surenberg/ winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

hoi iedereen,

Er staan weer nieuwe foto’s op alpineforum. Schiet echt mooi op, het bergstation van de bremberg is al zo goed als klaar. Op de surenberg moet nog veel gebeuren. Maar ik las op de site dat ze morgen met de stations gaan beginnen.

We zullen afwachten.
gr Roel

@ frans,

Maak jij binnenkort nog weer wat actuele beelden? Ik en ik denk de rest zijn wel heel erg benieuwd.

Alvast bedankt.

Absoluut, waardeer zeer alle updates!

We zijn allemaal heel erg benieuwd Frans.
groeten Wout

In ieder geval is de BBX alweer aan het testdraaien:

null

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Wat is dat voor een aparte gondel die daar aan hangt? Is dat een onderhouds unit ofzo?

@ René, die dingen heb ik er wel vaker aan zien hangen in verschillende gebieden. Volgens mij gebruiken o.a. de pisteurs deze om piste materiaal naar boven te brengen. (bordjes, vlaggen, stokken e.d.) Zo heb ik ze in ieder geval wel eens in gebruik gezien in Les Deux Alpes tijdens een vroege ochtend wandeling.

Snow!

@Rene, Fabian. Dit is vooral een onderhouds gondel hier ligt gereedschap in etc. Je ziet ook een plateau zitten aan de hangbeugel. Daarop kunnen ze staan en de masten controleren. En eventueel onderhoud plegen.

Anders moeten ze over moeilijk terrein naar de masten toe en elke keer 10-20 paal in klimmen en weer uit. Vandaar. Sommige masten komt men natuurlijk bijna helemaal niet bij. Nou zal dat laatste voor de meeste liften in sauerland wel meevallen. Het werkt ook gewoon sneller.

@roel: Eventueel ga ik volgend weekende weer een paar foto’s maken, mits het weer en de tijd dit toelaat. Ik heb er ook wel weer zin in om even poolshoogte te nemen in Winterberg. :)

@Thomas: Dat is niet de BBX, maar de Brembergkopf stoeltjeslift. De BBX is de andere stoeltjeslift op de Bremberg welke vanuit de Büre loopt. Dat de stoeltjeslift af en toe een test en onderhoudsronde draait gebeurd overigens het gehele jaar door. Ook in het voorjaar en middenin de zomer doet men dit.

@roel: Eventueel ga ik volgend weekende weer een paar foto’s maken, mits het weer en de tijd dit toelaat. Ik heb er ook wel weer zin in om even poolshoogte te nemen in Winterberg. :)
@Thomas: Dat is niet de BBX, maar de Brembergkopf stoeltjeslift. De BBX is de andere stoeltjeslift op de Bremberg welke vanuit de Büre loopt. Dat de stoeltjeslift af en toe een test en onderhoudsronde draait gebeurd overigens het gehele jaar door. Ook in het voorjaar en middenin de zomer doet men dit.

Frans op 26 okt. 2012 00:00

Je hebt helemaal gelijk. Ik haalde even 2 namen door elkaar. Ik wist niet dat men in de zomer ook af en toe onderhoudsrondes deed. Op de webcam vanaf de Poppenberg lijkt overigens het dalstation van de Surenberglift bijna klaar te zijn. Wel wat lastig kijken, op zo’n kleine afbeelding, maar het lijkt in ieder geval op te schieten!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Op de facebook pagina van Winterberg staan ook nieuwe foto’s. De skibrug is inmiddels geplaatst. Ben benieuwd komend seizoen!

Een goede bekende van mij heeft inmiddels weer nieuwe foto’s geupload van de werkzaamheden in Winterberg.

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=43…

Zoals te zien op de foto’s heeft het een piepklein beetje gesneeuwd, maar het is erg mager wat er gevallen is. Het noordelijke deel van het Sauerland is nog sneeuwvrij. Richting het zuiden rondom Kasseler Berge heeft het echter wel flink gesneeuwd. In de aankomende week zal het echter weer flink gaan dooien met temperaturen rond de 12 graden.

Een goede bekende van mij heeft inmiddels weer nieuwe foto’s geupload van de werkzaamheden in Winterberg.
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&…
Zoals te zien op de foto’s heeft het een piepklein beetje gesneeuwd, maar het is erg mager wat er gevallen is. Het noordelijke deel van het Sauerland is nog sneeuwvrij. Richting het zuiden rondom Kasseler Berge heeft het echter wel flink gesneeuwd. In de aankomende week zal het echter weer flink gaan dooien met temperaturen rond de 12 graden.

Frans op 27 okt. 2012 21:33

Super foto’s wederom! Mooi om te zien dat iedereen op de hoogte wordt gehouden door een aantal mensen die continu de moeite nemen om even naar winterberg te rijden en foto’s te maken. Top!

