Solden of Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Ik denk dat de big-3 bedoeld wordt. Dit is een tocht over de 3 3000+ toppen die in het gebied liggen.

Sluit me volledig aan bij Kristof herken alles wat hij verteld . Om niet zo lang in de lift te zitten naar de giggjoch (je bedoeld denk ik het aantal liften dat je nodig hebt om naar de gletcher te komen) vond ik zelf ook best wel lang duren

Ben in beide gebieden geweest en persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Solden. Big 3 is een leuke route (behalve dan piste 30 wat een flauw pad is (en voor boarders betekend dit een wandel pad). Helaas hadden wij 3 dagen storm maar de dagen dat het goed weer is zijn de achterste 2 prachtige biljard lakens.
Nadeel aan Solden vond ik (maar dat geld ook voor Mayrhoven) dat je optijd moet zijn want anders sta je beneden aan de Gigajoch heel lang te wachten door de skibussen die tegelijk aankomen (10 minuten eerder kan 40 minuten wachten schelen.

Moeilijke vraag ik ga voor skiën/boarden en après?
Voor het skiën/boarden zou ik naar Mayrhofen gaan wegens Zell am Ziller en de dusdanig uitgestrekte keuze aan pistes, wel geen enkele dalafdaling, ja eentje in het begin van het dal Kaltenbach denk ik. Sölden ook prachtig, voor mij de mooiste gletsjer maar iets minder piste mogelijkhedden dan Mayrhofen - Zell am Ziller. Après is in beide gebieden leuk

RoCo

Mayrhofen kan ik je aanraden, genoeg uitdaging, snelle liften, leuke apre ski

Grote voordeel vind ik dat je ook naar hintertux, gerlos etc kunt

heb je wat namen van hotelletjes? Wij willen met de kerst nog een paar dagen naar Oostenrijk.

Lieve Sander,
Je bent zelf in Ischgl geweest… dan wil je toch niets meer anders!!! haha.

Maar vooruit dan! Solden is wel oké, ik ben er voor het laatst 5 jaar geleden geweest. Toentertijd was het al toe aan een renovatie (skiliften) en dergelijke, maar goed, dat is natuurlijk ook bijzaak. Als je dan Ischgl gewend bent valt dat wel even tegen. OF het moet nu helemaal up to date zijn!
Qua Apres Ski : Fire en Ice is erg gezellig!!
Trouwens de prijzen voor een skipas in Solden vind ik in verhouding wel prijzig, dat verbaast mij wel.

Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie.
Maar goed om te horen dat ik nooit naar Mayerhofen hoef, haha!!

of het druk is weet ik niet, wij gaan al sinds 2 jaar in Maart naar Solden en we horen vaak dat de tijd tussen kerst en carnaval(Januari) Dé tijd van de russen is. persoonlijk hou ik niet zo van die tijd. Daar hebben we in Solden wel wat last mee gehad, zelfs in Maart nog. Dus mij zie je daar niet in Januari(maar in 2012 weer wel in Maart:D).

Voor Solden zijn we naar Mayrhofen geweest(4 jaar). Ik vond apres skie in Mayrhofen vele malen beter(Ice Bar, Hollands apres ski onder STRASS Hotel) maar dat is puur NL apres ski. qua duitse apres ski ben ik wel eens in een tent geweest, was wel gezellig maar ken die naam niet meer.

Het skigebied vond ik prima. Naast Mayrhofen zijn we paar keer bij Hintertuxer gletscher en Finkenberg geweest, dit zijn HEERLIJKE pistes!!

In Solden ken ik qua apres skie alleen de Almrausch en de Fire&Ice. in de Almrausch past 100 man, maar in Maart staat er 300 man in. Fire&Ice vind ik wel een mooie tent voor na de apres ski. Mogul en Bierstimml nooit geweest.
Het skigebied is ook prima.

Ik heb een (lichte) voorkeur voor Mayrhofen. Maar beide gebieden zijn gewoon super. De rest v/d groep met wie ik ga gaat liever naar Solden dus pas ik me aan. In Maart zullen we eens gaan zien hoe het daar is:P, maar eerst in December naar Val Thorens:D duurt nog 2 maanden:(

jaja 28 januari sta ik op de pistes van Solden!! Hopelijk is tegen die tijd alles open… Gaan ook zeker de big 3 rally doen. Is die ook goed te doen op het snowboard?

Is goed te doen hoor Sander. Enkel het stuk van de gletsjer richting Gaislach is op bepaalde plaatsen iets te vlak vind ik. Maar verder helemaal top! Normaal is alles open, enkel de sleepliften Karleskogl en Panorama op de gletsjer doen ze momenteel niet open.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Panorama? is dat met dat terras wat boven de bergen hangt?

