overnachting of niet zaterdag/zondag

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hoi allemaal!

We willen zondag gaan skiën in winterberg! We zijn hier nog nooit geweest.
We moeten ongeveer 3 uur rijden (vanuit eindhoven).
Is het verstandig om zaterdag rond 5 al aan te rijden en een overnachting te boeken? Zo ja, waar dan?

Groetjes!

Op en neer rijden op 1 dag kan in theorie natuurlijk wel, maar of het verstandig is?
Als je al om 5 uur weg wilt rijden, wordt het een lange dag. En dat skiën kost ook de nodige inspanning, dus die terugreis kan dan best zwaar uitpakken. Ik zou dus lekker een nachtje meepikken, da’s ook nog eens een goede manier om in de stemming te komen. Check booking.com voor beschikbaarheid en vergeet niet alleen naar Winterberg te kijken, maar ook de omliggende dorpen (Altastenberg bijvoorbeeld).

Als je het geen probleem vindt om zondagmorgen om 6.00 uur te vertrekken dan zou ik geen overnachting boeken. Anders wel. Die keuze zul je zelf moeten maken.

Rijd om 15.00 uur weg, dan kan je de zaterdagavond ook nog meepikken!!!
Adressen voor overnachting vind je via http://www.winterberg.de

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zondagochtend 6 uur vertek ben je nog net op tijd; rond 8.30/8.45 uur in Winterberg. Een kwartier later vertrekken betekent hopeloos vast staan overal.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Rijd om 15.00 uur weg, dan kan je de zaterdagavond ook nog meepikken!!!
Adressen voor overnachting vind je via http://www.winterberg.de

Harry(Winterberg) op 22 feb 2016 13:38

Ja als het kon haha, helaas krijg ik daarvoor geen vrij van het werk

Zondagochtend 6 uur vertek ben je nog net op tijd; rond 8.30/8.45 uur in Winterberg. Een kwartier later vertrekken betekent hopeloos vast staan overal.

Harry(Winterberg) op 22 feb 2016 13:39

Ik haak hier even op in! Wij blijven zondag een nachtje en willen zondagochtend heel vroeg vertrekken om de file’s voor te blijven, wij willen rond 8 uur in winterberg zijn… Zou dit betekenen dat we op tijd zijn?

Misschien zou je om half 6 kunnen vertrekken?

Wij hebben het wel gedaan heen en terug. Het is best te doen.
Maar voor een relaxed weekendje zou ik 's ochtends vroeg heen gaan, na de eerste dag een overnachting en de 2e dag in de loop van de middag weer terug.

We waren 's ochtends om 6.00 weggereden uit Alkmaar en rond 9.30-10 uur in Winterberg.
Kan me niet herinneren dat het zo hopeloos vast stond. Is wel al 15 jaar terug.

Afgelopen weekend op en neer geweest naar Oberjoch. Vrijdagavond laat vertrokken, zaterdag de hele dag op de piste kunnen staan, zondag tot 13:00 en daarna weer naar huis. Om 22:00 waren we weer terug. Wel een behoorlijke slijtage-slag die ik denk ik niet zo snel nog een keer zou doen. 2 dagen is toch wel te kort voor 1800km heen/terug.

Vorig seizoen een vergelijkbaar ritje als Taan gedaan en rond 6:00 vertrokken vanuit Haarlem, om 10:00 stonden we op de piste en om 16:00 terug gereden en 20:15 thuis. Was wel op een niet-vakantie-maandag vlak voor de kerst, maar was prima te doen. Ben voorzichtig ook aan het kijken voor volgende week zondag na de vakanties weer even op en neer te gaan. Wel een intensief dagje op zich prima te doen.

Wat zijn wij toch bevoorrecht, wat wonen we in N-Limburg heerlijk centraal vergeleken met bijvoorbeeld de geïsoleerde randstad. Dik twee uurtjes rijden voor een dagje zeevissen vanuit Vlissingen, twee uurtjes rijden voor een dagje skiën in het Sauerland. Meestal door de week, vertrekken relaxed rond 9.00 uur, bij aankomst lekker bakje soep, middagkaart, avond restaurantje en rond 21.00 thuis. Melanie, vanuit Eindhoven op zich prima te doen natuurlijk, maar uiteraard geldt voor iedereen dat heen en weer rijden betekent dat alcohol taboe is.

Enig probleem komend weekend, behalve de drukte, zou het weer kunnen worden. Er gaat waarschijnlijk komende week op alle dagen veel sneeuw vallen, alleen later vannacht en morgenochtend tot op de Kahler Asten en Langenberg mogelijk een poosje natte sneeuw of regen. Wintersportmogelijkheden dus steeds beter, maar kans op chaos op de wegen. Zelf ooit 10 uren over gedaan om thuis te komen. Maar goed, toen sneeuwde het van Willingen tot Venlo, dat zal nu waarschijnlijk niet gebeuren, al zitten er met name van vrijdag tot zaterdag een paar mogelijke varianten in de verwachtingen… Berichten goed in de gaten houden, met warme dekens en hete chocola verzorgd worden door de hulpdiensten is niet echt prettig in een ijskoude auto…

Plaats een reactie