Skigebied in Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Hallo,
heeft iemand ervaring met het skigebied mayrhofen. De eerste week van de paasvakantie trek ik er heen! Maar ik had graag geweten.

Welk is nu het grootste skigebied in het Zillertal 3000 en is dat gemakkelijk te bereiken met een skibus vanuit Mayrhofen of heb je je eigen vervoer nodig.

Nu heb ik begrepen dat Mayrhofen inclusief Hintertux gletsjer ongeveer 150km pistes telt.

Maar welk gebied is zeker aan te raden buiten Mayrhofen zelf en hoe te bereiken?

Hier iemand tips of tricks, ik zou jullie zeer dankbaar zijn.

Gerrit

Ik ben eerder dit jaar naar Hippach geweest wat op korte afstand van Mayrhofen ligt. Wij zijn een paar dagen naar Zell geweest. Vanuit Zell kan je gemakkelijk dagtochten naar Gerlos, Koningsleiten of de Gerlosplatte maken. Ook het skigebied van Zell zelf is de moeite waard.

Bij Mayrhofen heb je twee belangrijke liften (Ahorn en Penken). Penken vond ik leuk alhoewel het er soms erg druk kan zijn. Ben je daar pak dan ook eens de 150er Tux; aan de andere kant van de berg is het minder druk.

Vanuit Hippach was alles per bus bereikbaar. Ik vermoed dat dat voor Mayrhofen niet anders is.

Dank je Tim, mag ik je nog wat vragen…

Bedoel je dan dat je vanuit Zell met aaneengesloten liften dagtochten kan maken naar Gerlos en Koninsleiten enzo meer of dat je vanuit Zell eerst ook terug even een skibus nodig hebt…

En is er een verschil tussen Gerlos en Gerlosplatte (ik neem aan dat dit wel over hetzelfde skigebied gaat?),

tnx

Ik ga bij de dagtochten uit van begin en eind in Zell waarbij je met de bus of auto naar de lift bent gekomen. Vervolgens ga je met de Rosenalmbahn omhoog en kom je via een serie liften en afdalingen op de Ubergangsjoch vanwaar je de afdaling en liften naar Gerlos al niet meer kan missen.

Gerlosplatte kost wat meer tijd maar vond ik zelf ook goed te doen.

Zie hier voor een pistekaart:

null

Dank U Tim…

Hoi Gerrit, vorig jaar ben ik in Mayrhofen wezen snowboarden. Het stadje is leuk als je van uitgaan en ruime keuze aan restaurants houdt. Ik moet wel zeggen, ik was er eind maart, en het apres ski gebeuren was minimaal. Je had eigenlijk maar 1 tent die dan ook bomvol stond na 16.00u.
De pistes waren vrij uitgebreid, maar ik had de pech dat het al vrij warm was, en dat de sneeuwkwaliteit dus niet best was. Vandaar dat ik dit jaar wat eerder ga (naar Montafon overigens).

@Ramon
Ja dat is het risico dat we moeten nemen met het late seizoen!
Echter heb ik bewust de keuze gemaakt van het toch nog zo laat te wagen door het feit dat er al meters sneeuw zijn uitgevallen en het einde seizoen zo goed als niet meer stuk kan, of heb ik het hier verkeerd?

ps: ik was niet ingelogd :-(

@Ramon
Ja dat is het risico dat we moeten nemen met het late seizoen!
Echter heb ik bewust de keuze gemaakt van het toch nog zo laat te wagen door het feit dat er al meters sneeuw zijn uitgevallen en het einde seizoen zo goed als niet meer stuk kan, of heb ik het hier verkeerd?

PS: tot wanneer loopt het skiseizoen eigenlijk in Mayrhofen. Het lijkt mij een beetje sneu dat er maar weinig après ski bars meer open zijn eind maart :-(

@Ramon, heb het even opgezocht Montafon (St-Anton), staat zeker ook op mijn verlanglijstje maar zal toch ook nog eerder in winterseizoen zijn, is blijkbaar ook niet zo hoog gelegen (hoogste top 2400m)
Ook een fijne reis gewenst!

Hoi,

Kent er iemand nog een goed adresje voor te logeren in Mayrhofen? We zouden in de eerste week van februari gaan maar geen volledige week. Liefst niet te ver van de pistes uiteraard.

Tnx

Hi Gerrit,

Als je in Mayrhofen bent, adviseer ik je ook een dagje de Gletscherrunde te skiën. Je moet redelijk doorpakken maar het is in een dag heel goed te doen.

Zie een kaartje van de route op onderstaande pagina:

http://www.hintertuxergletscher.at/uploads/tx_coodata/Gletsc…

Have fun!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Thanx voor de tip Arends!

Zijn de uitgezette skiroutes, die offpiste pistes:), in dit gebied ook aan te bevelen als je wat uitdaging zoekt?

Sorry, daar heb ik geen antwoord op.

Ik ben meer het type "piste kilometervreter". Off piste kom ik misschien twee afdalingen in een week wintersporten;)

Er is vast iemand die meeleest en die vraag kan beantwoorden, toch?!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Hallo Arends
Wij hopen (dv) ook naar het Zillertall te gaan en in de diverse gebieden tochten te gaan maken.
Ik heb al op diverse sites zitten zoeken naar tochten in dit gebied, zou jij mij kunnen vertellen waar jij bovenstaande hebt gevonden. alvast bedankt
gr Ceel

Hi Ceel,

Bovenstaande website vond ik toen ik op Gletscherrunde zocht op Google. Staat op de website van de Hintertuxer Gletscher.

Deze winter ga ik voor de vierde keer naar het gebied. We zijn een groep die veel kilometers skien en maken in die week de volgende tochtjes:

  • omhoog in Kaltenbach, naar het skigebied van Hochfugen en dan na de lunch weer terug. Zitten een paar mooie rode pistes in Hochfugen en wat leuke restaurants en bars om te eten en drinken

  • omhoog in Zell am Ziller: vanuitt Zell doorskien naar Konigsleiten, zit een geweldige pizzatent om met een top uitzicht op de bergen te kunnen eten. Daarna weer snel terug naar Zell. Hele leuke toch ook, er zit echter een verbindingslift vanuit het gebied van Gerlos naar Zell, als die niet open is op de terugweg ben je de pineut… Moet je met de bus terug. Met slecht weer dus geen aanrader, wat die taxirit kostte een hoop geld als ik t me goed kan herinneren.

Laatste… De Gletscherrunde. Je moet ff doorpakken maar dan ben je in een dag vanuit Mayerhofen naar Lanersbach geskiet, daar op de bus naar de gletscher, eenmaal beneden met de bus weer naar Lanersbach en vanuit daar weer skien naar Mayrhofen.

Het feit dat dit gebied toegang biedt naar de verschillende gebieden maakt het zo leuk. Dit is dan ook de reden dat wij niet verblijfen in Gerlos of Konigsleiten, omdat je daar niet zo centraal in het gebied zit.

Veel plezier alvast!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Plaats een reactie