoCo

De leuke foto’s zal je moeten missen, door de vele wind was de “helft” van het skigebied plots gesloten. Dus dat geeft 55% Polen die denken dat ze wedstrijdskiërs zijn 30% die het aan 't leren zijn en 15% die het dan echt kunnen, dat geeft een natuurlijke selectie die hard kan zijn en voor mij wreed frustrerend. Dus kort samengevat, als je op zoek bent naar poeder, kom je heel bedrogen uit. Boven was het heel duidelijk dat wind en sneeuw niet samengaan, er was boven uiteindelijk minder sneeuw dan verwacht. Na de middag zijn we, naar de dan pas geopende Carosello 3000 gegaan, omdat de wind was gaan liggen en hebben daar uit frustratie de gesloten dalafdaling meegenomen. Uiteindelijk, nat in het zweet want die dalafdaling was met een reden gesloten, een hapje gegeten buiten op het terras en dan verder gaan zoeken naar een beetje poeder die we dan toch nog hebben gevonden daar waar de wind niet aankon. Wat wil zeggen buiten de piste en het oog van de Caribiniere. Dit was uiteindelijk een minder goede dag omdat we er meer van hadden verwacht. Om 16u15 dan ook maar afgesloten met een uitgebreide après en dit eindigde in schoonheid met een heerlijk zacht bedje.

RoCo

Vandaag vrijdag waren de dalafdalingen open maar boven is er eigenlijk veel sneeuw weg geblazen door de wind van gisteren, hierdoor zijn er geen doorsteken mogelijk. Maw Livigno heeft nog steeds nood aan verse sneeuw.
Costaccia baklift tot boven en dalafdaling open, boven geen doorsteek mogelijk.
Carosello 3000 lift open tot boven en 1 afdaling open tot middenstation, dalafdaling gesperd maar goed te doen.
Mottelino baklift naar boven en dalafdaling geopend + sinds vandaag 2 persoonszetel lift en 6 persoonszetel tot top.
Alle kleine oefenpisten beneden zijn zo goed als allemaal open en al de hoge pisten liggen keihard en regelmatig stenen die erdoor komen.
Zo mijn weekje Livigno zit er op en morgenvroeg terug richting België. Eind januari vertrek ik terug en deze keer naar Flachau in Oostenrijk. Groetjes en tot de volgende.

null

null

RoCo

Als trouwe Siveretta-skiër gaan voor de tweede maal een ander skigebied opzoeken. We hebben een gok gedaan op Italië en kwamen in Livigno. We worden daar op zaterdag 3 maart verwacht. Ik blijf me toch wat zorgen maken over de bereikbaarheid van het dorp. Graag had ik rond 4.00u 's morgens vertrokken. Kan iemand me vertellen hoe het dan concreet gaat om Livigno te bereiken, je leest veel over de uren om in- en uit te rijden, vooral ook tijdens het weekend, tocht blijft het me wat onduidelijk of maak ik me zorgen om niets?

Normaal is dat geen probleem, hier de link naar de uren van de tunnel.
http://www.livigno.eu/en/village/how-to-reach-us/tunnel-munt…
Tanken doe je het beste in Livigno dus denk je er niet te geraken, bakje niet vol kappen maar voldoende om er te geraken. Prijs verschil in Livigno is enorm. Weet niet of je op hotel of appartement zit, zal het wel lezen want dan heb ik nog een paar super goede restaurantjes aan economische prijzen.

RoCo

Dank voor de snelle reactie. We gaan op hotel omdat we met twee zijn. Andere jaren zijn we met een grote groep en verblijven we in Mathon (Ischgl) in een bungalow. Zijn enkele jaren geleden ook in Andorra gaan skiën, was wel een tegenvaller wegens de zeer diverse weersomstandigheden en het tekort aan sneeuw.
Uw restauranttips zijn steeds welkom!