Zo, die nieuwe skibrug richting Kappe is me lekker breed geworden, mooi hoor! Overigens vrij aparte keuze dat ze 1 Doppelmayr lift hebben en 1 Leitner. Maargoed, details ;)

Voor de liefhebbers post ik ook hier kort mijn (Duitstalige) video van gisteren. Het is een update van de huidige werkzaamheden in Winterberg. Op voldoende verzoek ben ik ook bereid om de volgende keer een Nederlandstalige versie te maken. Hopelijk dan met wat beter weer. :)

@Rene Sebastian: Bij de bouw van kabelbanen wordt gewoon marktwerking gebruikt. De firma met het beste aanbod krijgt de opdracht. Bovendien zijn de opdrachtgevers ook twee verschillende firma’s uit Winterberg met twee verschillende wensen en eisen.

Hoi Frans,
Zoals ik al op you tube had gezegt zeer toffe video.
Mij maakt het niet uit of het nu duits of nederlands is kan duits goed verstaan.

gr roel

Beste Frans,

Geweldig dat jij ons op deze manier op de hoogte houdt. De week voor kerst gaan wij weer naar Winterberg/landal. Ik hoop dat we gebruik kunnen gaan maken van de nieuwe liften op de Surenberg. Dank je voor al jouw foto en film materiaal, koen

Beste Frans,

Leuk dat je de geïnteresseerde mensen in Winterberg op deze manier op de hoogte houd!
Helemaal super! Maar ook een kritische noot: Waarom heb je als lid van het wintersporters.nl team niet een Nederlandstallig filmpje gemaakt voor deze website? Je bent tenslotte wel een deel van het team van deze website. Of is er te weinig interesse in dit soort filmpjes?

Bedankt voor de positieve reacties! Ik zal jullie verder nader op de hoogte houden. ;)

@Jurjen: Ik ben dit seizoen geen blogger meer, aangezien ik een full-time job heb die ook z’n tijd en aandacht vraagt en ik helaas niet elke dag in Winterberg aanwezig kan zijn, waardoor ik ook niet op elk gewenst moment kan inspringen op de actuele condities. Het Sauerland is namelijk een bestemming waar de condities letterlijk van uur tot uur kunnen verschillen. Een liveblog van een halve dag oud kan al bomvol foutieve informatie staan. Dit is natuurlijk anders als in de Alpen, waar de condities toch net wat constanter zijn. De gepubliceerde video is dus van mijzelf en niet onderdeel wintersporters, anders was dat wel op de homepage gepost en uiteraard in het Nederlands. :)

De actuele condities in Winterberg kan je voor aankomend seizoen via Sneeuwhoogte+ altijd raadplegen. In de winter wordt daar elke dag wel een paar updates gepost door diverse gebruikers, zodat je hopelijk niet voor onaangename verassingen komt te staan. Uiteraard zal ik als privaatpersoon dit seizoen ook een paar videos maken die ik in het forum zal posten. Aangezien ik deze op diverse fora post zal het wel vaak Duitstalig zijn, maar zoals gezegd wil ik desgewenst ook wel eens een Nederlandstalig filmpje maken. Ik ben tenslotte nog steeds wel op wintersporters actief en laat ik de community zeker niet zomaar in de steek. ;)

Actuele informatie kan je in de winter zien via http://www.skiplezier.nl met dagelijks updates, bij sneeuwval meerdere keren per dag. Op dit moment (nog geen sneeuw van betekenis op de kaarten, hoewel het rond 20 november zo maar zou kunnen) werken we de berichten 1 tot 2x per week bij, vanaf de eerste serieuze sneeuwkansen dagelijks. Bellen kan ook (vanaf de eerste sneeuwval) 0049-2981932222 (normaal tarief)

Weekend van 6 december ben ik weer van de partij voor het bobslee gebeuren, ik ben eens benieuwd of er dan al iets gaat liggen…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Frans, mooi fimpje, tof werk!
Alleen is het wel een Beschneiungsanlage en niet een Bescheinigingsanlage. De laatste drukt oorkondes en andere bewijsstukken af :-)
gr. Harry (Winterberg)… moet nog even een login regelen…

Super beelden Frans! Ik ga in de week voor de kerst een dag skien. Hoop dat dan in ieder geval de Schneewittchenbahn geopend is!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Gast938: Die verspreking had ik ook al gesignaleerd. :) Tja, versprekingen sluipen zich er soms makkelijk in. Een voice-over inspreken is niet altijd appeltje eitje, alhoewel praten voor een camera nog lastiger is. Oefening baart kunst!

@Thomas: Eind december moeten de liften toch wel zeker geopend zijn lijkt me. Zeker de Schneewittchenbahn gaat dat wel redden.

weer nieuwe foto’s op http://www.alpinforum.

En het sneeuwt in Winterberg!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Gast273 welke link op alpinforum??

Plaats een reactie