Tax free paradijs?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Hallo wil in de vakantie een bezoekje brengen aan Livigno.
Men heeft mij verteld dat het een taxfree paradijs is. Wie kan mij vertellen wat het aanbod is en hoe de prijzen zich verhouden tot de prijzen in Nederland?

Hoi,

Ik zie dat de reactie van vorig jaar is maar wil toch nog even reageren! Livigno is echt super. Hele aardige mensen en mooie pistes. Prijzen liggen toch echt een stuk lager dan hier. We waren bij een goed restaurant met ze vieren 60 euro kwijt. Alleen de skipassen waren redelijk aan de prijs

taksfree dat is wel waar, maar de prijzen zijn zeer sterk gestegen tegenover 10 à 15jaar geleden toen was was het nog echt de moeite om electronische dingen mee te brengen van daar,vb op een gps van Garmin had je een prijs verschil van 500 tot 600 euro en dit voor het allernieuwste model dat nog vaak bij ons niet te verkrijgen was,wij hebben daar vroeger al onze electronica gekocht zowel GPS 'ers als autoradio gewone radio’s wandel GPS 's enzo , nu is het prijs verschil niet meer zo groot en al vaker minder de moeite om het vandaar mee tebrengen,zie dat je vooral zeer goed van hieruit de prijzen en type weet, zodat je zeer goed kan vergelijk,maar ze zijn daar altijd bereid om uitleg tegeven nooit is dit voor hen een moeite en koop je niets ook geen probleem,alleen engels is toch nog al te vaak een probleem daar, ook parfum is nog steeds goedkoper maar het verschil is niet meer zoveel,en ik kan het weten wij gaan al van 1982 naar livingo dus de veranderingen bewust meegemaakt en ondervond maar wij blijven daar gaan altijd goeie pistes leuk en gezellig en vooral vriendelijke mensen

Livigno is altijd nog wél een taxfree gebied, terwijl Samnaun dit sinds 1995 niét meer is. Zelfs als je van Livigno over de Passo di Foscagno richting ‘normaal’ Italië (Bormio) gaat moet je door de Douane.

Veel mensen geloven dat Samnaun altijd nog een taxfree gebied is. Dat komt omdat de belasting altijd nog héél laag is (3,4% = hoog BTW tarief). Livigno is daarin tegen altijd nog een geheel belastingvrije zone.

Vertrek morgen voor het 8ste jaar naar Livigno, en het is inderdaad waar dat het prijsverschil minder groot is dan vroeger. Alcohol, benzine, parfum, sigaretten zijn zeker producten die de moeite waard zijn om daar te kopen. Ook electronica (GSM, GPS, TV, enz) zijn in het algemeen beterkoop, maar als je zo iets wilt kopen zorg je gewoon dat je de prijzen van thuis weet eer je vertrekt zodat je in Livigno kunt vergelijken. ook kledij, sportartikelen worden veel aangeboden en verkocht.

wij zijn er voor de 10e keer geweest, begin februari.
nog steeds alles goedkoper, ook de parfum hier in nl 25ml in livigno voor 50 ml zelfde prijs.
er waar kunnen wij in nederland nog 1 liter wijn bij het eten bestellen voor maar 7 euro. dus livigno blijft een toppertje.

Taxfree (taksfree) is zooo jaren '80.

Plaats een reactie