Skipas online of ter plekke?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hoi,

Net las ik ergens dat het soms goedkoper kan zijn om online al skipassen te kopen. Weet iemand of dat voor Skiwelt ook geldt? (dan kan ik dat snel nog even doen…)

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Ik heb geen ervaring met het online kopen van de skipassen. Dus wat dat oplevert qua korting kan ik niet zeggen.
Ik weet wel dat je in veel gebieden korting krijgt op vertoning van een ingevulde gastenkaart… Wellicht dat je deze misloopt bij het online bestellen (of dat deze wordt gecompenseerd door de online korting).

Weet iemand of je de skipas voor Skiwelt die je online koopt en waarvoor je een PDFje krijgt meteen kunt gebruiken of dat je die nog bij de kassa moet omruilen voor een creditcard formaat pasje? Lijkt me sterk dat je een A4tje kunt gebruiken bij de poortjes…
Alvast bedankt!

Afgezien of het kan lijkt mij het buitengewoon omslachtig om bij elke lift dat A4’tje met QR- of barcode te scannen.

Wij hadden voor onze vakantie in Val Thorens online de skipassen gekocht (zat bij de acco) en moesten met een a4tje naar een verkooppunt om de passen op te halen. Lijkt mij dat het overal zo zal gaan.

Übung macht den meister!!!

De meeste akigebieden bieden 3 opties bij online aanschaf:

  • Thuisbezorgd - minimaal een week van tevoren bestellen en bezorgkosten van toepassing (daar gaat je korting)
  • Afhalen
  • Opwaarderen van een skipas die je al hebt (obv het kaartnummer)

wij kopen onze skipas in het Gasthaus , het bedrag is hetzelfde als aan de kassa maar we krijgen van onze hotelier een skilocker gratis in het dalstation van Ellmau , dus geen gesleur met de skis etc.daardoor kunnen we meteen onze apresski boots aantrekken om erin te vliegen in de Fabels !!!

Een kleine tip, vorige week waren wij in Kirchberg en ik had op het internet gezien dat er van 22-01-2017 tot 27-01-2017 partnerweek was. Dat betekende dat 1 pas 257 en 1 pas 201 euro kosten.
Toen wij de passen gingen kopen vroeg ik er naar en dat klopte ook alleen moesten ze best nog wat uitzoeken hoe dat eigenlijk werkte. Met andere woorden als je er zelf niet om vraagde kon je gewoon de volle mep betalen. Ik vond dit bij acties van bergbhan kitzbuehel.
Het loont zich echt als je buiten de vakanties gaat skiën om de acties te bekijken.

Je vooraf gekochte voucher moet je printen en meenemen naar een van de kassa’s in het Skiwelt. Daar krijg je inderdaad een mooi pasje. Online kopen levert geen voordeel op qua korting, maar het kan je wel veel tijd schelen aan de kassa’s. In Brixen im Thale bijvoorbeeld is er een aparte kassa open waar je met je voucher de skipassen af kunt halen en hoef je niet in de rij.

Niet voor Skiwelt, maar voor Grand Massif in Frankrijk bestelden we online, om drukte aan de kassa’s te vermijden. Zat een korting van 5% op, bij een hele hoop formules (familie, bepaalde periodes,…) nog wel meer ook. Voor iedereen geldig: wie langer dan 30 dagen op voorhand z’n pas koopt, krijgt 10% korting.

We kregen ze gratis thuisgestuurd, zelfs wereldwijd, en op de site stond dat je daarvoor toch 10 dagen moest rekenen, maar had ze 3 werkdagen later al in de bus. Prima voor mij, mooi wat korting meegepakt en niet hoeven aanschuiven :-)

Ik heb geen ervaring met het online kopen van de skipassen. Dus wat dat oplevert qua korting kan ik niet zeggen.
Ik weet wel dat je in veel gebieden korting krijgt op vertoning van een ingevulde gastenkaart… Wellicht dat je deze misloopt bij het online bestellen (of dat deze wordt gecompenseerd door de online korting).

RonnyBravo op 22 feb 2016 13:08

Dit is bij ons in het dal ook het geval. Alleen is voor ons nergens online terug te vinden hoeveel die korting bedraagt, dus is het lastig vergelijken.

Weet iemand misschien of het voor de gebieden van de sella ronda interessant is om skipas online te bestellen ?

Ik zou het op je bestemming doen want als je geen vloeien Duits spreekt (zoals ik) dan zijn er vaak dingen onduidelijk die je aan de balie evt. in het Engels kan vragen. Je moet hem toch ophalen dus je moet toch naar de balie oid. Een tip haal zaterdag al je skipassen dan zijn (vooral s’ ochtends de rijden korter. Je moet dan wel duidelijk weten wanneer hij in gaat. Anders wordt ie wel duurder.

Ski you later!

Plaats een reactie