Skischule Serfaus voor de allerkleinsten: ervaringen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Na een geslaagde eerste skivakantie in Serfaus vorig jaar, begint het opnieuw te kriebelen om naar daar te trekken. Nu we gezien hebben wat dit prachtige skigebied ook voor kinderen aanbiedt, lijkt het ons leuk om ons zoontje (dan 2,5 jaar oud) ook mee te nemen. Ik zag op de website van de skischool in Serfaus dat zij zich al richten op kinderen vanaf 2 jaar, waarbij ze spelenderwijs kennis maken met de sneeuw. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan je als ouder er ook de hele tijd bij blijven?

Sowieso blijft het afwachten of mijn zoontje hier überhaupt wel interesse in heeft. Het is even goed mogelijk dat ik mijn tijd zal vullen met wandelingen met de slee. Maar ook daar kijk ik naar uit :-)

Wij hebben ervaring met bambini lessen van skischool Ladis. Ligt in hetzelfde gebied en ik heb begrepen dat de skischolen in SFL wat kwaliteit betreft elkaar niet veel ontlopen.

Onze zoon van destijds net 3 jaar heeft in het kinderland van Ladis voor het eerst geskied en vond het geweldig! Wij waren erg tevreden over de manier waarop de bambini lessen gegeven werden, speels, zonder druk erop te leggen en naast rommelen op de skietjes ook lekker spelen in de winterspeeltuin en tussendoor even wat drinken en bijkomen. Het was geloof ik niet perse de bedoeling dat ouders bij de les bleven, maar dat deden sommige ouders wel. En was ook prima mogelijk.

In de ochtend had onze zoon 2 uurtjes les en in de middag hebben we zelf lekker met hem gerommeld. Beetje skiën, beetje sleeën, hapje, drankje en genieten van elkaar. Op de tweede middag skiede onze zoon de Ladisabfahrt en aan het eind van de week konden we echt met hem het gebied in en skiede hij alle blauwe pistes. Weet nog dat we erg verbaasd waren dat dat zo snel ging!

*bericht bewerkt door t@sje op 20 okt 2016 16:32

Ik heb daar les gegeven, maar had altijd oudere kinderen. Ik weet niet wat kinderen van 2,5 jaar doen, ik denk een halve dag beetje spelen in de sneeuw?
Je kan volgens mij een proefdag/halvedag boeken om te kijken of het wat is.
Verder is er alles wel goed geregeld.
Ik heb 1x aan hele kleintjes les gegeven van 3,5 - 5 jaar oud, ik vond het heel irritant als ouders de hele dag erbij bleven kijken en zich er ook nog mee gingen bemoeien. Dus als je blijft kijken, want dat kan daar, hou een beetje afstand en laat de juf (want een skileraar zal het niet zijn) zijn ding doen.

*bericht bewerkt door Anna86 op 20 okt 2016 16:33

dubbel

*bericht bewerkt door Anna86 op 20 okt 2016 16:32

Onze zoon van nu 8jaar heeft ook in Serfaus zijn eerste skilessen gehad. Aangezien de eerste jaren nog opa&oma mee waren (als oppas ;-) ) heeft hij ongeveer vanaf 3 jaar op skies gestaan. Maar dan wel alleen voor/na de gezamenlijke lunch zelf max 1a1,5 uur hem laten spelen en glijden in het kinderland bij Komperdell/ Gampen. Op die leeftijd is dat veelal genoeg en heb je 's middags ook nog tijd om hem bijvoorbeeld op schoot mee te nemen bij het rodelen.
Vanaf 4 jaar heeft hij wel hele dagen skiles gehad, maar dat is best vroeg en natuurlijk sterk afhankelijk van het kind zelf. In ieder geval hebben ze bijna altijd nederlandse skileraren beschikbaar voor de kleintjes.

...ski-addict...

Plaats een reactie