skiroutes - verbindingsstukken - Tips

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls - Mellau

Ik zie dat sommige pistes en liften enkel te bereiken zijn door een skirroute te nemen zoals de Ragaz lift waar je route 4 voor moet nemen.
Hoe moet ik deze routes interpreteren? Kan je deze nemen met iemand die liefst blauw neemt?
zijn er andere tips … pistes… restaurants.
We zitten in Au om zo ook naar Warth en Diedampskopf te kunnen gaan.

merkwaardig, maar volgens mij heb je gelijk. voorkeur voor blauw combineren met een ongeprepareerde route die als “schwierig” op het pisteplan staat lijkt me niet voor de hand liggen.

Edwin van Riel

Ja, ze zijn op zich prima te doen en vreemd genoeg (gezien de aanduiding), vrijwel altijd geprepareerd. Het zijn natuurlijk geen hele makkelijke pistes, zo zijn de 1,2 en 3 zijn bovenin vaak ijzig, maar als je medeskiers niet bang zijn is er op zich niets aan de hand.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Skiroute 4 wordt inderdaad gewoon geprepareerd. Ik vond het niet een van de makkelijkste pistes. Wel zeker de moeite waard om de Ragaz lift naar boven te nemen, want ik vond persoonlijk de rode piste 16 heerlijk om te doen. Ook skiroute 8 is wel een leuke (met een klein prikstukje helaas)

Ragaz is idd alleen te bereiken via skiroutes en dat zijn niet de meest eenvoudige of best geprepareerde pistes. Met skiërs die bij voorkeur eenvoudige pistes nemen, zou ik het stukje Ragaz laten voor wat het is want ook het middenstuk van de piste onder de Ragazlift (rode 16) is niet het beste en meest eenvoudige stuk.

Dat wat @Userd zegt: op zich is Ragaz wel redelijk te bereiken, boven aan Hohes Licht route 5 omlaag is een geprepareerde piste (rood, ff steil), daarna een pad. Zo kun je wel aan de instap van Ragaz komen. Bovenop is Ragazer Blanken een simpele blauwe piste tot je weer het laatste stuk omlaag moet, dat is een smal en redelijk steil pad, vaak flink weggeschraapt en hard. Niet iets voor een beginner. Het stuk daarna is heel afhankelijk van het weer: de ski-route 4 omlaag heb ik meegemaakt van prachtig geprepareerd tot verse ongeprepareerde sneeuw en alles daartussen. Al met al omstandigheden waar je een blauwe piste skier niet mee naartoe wil nemen.
Tips welke wel te nemen: 3 / 5 / 7 (damuls) en 26 / 31 (Mellau).
Veel plezier!

Plaats een reactie