Nieuwe liften PdS 2015-16

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Beste mede PdS gangers,
Ik dacht ik start een nieuw onderwerp over veranderingen in de PdS van dit jaar!

Ik kan online slecht nieuws vinden over nieuwe liften in de Pds. Dus mijn vraag, wellicht aan een local, weten jullie wat er gaat gebeuren en zo ja wanneer dit klaar gaat zijn?

Mijn onbevestigde roddel tot op heden:
In Les Gets komt er een nieuwe lift die over het dorp heengaat om van de Chavannes naar de Mt chery te komen. Deze lift is al besloten dat die er komt maar nog niet aangekondigd dat ze beginnen en een einddatum bepaald hebben. Op webcam beelden was wel bouw activiteiten waar te nemen maar over de lift wordt nergens gerept.

Wat is jullie nieuws of welke roddels hebben jullie gehoord?

Geen gerucht of roddel, maar werkelijkheid: Nieuwe lift Brochaux die een oude 3 pers. lift vervangt door een moderne 6 pers. lift.

http://www.remontees-mecaniques.net/forums/index.php?showtop…

Ik weet alleen dat er in Les Gets een nieuw waterreservoir aan de kant van Mt Chery is aangelegd voor kunstsneeuw. Er zijn daar ook nieuwe sneeuwkannonen voor dit seizoen geplaatst. Over een lift over het dorp kan ik niks vinden.

Daarnaast is er vanaf december 2015 een nieuwe lift in Saint Jean d’Aulps. Maar niet veel Nederlanders gaan die kant op als ze naar PdS gaan. Verder de gebruikelijke verbeteringen aan pistes en sneeuwkannonen, maar geen grote projecten als de verbinding over Lac Vonnes bij Châtel van afgelopen jaar.

King of the hill

@MarkM had inderdaad gehoord dat de huidige werkzaamheden te maken hadden met waterreservoirs ivm sneeuwkanonnen. Overigens heb ik wel nieuws over de Telecabine boven Les Gets.

Er ligt daadwerkelijk een plan voor een gondel over het dorp heen van de Chavannes naar de Mt. Chery. Echter stuit dit in het dorp tot groot verzet. De reden hiervoor is mij overigens niet helemaal duidelijk… Er staat dat lokale horeco ondernemers tegen zijn omdat ze omzet verlies vrezen. Dan denk ik, als je de drukte in het gebied weet te spreiden kan het gebied meer bezoekers aan wat meer omzet oplevert. Daarbij geloof ik niet dat door de komst van een telecabine halverwege de berg, mensen niet meer tot aan het drop skien…

De status zover ik weet: Ze zijn nu in discussie, de gemeente wil het doorzetten maar het dorp is tegen. Zij zijn niet overtuigd van de mogelijkheid dat het voor het budget, 6 miljoen, gemaakt zal kunnen worden. Daarbij geven zij aan dat ze schade aan het dorp vermoeden. Ondanks dat er maar twee masten komen, beide buiten het dorp, verwachten ze dat het de sfeer niet ten goede komt. Discussie gaat verder in November waarna er zal gestemd worden in de gemeente raad als ik het goed begrepen heb. Misschien kan @rogier dit beter vertalen:'-)

Bron: https://www.change.org/p/monsieur-le-maire-de-les-gets-74260…

@Pvdh ik heb ook even gezocht ja. Interessante discussie. Er stond een nieuwe public meeting gepland op 10 oktober maar deze is verplaatst naar november (gelezen op morznet.com).

Het is nu ook wel een voordeel dat Chery wat rustiger is. Stiekem vind ik het altijd wel lekker om de Marmottes/Chevreuil piste een paar keer te doen en vervolgens rustig een crêpe te eten onderaan de Chery-Nord lift :D :D

King of the hill

Beste mede PdS gangers,
Ik dacht ik start een nieuw onderwerp over veranderingen in de PdS van dit jaar!

Ik kan online slecht nieuws vinden over nieuwe liften in de Pds. Dus mijn vraag, wellicht aan een local, weten jullie wat er gaat gebeuren en zo ja wanneer dit klaar gaat zijn?

Mijn onbevestigde roddel tot op heden:
In Les Gets komt er een nieuwe lift die over het dorp heengaat om van de Chavannes naar de Mt chery te komen. Deze lift is al besloten dat die er komt maar nog niet aangekondigd dat ze beginnen en een einddatum bepaald hebben. Op webcam beelden was wel bouw activiteiten waar te nemen maar over de lift wordt nergens gerept.

Wat is jullie nieuws of welke roddels hebben jullie gehoord?

Pvdh op 14 okt 2015 11:13

Er is een nieuwe verbinding gebouwd van de Linga naar Super Chatel. Dus de bus bij de Linga of Pre la Joux hoef je niet meer te nemen. Ook de ideale opstap plek voor de mensen die starten vanuit Chatel of Morgins.

Er is een nieuwe verbinding gebouwd van de Linga naar Super Chatel. Dus de bus bij de Linga of Pre la Joux hoef je niet meer te nemen. Ook de ideale opstap plek voor de mensen die starten vanuit Chatel of Morgins.

evwilsum op 28 nov 2015 09:34

Is deze al geopend? Deze staat niet op het pisteplan.

Deze verbinding is vorig jaar al geopend en staat ook al op de pistekaart.

Mmmh ok. Is dit dan de gabelou lift? Zie voor de rest geen liften op het pisteplan dat ik net gedownload heb.

Brochaux was inderdaad wel aan vernieuwing toe. Voor dit jaar nog geen plannen richting pds, maar je weet maar nooit of ik m nog kan uittesten dit seizoen.

@jeandeflammand Ja de Gabelou en de Portes du Soleil lift.

Plaats een reactie