Tips Over Ischgl of Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Beste,

Wij willen dit jaar met een groep vrienden/vriendinnen (20-24 Jaar) weer op wintersport gaan. Onze keuze is gevallen op Ischgl of Val Thorens. We weten niet of deze gebieden ook geschikt zijn voor beginnende wintersporters en met nederlandse instructeurs en wat we van de apres ski kunnen verwachten in deze plaatsen? Misschien dat we in Ischgl met onze leeftijd te jong zijn of juist andersom?

Alvast bedankt!

Over VT kan ik niet veel meer vertellen. Laatste keer was 15j geleden.

In Ischgl zijn de beginnerspistes aan het centrale verzamelpunt Idalp. Daar vind je blauwe pistes en is alles overzichtelijk.
Wat je van de aprés ski kunt verwachten…lol. Ischgl wordt ook wel het Ibiza van de Alpen genoemd. :-)
Hier nog een artikel om het te verduidelijken.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20111208_190

Tip van de dag: Voor aprés ski ben je nooit te jong. :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Zowel in Ischgl als in VT geweest, en ik denk dat elk dorp in de top van de apres ski staat van dat land.

Frankrijk is natuurlijk niet echt apres ski, maar VT is een uitzondering op de regel.
VT zit dan ook weer in het L3V gebied, en rondom VT heb je genoeg blauwe en groene pistes voor beginners.
Voor gevorderden is L3V een walhalla! Je kan er gigantische dagtochten maken door Menuires, Meribel en Courchevel.

Ischgl is een erg groot gebied in Oostenrijk, met mooie lange afdalingen. Je zou er evt ook de bus kunnen pakken naar Kappl of Galtur. Ik weet niet of de beginners gaan snowboarden of skieen, maar de dalafdaling als beginnend snowboarder kan een hele opgave zijn, zeker als het ook erg druk is aan het einde van de dag.

Ik ga dit jaar weer naar Ischgl, en ook naar L3V, maar een ander dorp dan VT en ik vind beide gebieden echt supervet! Als ik je een gebied meer zou aanraden dan de ander zou ik toch voor VT gaan. Waarom? Omdat het zo’n groot gebied is dat je zowel als beginner als gevorderde prima kan (je kan skipas VT nemen of uitbreiden naar L3V) en er rijden genoeg bussen heen voor een busvakantie ivm grote hoeveelheden Nederlanders.
Moet ik wel bekennen dan Ischgl het kwa apres ski makkelijk wint, maar het is niet voor niets het Ibiza van de Alpen…

Ik heb een half jaar in VT gewoond en gewerkt en ga ieder jaar in Januari naar Ischgl.

Beide gebieden zijn erg tof, maar Ischgl is voor mij toch de beste. Apres-ski is in VT gemaakt en vol met mensen die zichzelf voornamelijk heel hip vinden. Iedereen mag doen want hij wil, maar dat ging mij tegen staan.

Ook is Oostenrijk een verademing wat betreft gastvrijheid en sfeer. Wat een naar volk zijn de Fransen toch ook. Je komt er een hoop geld brengen, maar ze hebben liever dat je er niet bent. Dat is ook iets wat altijd jammer is.

Beide top gebieden, maar qua totaal beleving zou ik absoluut voor Iscghl gaan.

Wat bedoel je met “en met Nederlandse instructeurs” zoek je die daar? Of neem je die mee? In beide gevallen wordt het moeilijk in VT. Verder ben ik zelf een liefhebber van de 3V en heb er als student (20 tot 25) er veel plezier beleefd en kom er nu nog jaarlijks terug (nu 46)

Volgens mij zijn er in VT Nederlandstalige instructeurs. Dacht bij skischool Prosneige maar misschien ook bij de ESF.

Winter is coming

Ook bij ESF, in ieder geval in de hoogseizoen-weken. Ik heb daar in het Nederlands les gehad, de eerste week dat mijn skileven weer nieuw leven werd ingeblazen bijna 5 jaar geleden.

Wat vind je belangrijk?
Ischgl is meer duitstalig, zo ook de skiles en de apres-ski.
Daarentegen heeft Ischgl meer sfeer. Ook al is er weinig authentieks meer in het dorp, het heeft nog wel een gemoedelijke uitstraling, waar VT vooral toeristenhokken biedt.
Ischgl is wat sneller aan te rijden - scheelt 200 kilometer en een hoop tol.

Toegegeven, ik denk dat VT meer geschikt is voor jongeren. Ook in Ischgl gaat dat prima, maar daar lopen ook veel 40’ers die 5 dagen per jaar door de vrouw zijn losgelaten (= autobiografisch)

Plaats een reactie