Skiverhuur in Serfaus-dorp

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wij vertrekken op 26maart voor de 1ste keer naar Serfaus. Iedereen heeft zijn eigen materiaal enkel ik moet nog ski’s huren en huur steeds liefst ter plaatse voor wanneer ik wil wisselen of er problemen zijn zodat deze makkelijk opgelost kunnen worden. Als ik rond zoek blijkt er in Serfaus bijna enkel Patschneider en een 2de locatie van die verhuurder te zijn. Ten eerste verschiet ik van de prijzen tov deze in Frankrijk, Tignes waar we vorige maand en reeds enkele jaren naar toe gaan. Anderzijds lees ik overal verhalen van lange wachtrijen voor het ophalen van de ski’s die ik liefst vermijd indien ik de keuze heb.

Zijn er hier ervaren Serfausgangers die goede ervaringen hebben met verhuur in Serfaus dorp buiten Patschneider dan? (verhuur piste ski’s advanced - expert)

Wat mag ik verwachten van de drukte in Serfaus op 26 maart, dit is de paasvakantie in België, ook Duistland GB, Ierland en Spanje hebben dan een week verlof. Kan dit skigebied deze drukte aan en is dit populair bij deze landen?

Alvast bedankt voor de reactie,
Maarten

In de kerstweek zijn wij in Serfaus geweest en kwamen pas aan rond 17:00, toen zijn we meteen gaan kijken voor ski’s. Er zijn een aantal mogelijkheden, zoals een Intersport, Patscheider en nog een andere aanbieder waar ook alle lockers zitten (deze laatste is erg populair en druk). Wij zijn uiteindelijk voor de Intersport gegaan, omdat ze daar kwalitatief wat betere ski’s in verhuur hadden. Hoeveel het precies kost weet ik niet, maar goedkoop is het inderdaad niet…

Ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken, vooral als je al op voorhand weet wat je wilt qua ski’s.

Je adviseert dus om gewoon bij 1 van de grote spelers die thv de kabelbaan liggen. Iemand nog andere ervaringen of tips? Of kleinere zelfstandigen die aan te raden zijn?

Ik verbaas mij toch over het grote prijsverschil tussen de verhuur in Frankrijk en Oostenrijk. Voor topsegment en vergelijkbare ski’s (zonder botten) betaal je in FR +/-85€ en in Oostenrijk rond de 145€) en dit voor een week.

Alvast bedankt Reynouts

Geen extra tips?

Je kan eens zoeken naar Joe’s Skistadl. Zit ook redelijk dichtbij de liften en het zag eruit als een prima winkel. Heb er zelf nooit iets gehuurd maar voor zover ik me kan herinneren zijn die Patschneider/Intersport en Joe’s Skistadl de grootste.

Je kunt ook eens kijken naar winkels in het dal, in Ried im Oberinntal.

Hoi Opiama,

Wij gaan al jaren naar SFL toe. De personen die met ons meegaan huren altijd bij Sportcenter Serfaus (Bacher Sports). Top zaak! Mooie en goede spullen, vriendelijk en goed personeel. Sommige spreken ook een beetje Nederlands.

Ruime keuze qua skies en schoenen en ook diverse categorieën voor de gevorderde skiër. De winkel zit onder het appartementencomplex van Alpenjuwel. Uiteraard is dit richting de twee gondels. Tevens kan je hier ook een locker regelen voor je spullen zodat je deze niet mee hoeft te nemen naar je app. Belangrijk om mee te nemen is je gastekarte die krijg je overhandigd op het moment dat je aankomt in het appartement. Met deze gastekarte krijg je zowel korting op je ski huur en je skipas ik meen zo’n 10%. Tevens kan je in deze winkel ook je skipassen regelen.

Onze ervaringen met de drukte valt ons alles mee aangezien we altijd in de krokus gaan. Onze ervaring is dat de meeste binnen 15-20 min. weer buiten staan met een complete set.

Helaas ook een keer gebruik moeten maken aangezien mijn skies niet meer deden wat ze moesten doen, heb ik voor de resterende dagen een vip ski gehuurd. Ik was direct verkocht en heb vorig jaar een nieuwe set (overjarig model) aangeschaft! Tevens voor het onderhoud kan je hier ook terecht.

Wat betreft de prijzen dit ligt allemaal dicht bij elkaar. Veel plezier en goede ski kilometers. nog 10 nachten en dan mogen wij weer.

Beste Maarten (Opiama),

Ik ben eerste week van feb2016 in serfaus geweest voor het eerst, mijn collega moest een set ski’s huren. Wij zijn bij Bacher geweest prima keus en via het hotel een -10% korting gehad. Even vragen aan de receptie inderdaad naar de gastekart en deze meenemen. Vooral niet vergeten te vragen naar de korting in de sportzaak, tevens proberen ze die korting meteen met een verzekering te compenseren voor breuk van het materiaal.

Mij viel op dat alle sportzaken intersport, patschneider, bacher die inderdaad einde treintje zitten direct bij de liften allemaal skidepots hebben, hier moet je extra voor betalen, maar hoef je geen gebruik van te maken. Veel mensen nemen het depot zodat ze in de ochtend het dorp op gewone schoenen kunnen doorlopen en niet op het treintje hoeven te wachten, wat overigens prima is geregeld en ik als een super snelle verbinding heb ervaren gewoon heb met alle gear er in en naar de lift.

Je kan als bij meeste sportzaken in 3 klasse huren waar in de eenvoudigste ski op een 92 euro voor een 6 dagen kwam. bij de sportzaken daar bij de kabelbaan liggen deze prijzen allemaal vast en zijn op elkaar afgestemd. Ook wij hebben dorpen ervoor gekeken maar leverde weinig op, wellicht een set nog in Nederland inhuren voordeel heeft.

Heel veel plezier in dit prachtige gebied.

Zowel qua prijs als qua aanbod zijn alle shops in Serfaus ongeveer hetzelfde. @Rogier heeft er ooit al een blog over geschreven: prijsafspraken. Ik ben er vorig jaar een aantal weken geweest en heb alle shops wel gezien omdat ik op zoek was naar interessante ski’s om te testen (lees: een dagje huren). Vandaar dat ik rustig kan zeggen: maakt daar allemaal niks uit waar je huurt. Bij Patscheider onder de Komperdellbahn (waar ook hun grote skidepot zit) staat op zaterdag en zondag wel de langste rij.

@gigi @hugoalpen bedankt voor de reactie, heb de blog van @rogier ook teruggevonden.

Ik denk dat er in Serfaus zonder probleem aangetoond kan worden dat er onderling prijsafspraken worden gemaakt en de prijzen fors hoger zijn dan bvb in Frankrijk (+/- 60€ verschil) enkel voor huur ski’s (zonder botten). Mss is het ook een normaal prijsverschil tussen Oostenrijk en Frankrijk.

Bacher lijkt me inderdaad een goeie tip, alvast bedankt, Ik kan weer verder.
Nog 31 dagen :)

Intersport (tov Bacher) biedt online 10% korting. Geldt misschien ook voor andere verhuurders …
Veel plezier!

Plaats een reactie