skiles voor kind van 3,5 jaar?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wij willen in de eerste week van febrauri naar Fiss met onze zoon van 3,5 jaar oud. Hij is een ondernemend ventje en we denken dat hij het skieën leuk vindt en vrij snel zal oppikken. Zou hij al in een skiklasje mogen, of is hij echt nog te jong?

Andere vraag: hoe sneeuwzeker is Fiss begin februari, en dan met name het kindergebiedje waarin onze zoon (en wij dus ook) veel zullen zijn?

Hopelijk kan iemand antwoord geven…

wij hebben zelf onze kinderen in Serfauss op de ski school gehad toen ze resp 3 jaar en 5 jaar waren. Onze oudste heeft vorig jaar zelf les gegeven in Fiss.
Opvang in Serfauss was zonder meer goed, veel nederlandse leraren in elk geval mensen die Nederlands spraken.
Dit is voor de kinderen zeer belangrijk. Slechts eenmaal in het buitenseizoen een dag een leraar gehad die niet nederlands sprak en dit is daarna weer direkt rechtgezet.
Kinderen kunnen naar wens de gehele dag worden opgevangen, zodat jezelf ook prettig kunt skien. Daarnaast voorkom je het probleem van in de namiddag weer wegbrengen.
Kortom positieve ervaringen van ons in Serfauss en van kennissen uit Fiss.

Wij komen zelf ook al jaren in Fiss, ik heb sinds mijn derde al les gehad en ben van plan volgend jaar zelf les te gaan geven. De ‘minimum’ leeftijd voor les is 3 jaar bij skischool Fiss-Ladis. Met 3,5 jaar is het dus zeker mogelijk om te lessen! Begin februari zal er bijna zeker genoeg sneeuw liggen, ook in Bertha’s kinderland, zoals het kinderlesgebied in Fiss heet. Als je dan bedenkt dat er, van de 190 km pistes, 130 km kunstmatig besneeuwd gebied is, is Serfaus-Fiss-Ladis zeker een aanrader!

Hoi Tessa, laat de kids eerst in Nederland op een overdekte skihal een paar kennismakingslesjes nemen zodat ze al gewend zijn aan de skischoenen, helm en koude. Als hij het hier leuk vindt hebben jullie als gezin het in Ostenrijk leuker en gemakkelijker.

Zeker geen ervaring met 3,5 jaar oud kind? In een skihal in nl? Gooi gelijk maar gips in de kofferbak! Veel te druk en gevaarlijk!
Fiss of Serfaus is om het even. Alleen in fiss kan je beneden alles af (lessen voor kinderen), in serfaus moet je als ouder naar het m.station.
Februari qua sneeuw geen probleem. Alleen te hopen op wat zonuren. Dan heb je daar een super vakantie

Ik moet eerlijk zeggen dat ik,geen voorstander ben van de skilessen voor kinderen in Serfaus-Fiss-Ladis.

Het is veel te massaal en te druk. Vooral met brengen en halen. Naar mijn mening is dat niet ontspannen meer, zowel voor ouder en kind. Met brengen was er geen doorkomen aan, en vindt dan maar een het goede klasje.

Het skigebied is wel weer erg leuk, maar ik zou om te beginnen een kleiner gebied kiezen.

Of inderdaad naar een binnen skihal. Overigens is niet elke hal erg druk hoor. Het valt allemaal reuze mee. En er zijn nog 3 skihallen net over de grens.

Maar goed, dit is mijn mening.

Serfaus, onze kinderen vanaf 3 jaar in een sneeuwklasje, ging prima

met die kleine van ons eerst de miniclubs gedaan in Spaarnwoude, en daarna in Serfaus in een klasje. Let er alleen wel op dat het skiklasjes zijn en geen veredelde opvang. Als je kleintje de hele tijd blijft huilen, haal het dan alsjeblieft op! Het is voor hun ook vakantie!! Hoe vaak heb ik gezien dat ouders hun kleintjes dumpen en zelf de hele dag gaan skien. Dan kun je beter nog een jaartje lekker klooien in de sneeuw. Soms was het gewoon zielig…
Had dan niet aan kinderen begonnen!

In Fiss kan je zoontje in een speciale skikas voor 3 jarigen (bambini -club). hij heeft dan alleen in de ochtend 2 uur ski les s’middags kan hij (was altijd zonder meerprijs) naar de creche in Fiss. Je moet dan alleen het ‘overblijven’ extra betalen. Ze worden dan door de skilerares gebracht. Onze dochters hebben er altijd van genoten. We deden het meestal 3 a 4 dagen. is voor deze leeftijd lang genoeg.

Fiss is zeeeeeeeeeeeeeeeeeer kindvriendelijk

Neem inderdaad alvast wat skilessen in Nederland. Mijn dochter van 3 heeft nu lessen op een borstelbaan en skiet nu al heel makkelijk, dus verwachten straks geen problemen als we in oostenrijk zijn.

Weten jullie of de opa en oma in Fiss ook naar hun kleinkind kunnen kijken? Zij skien namelijk niet. Wij gaan in maart 2011

@Petra Ik ben bang dat ze toch een liftpas moeten aanschaffen om bij Berta,s kinderland te kunnen komen en te kijken naar hun kleinkind. Voor de rest lijkt mij het geen probleem.

Zijn er hier trouwens nog mensen die met jonge kinderen naar Fiss gaan in de week van 19 tot 26 Maart en ze bij Berta,s kinderland skiles laten krijgen ? Onze zoon van 4 jaar oud zou het leuk vinden als er ook nederlandse kinderen in het klasje zouden zitten.

Langs de rechterkant van het dorp, ter hoogte van Haus Traummüller (zie grondplan) heb je een klein steil straatje van 3 à 400m waar je te voet bij Bertha’s kinderland komt zonder lift te nemen

je kunt ook een skipas voor berta 's kinderland kopen. 6,5 per dag en voor hele week 20 euro. kun je op en neer wanneer je het zelf wilt. wel zelf aangeven bij de kassa anders betaal je 11,50 voor 1 retourtje! opa en oma kunnen gewoon kijken en boven in het restaurant opwarmen of in het zonnetje genieten.

We zijn afgelopen weekend teruggekomen uit Fiss-Ladis en we hebben een heerlijke week gehad. Zoonlief inderdaad in een bambini-klasje waar hij het erg naar zijn zin had. Hij deed het erg goed, mocht na de 2e dag eigenlijk doorschuiven naar een volgend klasje, maar dit hebben we niet gedaan. In plaats daarvan hebben we 's middags lekker zelf met hem gerommeld. En, bijna niet te geloven, na 2 dagen les skiet ons mannetje van 3 jaar gewoon helemaal zelf de dalafdaling naar Ladis. In een pizzapuntje en met keurige bochtjes achter papa of mama aan :-)

We vonden de skischool erg goed: allemaal erg professioneel geregeld, leuke juffen, een prima sfeertje en natuurlijk Berta de koe. Reden om volgend jaar weer naar Fiss-Ladis te gaan!!

Plaats een reactie