Graag meer info over Zugspitz Arena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Ik overweeg begin maart voor de eerste keer naar Zugspitz Arena te gaan en hoor graag jullie ervaringen en tips over Lermoos en Erhwald (of één van de andere dorpen). Wellicht ga ik met jonge kinderen. De sneeuwvooruitzichten zijn m.i. niet erg best trouwens… +9 graden en soms regen…
Danke schön!

Er is al wat over dit gebied geschreven.
Wat voor info zoek je?
Kindvriendelijk gebied. Gletsjer om de hoek. Ehrwald Alm is redelijk uitdagend en bovenin heb je een skischool en onder bij de sonnehang in het dorp ook. Lermoos ken ik niet zo goed, verblijf zelf in Ehrwald. Maar leek me een leuk dorp, met auto/bus is het allemaal goed te berijden. Wel druk in carnavalsweek veel Nederlanders daar. Wij gaan week later lekker rustig ;)

Ik ben vorig jaar de week na de carnavalsvakantie naar Berwang geweest. Het was onze eerste wintersport (op een lang weekendje Duitsland na) en Berwang beviel ons wel. Supercompact, overzichtelijk en rustig. Veel blauw (wat op een paar plekjes wel naar rood neigt), maar voor beginners en kinderen een goed gebied.

We zijn een dagje naar Ehrwald geweest en vonden dat ook leuk. Het was onze laatste dag, en wij konden inmiddels redelijk skien, maar dan heb je het gebied in een dag gezien. Niet dat het niet leuk is om er langer te zijn, maar het is niet erg groot. Ik vond het ook niet superuitdagend. De rode pistes daar vond ik makkelijker dan sommige blauwe stukken in Berwang, maar dat houd je denk ik toch.

Volgens mij zijn beiden ook uitermate geschikt om met kinderen heen te gaan, of als beginner.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank jullie wel voor jullie input!
Ik weet dat er veel Nederlanders heen gaan maar volgens mij zijn het niet van die ‘feestdorpen’ als Kirchberg, Saalbach en Ischgl.

Ik zou even op dit forum zoeken, heb er laatst in een ander recent topic een stukje over geschreven!
Staat veel informatie op hier

Plaats een reactie