Nee Panorama sleeplift is helemaal links op de Tiefenbach gletsjer (je ziet het ook bijna helemaal links op de skimap, bovenaan). Deze sluiten ze wel vaker als de capaciteit te laag is. Vlak ernaast heb je een gondel / eitjes lift op de gletsjer dus je mist er geen pistes door.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ja gevonden :-) Sleepliften behoren toch niet tot mn favorieten ;-)

Aan de 30 kun je wel heerlijk eten bij huhnestiegen

tis een wereld van verschil, ben bij beide gebieder een aantal keer geweest, ga er beiden niet meer heen…

mayrhofen - mooi gebied, apres-ski is niet verkeerd, maar GEEN dalafdaling (dus na een dag lekker skien wachten voor je naar benee kunt) dit is voor mij een must!

soelden - gebied is goed, prima in orde, apres-ski is huge, het is alleen reteduur.
waar ik in hinterglemm onder aan de piste zit, tegen de lift aan op 500m van t centrum zit ik in solden op een bus-afstand vd pistes.
dat weerhoud me eignelijk alleen van solden.

soelden oogt mij altijd wat druk, maar hier ben ik er niet vaak genoeg voor geweest.

Sölden goede keuze… ben ook in beide geweest(sölden 2 keer) en qua apres ski ong. gelijk (mss klein plusje voor mayrhofen) maar voor skiën absoluut Sölden.
Heb toevallig vorig jaar ook in pension bellaria gezeten. lekker eenvoudig maar goed onderkomen, niks mis mee en prima locatie.

Hee das toevallig. Kan je misschien wat meer vertellen over Bellaria? Hoe is het ontbijt? En de eigenaren? Bettina heet ze volgens mij…

ik ga de 28ste ook naar solden, heb er zin in. Ben er nog nooit geweest, is het druk in de periode dat ik ga of valt dat net tussen de drukste periode,s. Ik ga met de alpen express dus we komen in ieder geval uitgerust aan.

Gr mario

Het ontbijt is prima, en de eigenaren weet ik eigenlijk niet…geen contact mee gehad(niet dat ik weet tenminste).
Maar het is gewoon een simpel maar prima hotelletje.
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken…

Ik kom net terug van Solden. Eerste keer naar Solden na in o.a. Nauders, Skiwelt en Laax te zijn geweest. Mijn samenvatting: slecht geprepareerde pistes (de blauwe piste is bv een Buckelpiste:-(), lange wachttijden, en heel veel oostblokkers…russen, oekrainers etc. Ik ga niet meer naar Soelden. Obergurgl/Hochgurgl was beter om te skien…

Mensen wintersport kost nu eenmaal geld dus zit aub niet zo over die prijzen te zeuren… ga dan lekker een midweek naar center parcs of weet ik veel wat.

Ik ben van 27 januari 2012 tot 4 februari in solden geweest. Ik vond het een supergaaf skigebied, en in de periode dat wij er waren viel het mee met de drukte. De Big 3 vond ik super gaaf om te boarden en heb die zeker 4 keer gepakt. We zijn met de alpen express gegaan dus op zaterdag aangekomen en gelijk de piste op, zaterdag is wisseldag dus echt lekker rustig op de piste. Wij zaten in rechenau, super appartement met een gunstige ligging. 5 a 10 min lopen naar de giggijochbahn. Wij pakten de gaislachkogl liever niet want ik werd lichtelijk agressief van het geduw daar om de lift in te komen. Het leuke aan solden is dat je echt lange afdalingen kan maken en de gletschers zijn top. De almrauch was supergezellig, om 15:30 uur nog een zwarte afdaling genomen richting het dal en gelijk de almrauch in en dan zit je als eerste binnen( ten minste toen wel).

Aankomende januari gaan we naar mayrhofen, een nadeel zal dan zeker zijn dat de afdalingen niet lang zijn. Maar die van de Ahorn schijnt redelijk lang te zijn en we gaan ook zeker naar de hintertux, genoeg keuze in mayrhofen heb ik vernomen.

conclusie is dat ieder zn eigen smaak heeft dus…ik ben twee keer in solden geweest en ga 14januari weer.ik ben vorig jaar in mayrhofen geweest en ik ind solden qua skigebied vele malen beter.je kan overal komen zonder bus.

mayrhofen heeft in het grote gebied geen dalafdaling.wel aan de andere kant maar dat is dan weer een klein gebied met weinig uitdaging.

het dorp solden vind ik gezelliger dan mayrhofen.apres ski is redelijk gelijk.

wat mij betreft is solden dan ook leuker. prijzen interesseren me niet zoveel.alles is duur maar daar kies je voor. ik ben in mayrhofen net zo veel kwijt.

Solden top pistes.
Mayrhofen DE stijlste piste

De enige overwegingen die ik had gemaakt… Gelukkig hoefde ik niet te kiezen, ik koos voor beide!

Houd moed! Houd vol! Samen komen we er wel.

mayrhofen heeft in het grote gebied geen dalafdaling.wel aan de andere kant maar dat is dan weer een klein gebied met weinig uitdaging.

Gast671 op 2 dec. 2012 13:46

Mayrhofen dan misschien niet maar afgelopen januari was de afdaling naar Hippach/Schwendau (rood 1) open, dan kom je uit bij het dalstation van Horbergbahn. Toegegeven, het dal ligt op 630 meter dus je moet een beetje geluk hebben.

Ik lees veel dat de pistes van mayrhofen kort zijn. Waar moet ik aan denken bij kort? Afdalingen van 5 minuten, 15 minuten?

Plaats een reactie