Bucket-list Alpe d'Huiez?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez

Hallo,

Over een paar dagen vertrekken we naar Alpe D’huiez.
Nu vroeg ik me af zijn er dingen die je zeker moet gezien/gedaan hebben in Alpe D’huez?
Ben benieuwd!

Groetjes Bart

Srhed Racket :)

Wat of je er gedaan moet hebben is wel een beetje afhankelijk van je niveau. Je heb er de langste zwarte piste (Sarenne) van Europa (is eigenlijk alleen in het begin een beetje zwart). Het is gewoon een heerlijk lange piste met mooie uitzichten. Houdt je van echt gitzwarte pistes dan is Le Tunnel een aanrader, deze piste gaat zoals de naam al zegt eerst met een tunnel door de bergwand voordat je boven een stijle wand uitkomt.

Wil je een echte once in a lifetime experience dan kan je een rondvlucht boeken vanaf Altiport Alpe d’Huez, je gaat dan met een vliegtuig met skies ipv wielen er onder een rondvlucht boven de machtige alpen maken.

Een andere mooie bezigheid voor naast het skien is ice driving, dan ga je met een oude subaru of aanverwante rallyauto over een icecircuit racen/driften. Hiervoor is een speciaal parcours voor aangelegd. @Rogier heeft hier pas een topic aan geweidt.

Als er veel verse sneeuw is gevallen zijn er een aantal hele mooie ongeprepareerde skiroutes met veilige sneeuw, waar het, als je er snel bij bent, heerlijk poeder rijden is. Een andere optie is een gids huren en daarmee een poedertrip boeken, er zijn daar namelijk fenomenale wanden voor offpiste skien op alle niveau’s.

De website van alpe d’Huez heeft trouwens een heel groot aanbod van activiteiten beschikbaar:
https://www.alpedhueznet.com/winter/guide

Born to Ride

Vanaf Altiport kun je ook met de helicopter naar Les 2 Alpes; 's ochtends heen en eind van de middag terug. Retour kost ongeveer 70 euro dacht ik.
Met de Ad’H pas kun je daar ook een dag skiën, dus geen extra kosten.

Supertof en helemaal makkelijk als je in de Chalets naast het vliegveldje zit. Zo wandelend met je ski’s de chopper in! :)

*bericht bewerkt door -JPS- op 22 feb 2017 16:13

Dankjewel voor de reacties!
Genoeg gave dingen te beleven dus, wij gaan ons wel vermaken aankomende week!

Srhed Racket :)

Vergeet ook niet een keertje naar de omliggende dorpjes te skiën en daar de pistes te doen! Vaujany, Oz etc.

Mr. Slow

vanaf de de dome des petites rousses de dalafdalingen naar zowel vaujanyy als oz en oisans wat mij betreft geweldige afdalingen.

@bartjesnouws jij bent toch die jongen van dat filmpje die een skileraar lastig viel?

Spray skiërs

Rode piste “Les rousses” is een hele mooie. Verder is de al eerder genoemde “Sarenne” een must en moet je eens bovenaan “le tunnel” hebben gestaan (als je tenminste een goed niveau hebt, zelfs dan slik je nog altijd even).
Ook de afdalingen naar Oz en Oisans zijn erg mooi.
De (rode) afdaling naar het lagere Villard Reculas vanop Le Signal deden we meestal in de voormiddag en ligt dan erg goed.

Even lekker lunchen in La Fare bij de gondel in Vaujany en mocht je in Vaujany een biertje willen doen, ga dan even naar Stief, bovenin het dorp (met de roltrappen omhoog). Die heeft ca. 40 verschillende Belgische bieren. Gegarandeerd plezier, hoewel mogelijk niet heel verstandig als je nog terug moet naar Alpe d’Huez… ;)

Juist niet de pistes nemen die iedereen noemt (Tunnel, Sarenne). Welke dan wel? Combe Charbonniere, La Fare, de pistes in de achterste hoek van Vaujany. En als je van extreem houdt, dan zijn er nog wel wat hellingen waarbij de tunnel een eitje is

Zoals les cheminees de macle

null

The older I get, the better I was

Sorry voor de grote foto, weet niet hoe dat komt en ook niet hoe te corrigeren. Cheminees de macle zijn die 2 couloirs links en rechts van de Marmottes 3 lift.
vond ook nog een filmpje ervan

*bericht bewerkt door Onnem op 23 feb 2017 21:38

The older I get, the better I was

Ik denk niet dat diegene die dit topic opende een extreme freerider is…

Ik denk niet dat diegene die dit topic opende een extreme freerider is…

Giuzzi op 24 feb 2017 16:22

er moet altijd wat over bljven om naar te streven ;)

The older I get, the better I was

Plaats een reactie