Terug skien naar gerlos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Is terug skien naar gerlos goed te doen voor beginnende skiers?

Volgens mij is het goed te doen, ik heb in de hele Zillertal Arena niet echt moeilijke pistes gezien. Eigenlijk kun je ook overal skieen zolang je maar rustig en met gezond verstand naar beneden gaat

Geen enkel probleem. Je kunt gewoon terug via de route van de skilift. Daar kun je teruglopen naar het dorp of de bus (voor 4 minuten) pakken.
Als je iets avontuurlijker bent kun je ook op het laatste stuk de afdaling rechtstreeks het dorp (richting oefenweide) maken. Voordeel daarvan, je kunt direct aan de apres-ski!

ligt eraan vanaf waar…
vanaf de piste: nee, voor beginners niet te doen. Onderweg kom je zoveel bergkroegjes tegen dat je zo zat als een aap naar beneden gaat. :)

nee, ook voor beginners is het prima te doen.
laatste stuk kun je zelfs even een wat hogere snelheid testen…als beginner

fijne site hè, dat wintersport.nl?

de dalafdaling is goed te doen, wel effe opletten want je kan op verschillende plaatsen een keuze maken ( tussen een steiler stukje of enkele lussen ) Op het onderste stuk, als je het beginstation van de eitjes al ziet, kan je behoorlijk snel skieën. Met wat geluk kan je nog een keer naar boven :-)
In krokus zijn we in ieder geval weer daar.

Ik was vergeten aan te melden

de dalafdaling is goed te doen, wel effe opletten want je kan op verschillende plaatsen een keuze maken ( tussen een steiler stukje of enkele lussen ) Op het onderste stuk, als je het beginstation van de eitjes al ziet, kan je behoorlijk snel skieën. Met wat geluk kan je nog een keer naar boven
In krokus zijn we in ieder geval weer daar.

Ik was vergeten aan te melden

de dalafdaling is goed te doen, wel effe opletten want je kan op verschillende plaatsen een keuze maken ( tussen een steiler stukje of enkele lussen ) Op het onderste stuk, als je het beginstation van de eitjes al ziet, kan je behoorlijk snel skieën. Met wat geluk kan je nog een keer naar boven
In krokus zijn we in ieder geval weer daar.

Terug skieen naar Gerlos is prima te doen. Een heerlijk brede piste die redelijk vlak loopt. Een prima piste om de dag mee te eindigen

DAL AFDALING NAAR BEGIN STATION VAN DE GONDEL IS GOED TE DOEN WEL EVEN OPLETTEN WELKE PISTE JE PAKT ZIT SINDS AFGELOPEN SEIZOEN OOK STUKJE ZWART TUSSEN VAN SEPIE’S DE AFDALING RECHTSTREEKS NAAR HET HART VAN HET DORP(KERKJE) IS LASTIGER VOORAL HET LAATSTE STUK

Laatste stuk naar het hart van gerlos is idd wat lastiger omdat het aardig smal is. Het is vooral lastig aan het einde van de dag als de pistes wat ijzig zijn.

Tip: niet te laat op de middag terug naar Gerlos, pistes dan stukgeragd, bultig en ijzig. Verder wel te doen voor beginners, hangt echter van sneeucondities af. Als echte beginner zou ik het de eerste dagen niet doen.

Voorheen kon je ook al achter Rossl alm door naar het dorp, was toen soort van off piste. Wel handig, skien tot aan de voordeur voor ons :).
Nu een rode 31A , eerste deel gewoon goed te doen, meer pad dan piste, laatste deel idd vooral aan het einde van de dag ijzig, sneeuw ligt meer aan de randen. Wellicht voor een echte beginner iets teveel gevraagd. Zou het eens aan het begin van de dag proberen, moet je wel met de bus terug naar de gondel :( .

Plaats een reactie