apres ski Val thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ik ga heb met een vriend van 12 tot 19 januari een hotel geboekt in val thorens aan de piste. :)
Dus lekker de latten aan doen aan het hotel en laat maar komen.
We zijn alle twee nog nooit geweest in trois vallées.

Dus hierbij vraag ik de goeie raad aan jullie experts om een beetje meer uitleg van het skigebied en apres ski mag ook wel. ;)
We hebben al wat opgezegd maar wat extra raad vragen kan nooit kwaad denk ik. :)

Zoek voor de grap eens op "val thorens" op deze site en begin maar met lezen van ervaringen van mensen. Genoeg leesvoer om een halve dag bezig te blijven…

Misschien geeft mijn video je een beetje een idee.
Dit is wel de Dutchweek.

Zoek voor de grap eens op "val thorens" op deze site en begin maar met lezen van ervaringen van mensen. Genoeg leesvoer om een halve dag bezig te blijven…

Harm op 30 nov. 2012 06:19

dat zal ik zeker doen harm :)

Misschien geeft mijn video je een beetje een idee.
Dit is wel de Dutchweek.

Gast338 op 30 nov. 2012 09:04

mooie aftermovie in elkaar gestoken, ziet er gezellig uit.
Welke bars zaten jullie meestal?

Vorig jaar een keer smiddags naar een Deense bar geweest daar ergens, was ook gezellig en wat minder massaal. De kater kwam een paar uur later al, toen bleek dat 2 van onze snowboards gejat waren… Weet niet of dat tekenend is voor Val Thorens (lijkt me sterk want criminele heb je overal), maar toch de tip om er wat beter op te letten.

Uitleg van het skigebied is wat lastig, het is enorm. Als we alleen naar Val Thorens kijken dan ligt dit echt in een kom met rondom pistes. En inderdaad met voordeel dat vele hotels gewoon per ski te bereiken zijn.
De après ski is voor franse begrippen goed te noemen. Eind van de middag even lekker terrasje zoeken met live DJ daarna afdalen naar dorp, wat eten en later op de avond naar bar of club.

Voor apres ski op de piste(namiddag) moet je zeker naar la folie douce!! Zoek maar eens filmpjes op yt! Maar de nederlandse variant,.de 360 bar is ook leuk. Voor de avond, le monde of snowcafe. Als je lang door wilt kan.je naar maylesia. Er is dit jaar ook weer een yeti bar, maar hoe die is geen idee…
Qua skigebied. Val thorens is een leuk gebied, maar als je wat meer wilt touren zou ik wel de 3vallees pas nemen (upgrade).
Veel plezier! Ik zit nu in val tho ;)

La folie douce place to be @ 15.30 till 17.00. Wat een feestje daar op de berg.
Hier een videotje(2011) van wat je kunt verwachten.

Voor apres ski op de piste(namiddag) moet je zeker naar la folie douce!! Zoek maar eens filmpjes op yt! Maar de nederlandse variant,.de 360 bar is ook leuk. Voor de avond, le monde of snowcafe. Als je lang door wilt kan.je naar maylesia. Er is dit jaar ook weer een yeti bar, maar hoe die is geen idee…
Qua skigebied. Val thorens is een leuk gebied, maar als je wat meer wilt touren zou ik wel de 3vallees pas nemen (upgrade).
Veel plezier! Ik zit nu in val tho ;)

Gast818 op 30 nov. 2012 20:45

merci voor de info. Ja ik heb een pas voor 3 vallées genomen. Dan heb ik zeker keuze genoeg :)
La folie douce had ik nog niet van gehoord dus ga ik zeker is bekijken :)
dankjewel

mischien een directere vraag over het skigebied.
Kan je ergens in val thorens of op de pistes van Les 3 vallées avondskiën?
Ik zou het vreemd vinden als het niet zo is. Maar kan er niks van vinden.

alvast bedankt

mischien een directere vraag over het skigebied.
Kan je ergens in val thorens of op de pistes van Les 3 vallées avondskiën?
Ik zou het vreemd vinden als het niet zo is. Maar kan er niks van vinden.
alvast bedankt

florian op 3 dec. 2012 20:01

Nope, niet een verlichte piste. Wel is er iets georganiseerd om met een hoofdlampje of fakkel een tocht te maken.

110% snow addicted

Plaats een reactie