Sorry voor de wat latere reactie:
Mario‟s Via Rin 380
Oblo Via Fretta 1601
La Mirage Via Plan 201
La Pastorella Via Plan 330
Bait del Ghet (Pizza) Via Plan 149
Livigno heeft ook de hoogste brouwerij van Europa op 1816m: Birreria Steakhouse Echo waar je ook aan zeer lage prijs een hele kip, ribbetjes, pizza‟s en nog andere lekkernijen kan eten. Ook niet vergeten hun bier eens te proeven in een glas of tap aan de tafel 2 tot 5 liter.
Het brouwerij/restaurant ligt op de hoofdbaan (Via Pontiglia 37)langst waar je Livigno binnen komt, iets voorbij het tankstation aan de zelfde kant van het station.
Voor het middag eten aan de kant van Carosello 3000 kan je best onderaan de lift eten bij het sporthotel 3000 (aan de bushalte) heerlijke grote pizza‟s.
Aan de kant van de Mottolino zijn de beste restaurants buiten de pisten, Ermelino in de Passo d‟eira pas en de Trella in de Trepalle pas.

In ieder geval geniet van livigno want rook, reuk en drank is pakken goedkoper dan in België of Nederland.

RoCo

Indien je om 4u zaterdag morgen in NL vertrekt hoef je niet echt rekening te houden met de openingsuren van het tunneltje. Deze is vanaf 11 u tot 18 u open voor het verkeer van Zwitserland naar Livigno. Daarna wordt het tunneltje wisselend opengesteld voor in en uitgaand verkeer. Je zult misschien wel eventjes moeten wachten aan de trein, als je deze route neemt. Onze favoriete restaurantjes zijn:
La patorella
Via via
Bait del Ghet
Bel la vista
Bivio (iets duurder
La Grolla (hier eten we meestal 's middags, wat je kunt er zo het terras op skiën, snelle bediening en nog lekker ook.

Nadere informatie over de tunnel naar Livigno staat tegenwoordig ook op onze wiki.

https://www.wintersport.nl/wiki/vignet-tol-wintersport…

Mocht je diverse spullen gaan kopen in Livigno, dan moet je eveneens rekening houden met enkele douane regels. Deze staan ook op onze wiki.

https://www.wintersport.nl/wiki/Douanecontrole-wintersport…

Dank voor de nuttige informatie en de leuke tips!

Hoi,

Wat is een goed hotel in livigno?
Wij willen binnen de 14dagen vertrekken.
Prijs : middeklasse is voor ons meer als goed genoeg…

groeten

In 14 dagen begint het karnavalverlof, (vanaf 18/2) ben ik ook daar. Het gaat dus niet gemakkelijk zijn om voor die week nog iets te vinden. Er zal wel nog iets vrij zijn, maar of het aan je eisen zal voldoen. Ik zelf verblijf in Garni Daniela (voor de 6de keer). Is kamer met ontbijt. Betaalbaar,goed en ideaal gelegen.

Hoi,

Wat is een goed hotel in livigno?
Wij willen binnen de 14dagen vertrekken.
Prijs : middeklasse is voor ons meer als goed genoeg…

groeten

Michaël op 3 feb. 2012 13:24

Wij logeerden vorig jaar in Hotel Bucaneve, langs de Motollino zijde.
Te voet een 500 m van de Motolinno-lift of een 50-tal meter naar boven voor de bushalte.
Proper hotel, lekker eten en vriendelijke bediening (vooral Giorgio)).
Dit jaar nemen wij een appartement in de voetgangerszone.
Maar nu nog iets vinden voor de krokusvakantie is m.i. een probleem.

afgelopen weekend werden wij geconfronteerd met het feit dat ons geboekte appartement bij Vrij Uit door de verhuurder aan anderen is verhuurd. Hebben nu een alternatief gekregen zonder verdere compensatie en zonder duidelijke beschrijving. Moeten dit nu nemen of we gaan niet. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad en hoe is dit opgelost. Wij hadden overnachtingshotel en skischool voor de kinderen ook al geboekt.

Oeps dat is minder neen nog nooit voor gehad. Hopelijk is de ligging oke maar positief denken en gaan ervoor.

RoCo

Hoi Ronald. We gaan er zeker voor. We hebben positieve reacties gelezen over het skigebied.
We zijn dan ook reuze benieuwd naar het skigebied.
Het gaat ons erom dat het skigebied leuk is voor zowel kinderen als volwassenen.

Plaats een reactie